Vartotojo instrukcija

Darbo pradžia


UAB, MB, IĮ, VšĮ
Instrukcija, kaip nustatyti programos parametrus UAB, MB, IĮ, VšĮ ir kt.

Individuali veikla
Instrukcija, kaip pradėti darbą turint individualią veiklą

UAB, MB, IĮ, VšĮ ir kt.

Naudingos nuorodos darbo pradžiai su buhalterine apskaitos programa. Parametrų nustatymas ir pradinių likučių įkėlimas.

 
1. Registracija
1. Kaip užsiregistruoti prie B1.lt?
1. Įvesti į naršyklę https://www.b1.lt/.
2. Atsidariusiame lange spausti mygtuką „Registruotis“

3. Užpildyti privalomus laukus ir paspausti mygtuką .

4. Po atliktos registracijos siunčiamas laiškas registracijos pavirtinimui, nurodytu el.paštu adresu.
Spausti „Patvirtinti“:
a. Kaip užbaigti registraciją kad naudotis programa nemokamai?
Paskyros aktyvavimas tik pardavimų registravimui žingsniai (paslauga nemokama):

1. Atsidariusiame lange pasirinkite „Sąskaitų faktūrų išrašymas“ 


2. Įveskite Jūsų įmonės duomenis, t.y., kurios įmonės pardavimo sąskaitas norite registruoti su B1.lt programa ir spauskite mygtuką „Užbaigti registraciją“.

3. Sukūrę įmonę, rodomas tai patvirtinantis pranešimas.
b. Kaip užbaigti registraciją, noriu vesti pilną įmonės apskaitą?
Paskyros aktyvavimo B1.lt programoje žingsniai:

1. Atsidariusiame lange pasirinkti „Buhalterijos tvarkymas (įmonėms ar individualiai veiklai)“:

2. Pasirinkti, vaidmenį įmonėje („Vadovas“, Buhalteris“, „Vadybininkas“ ar „Darbuotojas“).

3. Įvesti įmonės duomenis buhalterinės apskaitos vedimui su B1.lt programa ir spausti mygtuką „Užbaigti registraciją“.

4. Sukūrus įmonės duomenų bazę, pateikiamas patvirtinantis pranešimas apie duoemnų bazės sukūrimą:
2. Pradinių parametrų nustatymas:
2.1. Sąskaitų planas pagal savo įmonės veiklą;
Kaip sukurti naują kor. sąskaitą sąskaitų plane?

DK Sąskaitų planas

Užpildykite laukus:

1. „Kodas“ – naujas kodas korespondentinei sąskaitai
2. „Pavadinimas“ – įrašyti pavadinimą korespondentinei sąskaitai
3. „Priklausomybė“ – suminė korespondentinė sąskaita. Paspausti „pieštuko“ ikoną ir pasirinkiti iš sąskaitų plano kodą.

Atsargos — pažymėti varnele, jei toje kor. sąskaitoje yra vykdoma medžiagų / atsargų kiekinė apskaita. Jei vedama suminė atsargų apskaitą, varnele nežymėti.
Skaič. valiutų svyravimus — pažymėti varnele, jei kor. sąskaita naudojama įrašui valiuta išskyrus Eurus.
Avansinės apyskaitos — pažymėti varnele, jei šioje kor. sąskaitoje vykdoma avanso apyskaita.

4. Užregistravus kor. sąskaitą paspausti ,,Išsaugoti".

Pavyzdys: sukurti naują kor. sąskaitą bankui:

Pastaba. Laukelyje „Kodas“ esantis skaitmenų skaičius turi būti ilgesnis už kodą esantį laukelyje ,,Priklausomybės kodas".

2.2. Visų reikiamų parametrų nustatymas.
Sisteminių parametrų pildymas

 Parametrai → Nustatymai → Sistema

1. Nurodyti vadovą laukelyje „Direktorius ar asmuo, kuris pasirašo įsakymus ir kt.“ spausti ;
1.1 iš sąrašo pasirinkti vadovą spaudžiant ;
1.2. jei vadovo nėra, sukurti spaudžiant mygtuką .
1.3 užpildyti privalomus laukus:

1.4 Spausti mygtuką „Išsaugoti“;
1.5 Pasirinkti vadovą iš sąrašo spaudžiant pasirinkimo mygtuką ;
2. Įkelti pardavimo sąskaitos logotipą;

Parametrų „Buhalterija“ pildymas pradedant darbą su B1.lt

Parametrai → Nustatymai → Buhalterija

Atsidariusiame lange užpildyti laukus su kor.sąskaitomis:
Užpildyti tik tuos laukus, kurie susiję su įmonės veikloje naudojamomis kor sąskaitomis.
Visada yra galima laukeliuose informaciją papildyti ar pakoreguoti.

Pastaba.
Instrukcijoje pateikiamos pavyzdinės korespondencinės sąskaitos iš sąskaitų plano, kad duomenys būtų teisingi, rekomenduojame kor. sąskaitas naudoti pagal savo įmonės patvirtintą sąskaitų planą ir apskaitos vedimo politiką.

Kaip aprašyti „Duomenų mainus“?
Parametrai → Nustatymai → Duomenų mainai
Šį nustatymą rekomenduojama atlikti, jei planuojama importuoti banko išrašus į programą, kad pagal nutylėjimą priskitri atitinkamas kor.sąskaitas piniginei operacijai fiksuoti.

Užpildyti laukus: 
Mokesčių kor. sąskaita importuojant išrašus – parenkama banko komisinių kor.sąskaita;
Kredito kor. sąskaita importuojant išrašus – parenkama kor sąskaita, kuri bus naudojama dengti Skolas tiekėjams arba kitos išmokėtos sumos;
Debeto kor. sąskaita importuojant išrašus – parenkama kor. sąskaita, kuri bus naudojama dengianti Pirkėjų skolas arba registruoti gautas įplaukas;

Pastaba. Instrukcijoje pateikiamos pavyzdinės korespondencinės sąskaitos iš sąskaitų plano, kad duomenys būtų teisingi, rekomenduojame kor. sąskaitas naudoti pagal savo įmonės patvirtintą sąskaitų planą ir apskaitos vedimo politiką.
Kaip valdyti greitąsias nuorodas?

Dažniausiai naudojamus modulius pasiekti galima greičiau, jei moduliai bus priskirti prie „Greitosios nuorodos“ funkcijos. 
Greitąsias nuorodas gali personalizuoti kiekvienas vartotojas rankiniu būdu. 

Veiksmai greitosioms nuorodoms pridėti ar koreguoti:
1. spausti pieštuko mygtuką darbalaukyje;
1. spausti ant norimo modulio, pasirinkimas pridedamas automatiškai;
2. nereikalingus modulius galima naikinti paspaudus "Trinti";
3. įvedus pakeitimus būtina juos išsaugti, spaudžiant mygtuką „Išsaugoti“;

Norint atstatyti bazinius nustatymus rinktis mygtuką „Atstatyti pagal nutylėjimą“.

3. Darbo užmokesčio parametrų nustatymas.
Darbo užmokesčio kodai (paaiškinimai).

DU Žinynai DU kodai

Šiame modulyje aprašomi darbo užmokesčio kodai, kurie naudojami darbo užmokesčio priskaitymui. Taip pat pažymėta, kurie kodai neįeina į VDU skaičiavimą.

Kodas           Pavadinimas

101                Pagrindinis atlyginimas (valandomis)

1011              Pagrindinis atlyginimas (dienomis)

110                DU suminis (jei darbuotojas dirba pagal darbo grafiką reikia naudoti)

102                Valandinis (jei darbuotojas dirba pagal darbo grafiką reikia naudoti)

103                Naktinis

104                Šventinis

105                Kenksmingos sąlygos

106                Labai kenksmingos sąlygos

107                Viršvalandžiai

108                Viršvalandžiai (savaitgalį)

109                Darbas poilsio dienomis

110                DU suminis

113                Procentai nuo sumos

121                Atostogos einamos (neįeina)

123                Atostogos busimos (neįeina)

124                Kompensacija už nepanaudotas atostogas (neįeina)

130                Nedarbingumas einamas (neįeina)

131                Nedarbingumas praeitas (neįeina)

140                Išeitinė pašalpa (neįeina)

150                Neapmokestinama pašalpa (mirus šeimos nariui) (neįeina)

201                Pavadavimas

202                Vienkartinė priemoka

203                Priemoka

204                Priskaitymas. Vidurkis (dienomis) (dažniausiai naudojamas mamadieniams apskaityti) (neįeina)

205                Premija (nesiskaičiuoja į VDU) (neįeina)

266                Priedas už konfidencialumą

400                Prastova (forse major) (neįeina)

500                Prastova (neįeina)

555                Apmokestinami komandiruotpinigiai (neįeina)

666                Neapmokestinami komandiruotpinigiai (neįeina)

777                Pajamos natūra (neįeina). Nuo šios sumos bus priskaičiuojami visi mokesčiai (GMP ir Sodra).

888                Kompensuojamos išlaidos neapmokestinamos mokesčiais (neįeina)

Kaip priskaityti darbo užmokestį visiems darbuotojams vieno mygtuko paspaudimu?

Pasiruošimui:

1. Darbuotojui priskirkite darbo užmokesčio kodą.

Personalas → Darbuotojai

Kiekvienam darbuotojui nustatykite darbo užmokesčio priskaitymui naudojamą kodą.

Įeikite į darbuotojo kortelę, Sutartys“ tabe.


Įėjus į sutarties duomenis, laukelyje DK kodas pasirinkite DU skaičiavimui naudojamą kodą. Pasirinkus kodą, paspauskite Išsaugoti“.


2. Tabelio užpildymas
DU → Tabeliai

3. Darbo užmokesčio skaičiavimas.

DU → Darbo užmokestis

Skaičiuodami darbo užmokestį, sukūrus failą, už kurį laikotarpį skaičiuojate atlyginimą, paspauskite mygtuką prie Darbuotojai Išrinkti darbuotojus“ arba Sukurti naują įrašą“. Surašius visus darbuotojus, galite priskaityti pagrindinį atlyginimą visiems darbuotojams vieno mygtuko paspaudimu, paspauskite ant violetinio mygtuko Suskaičiuoti atlyginimą“. Jei visi skaičiavimai pavyko, gausite pranešimą ir jei atsirado klaida, pavyzdžiui, nepriskirtas DU kodas, nueikite į darbuotojo kortelę ir priskirkite kodą.

Suskaičiavus atlyginimą paspauskite Išsaugoti“
Pastaba. B1.lt vartotojams yra suteikta galimybė suskaičiuoti tik pagrindinį atlyginimą, be atostoginių ir kitų priedų. Norėdami priskaityti kitas su darbo užmokesčiu susijusias sumas įeikite į kiekvieno darbuotojo DU priskaitymo kortelę ir užregistruokite priskaitymą. Automatinis DU skaičiavimas galimas su 101, 1101 ir 102 kodu, jei naudojate suminį kodą programa nepaskaičiuos, reikės įeiti į kiekvieno darbuotojo kortelę ir užregistruoti priskaitymą.

Kokius parametrus nustatyti, norint apskaičiuoti darbo užmokestį?
1. Papildykite sąskaitų planą
DK Sąskaitų planas
Pakoreguokite sąskaitų planą pagal Jūsų įmonės veiklą ir poreikius.

2. Sukurkite padalinius
DU Žinynai Padaliniai
Sukurkite padalinius jei įmonė tokius turi ir priskirkite kor. sąskaitas Jei turite vieną padalinį, galite sukurti padalinį „Administracija“ ir įrašyti reikiamas kor. sąskaitas.

3. Darbo užmokesčio skaičiavimo koeficientai
DU Žinynai → DU parametrai
Modulyje užpildyti koeficientai kurie bus naudojami darbo užmokesčio skaičiavimui, galite juos atidaryti ir pasitikrinti kokie koeficientai nustatyti. Jei juos norite pakoreguot, galite sukurti naujus koeficientus. Atkreipkite dėmesį į datą, kokia data bus įrašyta, nuo tos dienos bus taikomi įrašyti koeficientai.

4. Nustatykite parametrus „Parametrai“ modulyje
Parametrai → Nustatymai → DU 
VMI klientas — sukurkite VMI klientą Klientai Klientai modulyje ir priskirkite jį šiame laukelyje.
SODRA klientas — sukurkite SODRA klientą Klientai Klientai modulyje ir priskirkite jį šiame laukelyje.
Komandiruočių sąnaudų kor. sąskaita — priskirkite dienpinigių kor. sąskaitą. Jei tokios neturite sukurkite ją DU Sąskaitų planas modulyje.

Užregistravus įrašus paspauskite mygtuką „Išsaugoti“.
4. Finansinių ataskaitų ir deklaracijų parametrų nustatymas:
4.1. Finansinės atskaitomybės straipsnių susiejimas balanso ir pelno (nuostolių) ataskaitoms;
Kaip susieti kor. sąskaitas su finansinės atskaitomybės straipsniais?

Susieti kor. sąskaitą su straipsniu galima dviem būdais: pasirinkus straipsnį (pirma dalis) ir du kartus pelytės kairiuoju mygtuku paspaudus ant kor. sąskaitos (antra dalis) arba pasirinkus straipsnį (pirma dalis) ir kor. sąskaitą (antra dalis) nuspausti mygtuką "Susieti įrašus".

Ištrinti sąsajas galima 3 dalyje arba 4 dalyje.

finansinesstr

 

 

4.2. Sodros bei VMI deklaracijos.
5. Žinynų užpildymas:
5.1. Prekių kortelių: prekės (paslaugos), prekių požymiai, prekių grupės, mato vienetai, gamintojai;
Kaip sukurti prekės / paslaugos kortelę
Žinynai → Prekių kortelės Prekės

Modulyje spauskite žalią mygtuką „+“ sukurti naują įrašą.
Atsidariusiame lange „Prekė“ užpildykite laukus. Tik trys laukai yra privalomi, jie pažymėti žvaigždute. Visus kitus galite pildyti pagal poreikį:
  • Pavadinimas — įrašykite pavadinimą. Šis laukas yra privalomas;
  • Prekės požymis — pasirinkite prekės požymį „Prekė“ arba „Paslaugos“, arba sukurkite naują požymi. Svarbiausia atkreipti dėmesį, kuriampožymiui priskirta kiekinė apskaita. Šis laukas yra privalomas;
  • Kodas — įrašykite kodą;
  • Kaina be PVM — nurodoma prekės pardavimo kaina, priklauso nuo nustatytų parametrų;
  • PVM tarifas — nurodomas PVM tarifas;
  • Gamintojas — nurodomas gamintojas;
  • Savikaina — rodomaprekės savikaina, šis skaičius koreliuoja su sandėlio informacija;
  • Grupė — gali būti sukurta grupė ir priskirta prekei;
  • Mato vnt. — nurodomas mato vienetas, jį galite pasirinkti iš galimų, paspaudus pieštuko ikoną. Šis laukas yra privalomas;
  • Kaina su PVM — nurodoma pardavimo kaina su PVM;
  • Min. kiekis — minimalus gaminio kiekis;
  • Kilmės šalis — nurodoma gaminio kilmės šalis;
  • Likutis — rodomas prekės likučio skaičius, šis skaičius koreliuoja su sandėlio informacija;
  • Barkodas — įveskite brūkšninį kodą;
  • Pirkimo kor. sąskaitą — galite įrašyti pirkimo kor. sąskaitą. Registruojant pirkimą, pasirinkus šią kortelę, kor. sąskaitos informacija koreliuos su  šiuo laukeliu;
  • Pardavimo kor. sąskaita — galite įrašyti pardavimo kor. sąskaitą. Registruojant pardavimą, pasirinkus šią kortelę, kor. sąskaitos informacija koreliuos su šiuo laukeliu;
  • Sąnaudų kor. sąskaitą — galite įrašyti nurašymo kor. sąskaitą. Registruojant nurašymą, pasirinkus šią kortelę, kor. sąskaitos informacija koreliuos su šiuo laukeliu.
Parinktyje ,,Tiekėjų kodai“ galite įrašyti tiekėją ir kodą. Parinktyje ,,Vertimai“ galite įrašyti prekės vertimą.
Aprašę laukus, spauskite ,,Išsaugoti“.
Kaip įkelti prekių korteles su atnaujinta informaciją į B1.lt programą

Parametrai  → Duomenų importas → Prekių kainų atnaujinimas

Prekių kainų atnaujinimas susidaro iš 4 žingsnių:

  1. Pasirinkti šabloną
  2. Parsisiųsti šabloną
  3. Įkelti paruoštą failą
  4. Importuoti failą

Modulyje pasirinkite „Prekių kainų atnaujinimas”, pažymėkite ir spauskite ant rodyklės ,,Kitas žingsnis”.

Atsidariusiame lange parsisiųskite duomenų failo Excel šabloną, į kurį reikės pildyti informaciją, spauskite ant „Parsisiųsti šabloną”. Užpildykite parsisiųstą lentelę, laukų reikšmės nurodytos B1.lt programoje. Atkreipkite dėmesį kodas arba barkodas laukai yra privalomi, t.y. kažkuris laukas turi būti užpildytas, visi kiti pagal poreikį. Jums reikia nukopijuoti atitinkamus duomenis iš pirmo suformuoto failo (Žinynai → Sandėlio → Prekės modulyje) ir užpildyti informaciją į B1.lt naujo parsiųsto šablono atitinkamus stulpelius. Kai užpildysite lentelę, spauskite ant rodyklės „Kitas žingsnis”.


Laukelyje „Failas” nutemkite arba spustelkite pasirinkti. Pasirinkite užpildytą failą ir įkelkite į B1.lt programą.

Suimportavus failą, būtinai patikrinkite Žinynai → Prekių kortelės → Prekės modulyje ar prekių informacija atnaujinta.

5.2. Instrukcijos.
Kaip nustatyti pardavimo (nurašymo) dokumentui seriją?

Žinynai → Sandėlio → Dok. Serijos

Spausti žalią mygtuką „+“, naujo įrašo kūrimui:

Aprašyti reikiamus laukus.
T.y. priskirti seriją ir numerio ilgį (nurodyti skaičių ir kiek skaitmenų sudarys numeris, pvz.: jei nurodyta 6, vadinasi numeris atvaizduojamas 000001). Taip pat pažymėti varnele „Spausdinti sąskaitą“.

Pastaba. Seriją ir numerį naudoti pagal savo įmonės specifinę numeraciją.
Žymėti varnele „Spausdinti sąskaitą?“ reikia tik tais atvejais, kai su nurodyta operacijos rūšimis ormuojamas pardavimo dokumentas: Sąskaita faktūra arba PVM sąskaita faktūra.
Žymėti varnele „Spausdinti sąskaitą?“ nereikia, kai su nurodyta operacijos rūšimis formuojamas: nurašymas, išankstinė sąskaita ar komercinis pasiūlymas.

Pavyzdinės operacijų rūšys

Pirkimo grąžinimas

1. Jei grąžinama tik paslauga ar pritaikoma nuolaida:

akcijos

2. Jei tai yra prekių gražinimas (turi sumažėti prekių likutis):

kredit


3. Vidinis judėjimas (prekių perkėlimas tarp sandėlių)

vidinis_judėjimas

4. Prekių nurašymas

Sąnaudų kor. sąskaita - dažniausiai naudojama nurašymų sąskaita, jei nurašant prie prekės pažymėsite kitą kor. sąskaitą, tai nurašymas bus į nurodytą sąskaitą.

nurašymas

5. Pardavimas iš kasos aparato:

Pardavimas su kasos čekiu

kasos_cekis

6. Pardavimas pagal dienos lapą

dienos_lapas

7. Komercinis pasiūlymas

komercinis_pasiūlymas

8. Inventorizacijai įvesti "Trūkumo operacija"


9. Inventorizacijai įvesti "Pertekliaus operacija"


Pastaba.
Instrukcijoje pateikiamos pavyzdinės korespondencinės sąskaitos iš sąskaitų plano, kad duomenys būtų teisingi, rekomenduojame kor. sąskaitas naudoti pagal savo įmonės patvirtintą sąskaitų planą ir apskaitos vedimo politiką.

6. Elektroninių parduotuvių susiejimas su B1.lt.
7. POS kasos aparatų susiejimas su B1.lt.
Kaip veikia duomenų sinchronizavimas iš Raso kasos aparato?

Sandėlis → Kasos pardavimai

Pardavimai iš Raso kasos aparato į B1.lt įkeliami į Sandėlis → Kasos pardavimai modulį ir Sandėlis → Prekyba. Jei įrašas pilkas Sandėlis → Kasos pardavimai, tai pardavimo įrašas sutvarkytas, t.y. prekė nusirašė iš sandėlio. Jei įrašas baltas, galite priskirti nurašomą prekę ranka. Kasos pardavimai modulio lange yra stulpelis „Tipas“. Šiame laukelyje galite pamatyti kokia operacija atėjo iš Raso kasos aparato: pardavimas, grąžinimas ar SF. Pardavimo ir SF dokumentai užsiregistruojami Sandėlis → Prekyba modulyje su kor. sąskaitomis, t.y pagal sukurtas operacijos rūšis.

Pastaba.

  • Jei pasirinktas integracijoje teikėjo tipas „KVITAS“, rekomenduojame išskaidyti apmokėjimo faktą (apmokėta grynais, kortele, kitaip) darant papildomą įrašą per DK → Bendrasis žurnalas.
  • Jei pasirinktas integracijoje teikėjo tipas „RIVILĖ“, gautas pajamas iš kasos aparato rekomenduojame registuoti per DK → Bendras žurnalas kuriant D įrašą. Nes įkeltas įrašas iš kasos aparato tik nurašo prekės (Dienos lapas operacijos rūšis), o pajamas reikia užregistruoti ranka.
Kaip sujungti ASPA kasos aparatą ir B1.lt?

1. Atidarykite nuorodą https://jdk.java.net/archive/ ir parsisiųskite 13.0.2 (build 13.0.2+8) windows/x64 ZIP archyvą.

2. Sukurkite naują aplankalą pavadinimu ,,Java“, kur saugosite išarchyvuotą failą. Kelias turi atrodyti taip: C:\Program Files\Java.
3. Išarchyvuokite Java aplankale ,,windows/x64 ZIP archyvą“. Kelias iki Java.exe turi atrodyti taip: C:\Program Files\Java\jdk-13.0.1\bin\java.exe.

Nustatykite kelią:

4. Atidarykite „Variables“ nustatymus.

Paspauskite „Start“ meniu mygtuką  ir įrašykite „Variables“.

5. Atsidarys langas ,,System Properties“. Spauskite mygtuką ,, Environment Variables“

6. Sukurkite naują kintamąjį, atsidariusiame lange spauskite ,,New“.

7. Atsidariusiame lange ,,New System Variable“, įrašykite reikšmes:

Name: JAVA_HOME.

Value: C:\Program Files\Java\jdk-13.0.2

Įrašę laukus, spauskite OK“.

8. Atsidariusiame lange „Environment Variables“, pažymėkite ant Path ir paspauskite ,,Edit...“ mygtuką.

9. Atsidariusiame lange „Edit environment variable“, spauskite ant mygtuko „New“

Aktyvuosis eilutė ir įrašykite į ją reikšmę: %JAVA_HOME%\bin. Įrašę reikšmę, spauskite „OK“.

10. Atidarykite „Command Prompt“.

Paspauskite „Start“ meniu mygtuką  ir įrašykite „Command Prompt“

11. Atsidariusiame lange „Command Prompt“, įrašykite „Java -version“ ir patikrinkite, ar viskas teisingai sukonfigūruota.

Turi parodyti:

    java version "13.0.1" 2019-10-15

    Java(TM) SE Runtime Environment (build 13.0.1+9)

    Java HotSpot(TM) 64-Bit Server VM (build 13.0.1+9, mixed mode, sharing)

Jei šios informacijos nerodo, įsitikinkite, ar teisingai suformuoti nustatymai. Taip pat gali padėti kompiuterio perkrovimas.

12. B1.lt svetainėje parsisiųskite sinchronizavimo programą (skyriuje „Kaip tai veikia“).

13. Išarchyvuokite parsiųstą *.jar failą į Jums patogiausią vietą.

14. Tada pažymėkite failą su dešiniu mygtuku, atsidariusiame lange spauskite Create shortsut“.

15. Ant naujo failo, t.y., ant „Shortsut“ pažymėkite failą su dešiniu mygtuku, atsiradusiame lange pasirinkite Properties“.

16. Atsidariusiame lange „Shortsut“, į Target lauką įrašykite - javaw -jar ir spauskite OK“.

17. b1_data_sync turėtų visada būti įjungtas, kai kompiuteris paleidžiamas.

Be atidaryto lango duomenys nebus sinchronizuojami į B1.lt. Kai norėsite dirbti, paleiskite b1_data_sync.
18. b1_data_sync lange įrašykite iš B1.lt programos Parametrai → Kasos aparatai sukonfiguruotą „API raktas“ ir „API slaptažodis“, išsaugokite.

Kaip nustatyti kasos aparato ASPA/SPS nustatymus B1.lt?
Parametrai → Integracijos → Kasos aparatai
Pajungus ASPA/SPS kasos aparatą, norint kad visi pardavimai per kasos aparata parkeliautų į B1.lt sistemą reikia nustatyti reikalingus punktus.

1. Pradžioje pasiruošti prekės kortelę (jei bus parduotą ne vieną konkreti prekė iš sandėlio). Žinynai Prekių kortelės Prekės


2. Sukurti dienos ataskaitai operacijos rūšį. Žinynai Sandėlio Operacijos rūšis

3. Tada nustatome iš kokio sandėlio prekės bus nurašomos ir ar tai bus daroma automatiniu būdu. (Atminkite - prekės nusirašys tik tokiu atvejų jei bus pakankamas likutis sandėlyje)


Laukelyje „Prekių / paslaugų požymiai“ perkelkite reikiamus laukus į kairę pusę.
Kodėl neatsinaujina prekių kortelės kasos aparate?

Jei informacija apie prekes neatsinaujina kasos aparate, patikrinti Žinynai → Prekių kortelės → Prekės:

  • prekės pavadinimo ilgis ne daugiau 80 simbolių; 
  • užpildytas laukas „Barkodas“. Barkodas turi būti unikalus, t.y kodas negali kartotis, kitaip sistema gaus iš kasos aparato klaidingus duomenis;
  • prekė turi požymį „Aktyvi?“;
  • nurodytas PVM tarifas. Neužpildžius tarifo į programą pardavimai bus importuoti be PVM;

 

8. Likučių perkėlimas
8.1. Klientų (tiekėjų ir pirkėjų), prekių kortelių importas;
Kaip perkelti klientų korteles į B1.lt programą?

Jūsų ankstesnė buhalterinė programa turėtų palaikyti duomenų eksportą į Excel formatą. Jums tereikia suformuoti klientų sąrašą su reikiamais duomenimis.

Klientų kortelių perkėlimą sudaro 4 žingsniai:

  • Pasirinkti šabloną;
  • Parsisiųsti šabloną;
  • Įkelti paruoštą failą;
  • Importuoti failą;

Parametrai → Duomenų importas → Klientai

Modulyje pasirinkite „Klientai“, pažymėkite ir spauskite ant rodyklės „→ Kitas žingsnis“.

Parsisiųskite duomenų failo Excel šabloną, į kurį reikės pildyti klientų duomenis, spauskite ant „Parsisiųsti šabloną“. Užpildykite parsisiųstą lentelę. Laukų reikšmės nurodytos B1.lt programoje.  Atkreipkite dėmesį, kurie laukai yra privalomi. Kurie laukai neprivalomi, galite juos nepildyti. Jūsų ankstesnė buhalterinė programa turėtų palaikyti duomenų eksportą į Excel formatą. Jums tereikia nukopijuoti atitinkamus duomenis iš ankstesnės buhalterinės programos eksporto failo į šablono atitinkamus stulpelius.

Kai užpildysite lentelę, spauskite ant rodyklės „→ Kitas žingsnis“.

Laukelyje „Failas“ nutemkite arba spustelkite pasirinkti. Raskite failą savo kompiuteryje ir pasirinkite užpildytą failą, įkelkite į B1.lt programą.

Suimportavus failą, klientai duomenys užsiregistruos Klientai Klientai modulyje.

Kaip sukurti naują klientą?

Klientai → Klientai → Spausti žalią mygtuką „+“ pridėti naują įrašą.

Bendra informacija – užpildyti privalomus laukus bei kitą Jums reikalingą informaciją apie klientą;

Adresai, filialai – spausti žalią mygtuką „+“ pridėti naują įrašą, užpildyti reikiamus laukus, pažymėti varnelėmis prie adreso „Korespondencijai“ ir „Registracijai“.

Banko sąskaitos – norėdami pridėti banko sąskaitą, spausti žalią mygtuką „+“ pridėti naują įrašą;

Pastaba: Jei tai Jūsų įmonės banko sąskaitos numeris, reikia varnele pažymėti kuri „Pagrindinė“ ir kurią banko sąskaitą „Rodyti sąskaitoje“ (matysis pardavimo sąskaitoje). Užregistravus klientą, spauskite mygtuką „Išsaugoti“.
Pastaba: B1.lt programoje visi klientai, tiekėjai, pirkėjai bei darbuotojai ir Jūsų įmonė yra bendrajame sąraše „Klientai“ → modulyje „Klientai“.

Kaip sukurti prekės / paslaugos kortelę
Žinynai → Prekių kortelės Prekės

Modulyje spauskite žalią mygtuką „+“ sukurti naują įrašą.
Atsidariusiame lange „Prekė“ užpildykite laukus. Tik trys laukai yra privalomi, jie pažymėti žvaigždute. Visus kitus galite pildyti pagal poreikį:
  • Pavadinimas — įrašykite pavadinimą. Šis laukas yra privalomas;
  • Prekės požymis — pasirinkite prekės požymį „Prekė“ arba „Paslaugos“, arba sukurkite naują požymi. Svarbiausia atkreipti dėmesį, kuriampožymiui priskirta kiekinė apskaita. Šis laukas yra privalomas;
  • Kodas — įrašykite kodą;
  • Kaina be PVM — nurodoma prekės pardavimo kaina, priklauso nuo nustatytų parametrų;
  • PVM tarifas — nurodomas PVM tarifas;
  • Gamintojas — nurodomas gamintojas;
  • Savikaina — rodomaprekės savikaina, šis skaičius koreliuoja su sandėlio informacija;
  • Grupė — gali būti sukurta grupė ir priskirta prekei;
  • Mato vnt. — nurodomas mato vienetas, jį galite pasirinkti iš galimų, paspaudus pieštuko ikoną. Šis laukas yra privalomas;
  • Kaina su PVM — nurodoma pardavimo kaina su PVM;
  • Min. kiekis — minimalus gaminio kiekis;
  • Kilmės šalis — nurodoma gaminio kilmės šalis;
  • Likutis — rodomas prekės likučio skaičius, šis skaičius koreliuoja su sandėlio informacija;
  • Barkodas — įveskite brūkšninį kodą;
  • Pirkimo kor. sąskaitą — galite įrašyti pirkimo kor. sąskaitą. Registruojant pirkimą, pasirinkus šią kortelę, kor. sąskaitos informacija koreliuos su  šiuo laukeliu;
  • Pardavimo kor. sąskaita — galite įrašyti pardavimo kor. sąskaitą. Registruojant pardavimą, pasirinkus šią kortelę, kor. sąskaitos informacija koreliuos su šiuo laukeliu;
  • Sąnaudų kor. sąskaitą — galite įrašyti nurašymo kor. sąskaitą. Registruojant nurašymą, pasirinkus šią kortelę, kor. sąskaitos informacija koreliuos su šiuo laukeliu.
Parinktyje ,,Tiekėjų kodai“ galite įrašyti tiekėją ir kodą. Parinktyje ,,Vertimai“ galite įrašyti prekės vertimą.
Aprašę laukus, spauskite ,,Išsaugoti“.
Kaip importuoti prekių (paslaugų) korteles?
Parametrai  → Duomenų importas → Prekių kortelės
1. Modulyje pasirinkti „Prekių kortelės” ir spausti ant rodyklės ,,Kitas žingsnis”:

2. Atsidariusiame lange spausti ant „Parsisiųsti šabloną”.
Užpildyti parsisiųstą šabloną Excel formatu. Laukų reikšmių paaiškinimai nurodyti B1.lt programoje. Atkreipti dėmesį į „kodas“ arba „barkodas“ laukus, jie yra privalomi, t.y. kažkuris laukas turi būti užpildytas, visi kiti pagal poreikį. Spausti ant rodyklės „Kitas žingsnis”.

3. Įkelti užpildytą failą į programą.

4. Automatiškai importuojamas paruoštas failas.

Modulyje Žinynai → Prekių kortelės → Prekės galima rasti importuotas prekių (paslaugų) korteles.
8.2. Buhalterinių likučių registravimas: pirkėjų, tiekėjų skolos ir kiti įrašai;
Kaip užregistruoti buhalterinius likučius?

DK → Bendras žurnalas
Buhalteriniai likučiai įvedami modulyje „Bendras žurnalas“.

Norėdamas pridėti debetinį, kreditinį ar korekcinį įrašą, turėtumėte spausti mygtuką pridėti_rod atitinkamam veiksmui atlikti.. Pasirinkus „D įrašą“ arba „K įrašą“, atidaroma DK kortelė. Korekcinio įrašo patariame nesirinkti – šis įrašas apima valiutos kurso svyravimus.

Debetas
Norėdamas sukurti įrašą „Skolos tiekėjams“ (kor. sąskaita 443X), turėtumėte spausti pridėti „D įrašą“. Atsidariusioje lentelėje parinktį „Debeto operacija“ rasite kairėje pusėje, o parinktį „Kreditas„ – dešinėje pusėje.

  1. Klientas – įmonė, kurios apskaitą vedate ( iš žinyno pasirenkama Jūsų įmonė);
  2. Dokumento nr. – įrašomas dokumento numeris;
  3. Dok. data – įrašykite likučio perkėlimo datą;
  4. Kor. sąskaitos kodas – įrašykite tarpinę kor. sąskaitą, 99 kor sąskaitą.
  5. Valiuta – numatyta parinkti pagrindinę valiutą. Jei yra poreikis, ją galite keisti. Kai valiutos kursas kinta, jis turi būti importuotas. Atlikti tai galite, pasirinkę atitinkamą mygtukąimport._kurs;
  6. Laukelis „Suma“ bus supildomas automatiškai, todėl šio laukelio atskirai pildyti  i nereikia.

Kreditas

  1. Kor. sąskaita — pasirenkama skolų sąskaita 4431 (ar tokia, kuri Jums reikalinga);
  2. Suma — įrašoma pasirinktos valiutos suma;
  3. Klientas — numatyta parinkti debeto klientą. Norėdami pasirinkti reikiamą klientą, klientų žinyne paspauskite pieštuko ikoną ir pasirinkite. Jei kliento neturite, galite pridėti naują;
  4. Komentaras — jei reikalinga, pridėkite komentarą.
  5. Priklausomai nuo poreikio, pasirinkite reikiamą mygtuką:
    1. išsaugoti norėdami išsaugoti įrašą;
    2. saug-prid norėdami išsaugoti ir sukurti naują kredito įrašą. Tokiu būdu skolos skirtingiems klientams suvedamos vienu dokumentu. 

Suvedus visus duomenis, spausti saugoti_kort. Suradus įrašą bendrajame žurnale ir jį pažymėjus (atsiradus žaliam fonui),, galima spragtelėti du kartus kairiu pelės klavišu ir atidaryti įrašo koregavimo funkciją. Tokiu būdu atitinkamai suvedami visi kiti buhalterinės apskaitos  likučiai.

8.3. Kasos ir banko likučių registravimas;
Bankų sąsaja su kor. sąskaita, kaip sujungti banką?

Norint užregistruoti banko įplaukas B1.lt programoje, sujunkite banko sąskaitas su kor. sąskaitomis. Kaip tai padaryti?

  • Papildykite sąskaitų planą;
  • Įrašykite banko sąskaitą;
  • Sujunkite banko sąskaitą su kor. sąskaita.

1. Papildykite sąskaitų planą:
DK → Sąskaitų planas
Sukurkite visas įmonėje naudojamas banko sąskaitų kor. sąskaitas. Pastaba: Kiekviena valiuta turi turėti atskirą kor. sąskaitą. Jei turite banko sąskaitą kita valiuta, pažymėkite varnele „Skaič.valiutų svyravimus“.


2. Banko sąskaitos
Klientai → Klientai

Raskite savo įmonę modulyje „Klientai“, atidarykite ir įrašykite visas įmonės banko sąskaitas puslapyje „Banko sąskaitos“.
Įėjus į banko sąskaitas, norėdamas jas pridėti, spauskite žalią mygtuką pridėti Nepamirškite pažymėti varnele prie tos sąskaitos, kuri „Pagrindinė“ ir kurią „Rodyti sąskaitoje“ (bus matoma pardavimo sąskaitoje).
Užpildžius laukus, paspausti mygtuką „Išsaugoti“.

3. Sujunkite banko sąskaitą su kor. sąskaita
Bankas → Bankų sąsaja su kor. sąskaita
Įėjus į modulį, spauskite žalią mygtuką pridėti ir pasirinkite sukurtą kor. sąskaitą. Įveskite pavadinimą, pasirinkite valiutą bei banko sąskaitą.


Pastaba: Užpildžius laukus, paspausti mygtuką „Išsaugoti“.
Kaip įvesti pradinį banko likutį?

Bankas → Bankas

1. Pasirinkite banką
Pasirinkite, kuria banko sąskaita norite atlikti operacijas. Laukelyje „Bankas“ spauskite pieštuko ikoną ir pasirinkite banką.

Pastaba. Jei banko sąskaitos pasirinkti negalite, sujunkite banko sąskaitas su kor. sąskaitomis.

2. Užregistruokite banko likutį
Pasirinkus sąskaitą, atsiranda mygtukai „Sukurti (D)“ ir „Sukurti (K)“, atitinkamai leidžiantys sukurti debetinį ar kreditinį įrašą. Pradiniam likučiui įvesti, pasirinkite „Sukurti (D)“ įrašą.

Atsidariusioje lentelėje užpildykite laukus:

Pradinis klientas — iš kliento sąrašo pasirinkite Jūsų įmonę;
Data — įrašykite datą, kurios dienos didžiosios knygos likučius norite įkelti.

Norėdami sukurti naują įrašą, prie pozicijos paspauskite mygtuką „Pridėti naują įrašą“.
Kor. sąskaita — nurodykite tarpinę kor. sąskaitą, t.y. 99 kor. sąskaitą;
Suma — įrašykite nurodytos datos banko sąskaitos likutį.

Užpildžius laukus, spausti mygtuką „Išsaugoti“.
Išsaugojus įrašą, galite patikrinti, kokios kor. sąskaitos buvo užregistruotos.

Kaip įvesti pradinį kasos likutį?
1. Kasa → Žinynai

Nustatykite visus reikiamus parametrus: Atsakingi asmenys, Kasų žinynas, Kasos serija ir nr. 
Atsakingi asmenys – užregistruokite kasininką ir buhalterį.
Kasų žinynas – kor. sąskaitą sujunkite su pavadinimu. Nustatykite valiutą. Jei kor. sąskaitos neturite DK → Sąskaitų planas, sukurkite naują.
Kasos serija ir nr. – nustatykite seriją.

2. Kasa → Kasa
Kasą, kuria norite dirbti, galite pasirinkti laukelyje „Kasa“. Pasirinkus kasą, atsiranda mygtukai „Sukurti (D)“ ir „Sukurti (K)“, atitinkamai leidžiantys sukurti debetinį ar kreditinį įrašą. Sukurti (D) – sukurti kasos pajamų orderį (KPO), sukurti (K) – sukurti kasos išlaidų orderį (KIO), mygtukas „Spausdinti“ – spausdinti kasos pajamų arba išlaidų orderį.

kasa

Norėdami įvesti pradinį likutį, pasirinkite „Sukurti (D)“ įrašą.
Atsidariusioje lentelėje užpildykite laukus:
Pradinis klientas – iš kliento sąrašo pasirinkite  Jūsų įmonę;
Data – įrašykite datą, kurios dienos didžiosios knygos likučius norite įkelti.

Norėdami sukurti naują įrašą, prie pozicijos paspauskite mygtuką „Pridėti naują įrašą“.
Kor. sąskaita – nurodykite tarpinę kor. sąskaitą, t.y. 99 kor. sąskaitą;
Suma – įrašykite nurodytos datos banko sąskaitos likutį.

Užpildžius laukus, spausti mygtuką „Išsaugoti“.
Išsaugojus įrašą, galite patikrinti, kokios kor. sąskaitos buvo užregistruotos.

8.4. Prekių likučiai;
Užregistruokite operaciją likučių įkėlimui

Žinynai → Sandėlio → Operacijos rūšys

1. Spauskite , naujos operacijos sukūrimui ,,Likučių įvedimas”;
2. Užpildyti kredito kor. sąskaitą (pvz. 99) ir debeto kor. sąskaitą (20XX atsargų kor. sąskaita).

3. Spausti „Išsaugoti“.

Pastaba. Debeto kor. sąskaitą taip pat galima nurodyti prie kiekvienos prekės pozicijos, tokiu būdu nereikės kurti papildomai pirkimo operacijos rūšies, tik būtina atkreipti dėmesį į požymį „Prioritetas?“

Instrukcijoje pateikiamos pavyzdinės korespondencinės sąskaitos iš sąskaitų plano, kad duomenys būtų teisingi rekomenduojame kor. sąskaitas naudoti pagal savo įmonės patvirtintą sąskaitų planą ir apskaitos vedimo politiką.

Kaip perkelti prekių likučius į B1.lt programą

Jūsų ankstesnė buhalterinė programa turėtų palaikyti duomenų eksportą  Excel formatu. Jums tereikia suformuoti prekių likučių failą su reikiamais duomenimis.

Parametrai → Duomenų importas → Prekių likučiai.

Prekių likučių perkėlimą sudaro 4 žingsniai:

  • Pasirinkti šabloną;
  • Parsisiųsti šabloną;
  • Įkelti paruoštą failą;
  • Importuoti failą.

Modulyje pasirinkite ,,Prekių likučiai“, pažymėkite ir spauskite ant mygtuko ,,Kitas žingsnis“.

Atsidariusiame lange parsisiųskite duomenų failo Excel šabloną, į kurį reikės pildyti prekių likučius. Norėdami tai padaryti, spauskite žalią mygtuką ,,Parsisiųsti šabloną“. Užpildykite parsisiųstą lentelę (laukelių reikšmės nurodytos B1.lt programoje) atkreipkite dėmesį, kurie laukai yra privalomi. Tų, kurie neprivalomi, galite nepildyti. Jūsų ankstesnė buhalterinė programa turėtų palaikyti duomenų eksportą Excel formatu. Jums tereikia nukopijuoti duomenis iš ankstesnės buhalterinės programos eksporto failo į B1.lt šablono atitinkamus stulpelius.
{remainder-import-attributes}

Kai užpildysite lentelę, spauskite mygtuką,,Kitas žingsnis“.

Laukelyje ,,Failas“ nutemkite failą į įkėlimui skirtą sritį ekrane arba spragtelėkite kairiu pelės klavišu ir pasirinkite failą iš aplanko, kuriame jis išsaugotas. Tokiu būdu įkelsite jį į B1.lt programą.

Importavus likučius, suformuotą failą rasite modulyje Sandėlis Pirkimai,  funkcija ,,Likučių įvedimas“. Importavus failą, būtinai jį patikrinkite. Taip pat modulyje Žinynai Sandėlio Prekės, bus užregistruotos prekių kortelės.

8.5. Ilgalaikio turto likučių registravimas.
Kaip užregistruoti ilgalaikio turto operaciją, kai perkeliamas likutis?

Ilgalaikį turtą eksploatuoti galima tik tuomet, kai ši prekė yra sandėlyje, t.y. turi būti įvestas ilgalaikio turto pirkimo dokumentas. Tik tada prekę kaip ilgalaikį turtą galima eksploatuoti.

1. Sukurkite operaciją ilgalaikiui turtui įvesti:

Žinynai → Sandėlio → Operacijos rūšys

Modulyje spauskite žalią mygtuką „+“ sukurti naują įrašą. Kokias kor. sąskaitas naudosite operacijai, tokiais įrašais bus registruojama apskaitoje.
Sukurkite naują operaciją „Likučių įvedimas“ su reikiamais nustatymais ir kor. sąskaitomis. Užpildžius laukus, paspausti mygtuką „Išsaugoti“.
Pastaba. Jei naudojate tarpinę kor. sąskaitą 2060, būtinai patikrinkite sąskaitų plane ar ties šia kor. sąskaita yra pažymėta varnele.

2. Sukurkite prekės kortelę
Sukurkite kortelę, pvz., „Automobilis“ , prekės požymiu pasirinkite „Prekės“ su pažymėta kiekine apskaita. Aprašius nustatymus, spausti „Išsaugoti“.
Prekės požymis
3. Užregistruokite ilgalaikio turto pirkimą
Sandėlis → Pirkimai
Modulyje sukurkite naują įrašą, paspaudžiant mygtuką „Pridėti naują įrašą“. Registruodamas įrašą, pasirinkite sandėlį ir operaciją „Likučių įvedimas“. Klientu nurodykiteJūsų įmonę, nurodykite ilgalaikio turto pirkimo datą, t.y. kada turtas buvo nupirktas arba vėliausią įsigyto turto datą. Lentelės „Pirkimo pozicija“ laukelyje „Prekė“ pasirinkite sukurtą prekę, t.y. automobilį ir nurodykite pirkimo sumą, t. y. už kokią sumą ilgalaikis turtas buvo įsigytas (ne likutis).

4. Sukurkite ilgalaikio turto grupes
Turtas → Ilgalaikis turtas → Žinynai → IT grupės
Grupės bus naudojamos kaip žinynas. Tuomet galėsite prekę eksploatuoti, skaičiuoti nusidėvėjimą (amortizaciją) ar atlikti inventorizaciją.
5. Ilgalaikio turto įtraukimas
Turtas → Ilgalaikis turtas → Ilgalaikis turtas
Spauskite mygtuką „Pridėti naują įrašą“ ir pridėkite ilgalaikio turto dokumentus.
Atsidariusioje lentelėje užpildykite šiuos laukus:
  • IT grupę — pasirinkus automatinį būdą, bus užpildytos kor. sąskaitos;
  • Inventoriaus Nr.;
  • Pasirinkite, kokia skaičiavimo metodika bus taikoma nusidėvėjimui apskaičiuoti. Galimi keturi variantai: tiesiogiai proporcingas, dvigubas – mažėjančios kainos, produkcijos arba metų skaičiaus;
  • Inventorius — iš likučių pasirenkamas ilgalaikis turtas;
  • Nurodykite eksploatacijos datą. Pastaba. Data negali būti nurodyta ankstesnė nei daikto įsigijimo;
  • Įvedimo į ekspl. aktas — paspauskite mygtuką „+“, norint sukurti aktą, t.y. iš sandėlio perkelti į IT;
  • Nurodykite, kokia bus likvidacinė vertė.
Užpildžius šiuos laukus, spausti mygtuką „Išsaugoti“.
Nusidėvėjimo įvedimas

Įeikite į kortelę ir užregistruokite nusidėvėjimą. Lentelėje „Nudėvėjimas“ užregistruokite sukauptą nusidėvėjimą su tarpine kor. sąskaitą 99. Nurodykite, kokia data perkeliate DK likučius.

Užregistravus amortizaciją, spausti mygtuką  „Išsaugoti“. Ilgalaikis turtas užregistruotas.

9. Pirkimo ir pardavimo dokumentų registravimas:
Kaip užregistruoti pirkimo dokumentą?

Sandėlis → Pirkimai
1. Spausti  pirkimo įvedimui:

2. Pirkimo registravimas:
2.1 pasirinkti „Sandėlį“ spaudžiant pieštuką:

Atsidariusiame lange pasirinkti tinkamą „Sandėli“ spaudžiant ikonėlę 

3. Pasirinkti tinkamą „Operacijos rūšį“ spaudžiant pieštuką:

3.1 Atsidariusiame lange pasirinkti tinkamą variantą:

4. Užpildyti „Tiekėjas“ laukelį:
Jei klientas naujas, reikia sukurti „Tiekėjo“ kortelę spaudžiant „Pieštuko“ ikonėlę:

4.1 Kortelės kūrimui spauti 

4.2 Užpildyti turimą informaciją:
Taip pat užpildyti adresą, jei jis  žinomas spaudžiant tab „Adresai, filialai“.
4.3 Užpildžius laukus spausti „Išsaugoti ir pasirinkti“

5. Nurodyti dokumento seriją ir numerį:

6. Registruojamos pirktos prekės/paslaugos:

6.1 Sukurti prekės/paslaugos kortelę:


6.2  Atsidariusiame lange spausti
6.3 Užpildyti prekės/paslaugos pavadinimą, požymį, matavimo vienetą:

6.4 Užpildžius laukus spausti „Išsaugoti ir pasirinkti“.
6.5 Užpildyti perkamos prekės/paslaugos kiekį ir kainą:

6.6 Jei pirkta tik viena pozicija spausti išsaugoti , jei pirkta daugiau nei viena skirtingų prekių, tuomet spausti „Išsaugoti ir sukurti naują“ .

7. Patikrinti ar suminiai duomenys sutampa su pirkimo dokumentu:


8. Spausti „Išsaugoti“ dokumentą:

9. Pirkimas užregistruotas ir pateikiamas Pirkimai modulyje:

Pastaba. Kokią funkciją atlieką mygtukas, galima pamatyti privedus pelytės žymeklį:

Kaip importuoti pirkimo dokumentus į B1.lt?

Prieš darant pirkimo dokumentų importą reikia:

A. importuoti klientų korteles
B. importuoti prekių korteles

Parametrai → Duomenų importas → Pirkimai

1. Pasirinkti duomenų importo tipą ir spausti ant rodyklės ,,Kitas žingsnis”

2. Atsidariusiame lange parsisiųsti duomenų failo Excel šabloną, spausti mygtuką Parsisiųsti šabloną” ir spausti mygtuką Kitas žingsnis”.
Šablono užpildymui stulpelių reikšmės nurodytos B1.lt programoje, atkreipti dėmesį kurie laukai yra privalomi, neprivalomi laukai gali likti neužpildyti.

3. Įkelti paruoštą failą 

4. Automatiškai importuojamas paruoštas failas

Modulyje Sandėlis → Pirkimai galima rasti importuotus pirkimo dokumentus. 

Pastaba. Viename faile galima registruoti daugiau nei vieną pirkimo dokumento įrašą.
Jei pirkimo dokumente yra daugiau nei viena pirkimo eilutė tuomet dokumento numeris, data, tiekėjas ir kita besikartojanti informacija užpildoma tiek kartų, kiek prekių ar paslaugų eilučių.

Kodėl nerodo prekių likučių, nors pirkimo dokumentuose prekės įvestos?

Galimos priežastys:

1. DK → Sąskaitų planas
Sąskaitų plane kor. sąskaitai nurodykite požymį „Atsargos“ ir tada per naują užregistruokite atsargas. Jei nebus pažymėta, tada sandėlio prekės bus ne kaip kiekinė apskaita.

2. Pardavimo data yra ankstesnė, neip prekių įsigijimo data;
3. Prekės užajamuotos kitame sandėlyje, nei pasirinktas pardarive sandėls.

Kaip importuoti pardavimo dokumentus į B1.lt?

Šio pardavimo importo pagalba sukuriami pardavimo įrašai programoje, bet prekių nurašymas nėra vykdomas, todėl netinka vedantiems kiekinę apskaitą, kad mažėtų prekių kiekiai sandėlyje.
Prieš darant pardavimo dokumentų importą reikia:

A. importuoti klientų korteles
B. importuoti prekių (paslaugų) korteles

Parametrai → Duomenų importas → Pardavimai

2. Atsidariusiame lange parsisiųsti duomenų failo Excel šabloną, spausti mygtuką „Parsisiųsti šabloną” ir spausti mygtuką „Kitas žingsnis”.
Šablono užpildymui stulpelių reikšmės nurodytos B1.lt programoje, atkreipti dėmesį kurie laukai yra privalomi, neprivalomi laukai gali likti neužpildyti.

3. Įkelti paruoštą failą 

4. Automatiškai importuojamas paruoštas failas

Modulyje Sandėlis → Prekyba galima rasti importuotus pardavimo dokumentus. 

Pastaba. Viename faile galima registruoti daugiau nei vieną pardavimo dokumento įrašą.
Jei pardavimo dokumente yra daugiau nei viena pardavimo eilutė, tuomet dokumento numeris, data, klientas (pirkėjas) ir kita besikartojanti informacija užpildoma tiek kartų, kiek paslaugų eilučių.
Kadangi importuojamos tik paslaugos galima rinktis vieną iš bendrų paslaugų kortelių, ir naudoti stulpelį AD „postscript“ ir jame pildyti detalią informaciją apie parduodamą prekę – paslaugą.

Kaip užregistruoti pardavimo dokumentą?
Sandėlis → Prekyba
1. Spausti  pardavimo įvedimui:

2. Pardavimo registravimas:
2.1 Pasirinkti „Sandėlį“ spaudžiant pieštuką:

Atsidariusiame lange pasirinkti tinkamą „Sandėli“ spaudžiant ikonėlę 

3. Pasirinkti tinkamą „Operacijos rūšį“ spaudžiant pieštuką:

3.1 Atsidariusiame lange pasirinkti tinkamą variantą:
4. Užpildyti „Klientas“ laukelį:
Jei klientas naujas, reikia sukurti „Pirkėjo“ kortelę spaudžiant „Pieštuko“ ikonėlę:

4.1 Kortelės kūrimui spauti 

4.2 Užpildyti turimą informaciją. Taip pat užpildyti adresą, jei jis  žinomas spaudžiant tab „Adresai, filialai“.
Užpildžius laukus spausti „Išsaugoti ir pasirinkti“

5. Registruojamas pardavimas prekės/paslaugos:

5.1 Pasirinkti prekės/paslaugos kortelę pardavimui registruoti:

5.2  Atsidariusiame lange pasirinkti iš sąrašo tinkamą poziciją:

5.3 Užpildyti parduodamos prekės/paslaugos kiekį ir kainą:
5.4 Jei parduota tik viena pozicija spausti išsaugoti , jei parduodama daugiau nei viena skirtingų prekių, tuomet spausti „Išsaugoti ir sukurti naują“ .
6. Spausti „Išsaugoti“ dokumentą:

7. Pardavimo dokumentą galima atspausdinti: 

8. Arba siųsti tiesiai iš programos, klientui:

Individuali veikla

Naudingos nuorodos darbo pradžiai su buhalterine apskaitos programa. Parametrų nustatymas ir sąskaitų išrašymas.

1. Registracija
1. Kaip užsiregistruoti prie B1.lt?
1. Įvesti į naršyklę https://www.b1.lt/.
2. Atsidariusiame lange spausti mygtuką „Registruotis“

3. Užpildyti privalomus laukus ir paspausti mygtuką .

4. Po atliktos registracijos siunčiamas laiškas registracijos pavirtinimui, nurodytu el.paštu adresu.
Spausti „Patvirtinti“:
a. Kaip užbaigti registraciją kad naudotis programa nemokamai?
Paskyros aktyvavimas tik pardavimų registravimui žingsniai (paslauga nemokama):

1. Atsidariusiame lange pasirinkite „Sąskaitų faktūrų išrašymas“ 


2. Įveskite Jūsų įmonės duomenis, t.y., kurios įmonės pardavimo sąskaitas norite registruoti su B1.lt programa ir spauskite mygtuką „Užbaigti registraciją“.

3. Sukūrę įmonę, rodomas tai patvirtinantis pranešimas.
b. Kaip užbaigti registraciją, noriu vesti pilną įmonės apskaitą?
Paskyros aktyvavimo B1.lt programoje žingsniai:

1. Atsidariusiame lange pasirinkti „Buhalterijos tvarkymas (įmonėms ar individualiai veiklai)“:

2. Pasirinkti, vaidmenį įmonėje („Vadovas“, Buhalteris“, „Vadybininkas“ ar „Darbuotojas“).

3. Įvesti įmonės duomenis buhalterinės apskaitos vedimui su B1.lt programa ir spausti mygtuką „Užbaigti registraciją“.

4. Sukūrus įmonės duomenų bazę, pateikiamas patvirtinantis pranešimas apie duoemnų bazės sukūrimą:
2. Pradinių parametrų nustatymas
Kaip nustatyti parametrus „Gyventojo individualios veiklos pajamų – išlaidų žurnalui“?

Parametrai  → Nustatymai  →  Individuali veikla (IV)

Užpildyti parametrus ataskaitos formavimui atlikti:
1. Įmokų apskaičiavimo metodas (šiuo metu nenaudojama):
1.1 Įmokas apskaičiuoja SoDra pagal bendras visų metų pajamų ir atskaitymų sumas;
1.2 Įmokas apskaičiuoja SoDra pagal atskiras kalendorinių mėnesių pajamų ir bendras visų metų atskaitymų sumas;

2. Individuali veikla pagal pažymą:
Įvesti spaudžiant mygtuką „+“ veiklas, kurios bus rodomos "Gyventojo individualios veiklos pajamų – išlaidų apskaitos žurnale".


3. Taikomas išlaidų atskaitymo metodas ir apskaitos principas: 
3.1 Įvesti metodui spausti mygtuką „+“;
3.2 Pasirinkti tinkamą atskaitymo metodą ir apskaitos principą:


3.3 Išlaidų atskaitymų metodas:
30 proc. nuo pajamų atskaitymo metodas – šiuo atveju, 30 proc. pajamų yra neapmokestinamos, t. y. apmokestinamos likusios 70 proc. pajamų. Naudojant šį metodą, nereikia rinkti išlaidas patvirtinančių dokumentų.
Faktinių išlaidų metodas – suma, kuri bus apmokestinama, apskaičiuojama, iš pajamų atėmus faktines išlaidas. Naudojant šį metodą, reikia turėti išlaidas patvirtinančius dokumentus.

3.4 Apskaitos principas:
Pinigų principas – pajamos pripažįstamos faktiškai pajamų gavimo momentu.
Kaupimo principas – pajamos pripažįstamos, kai pajamos uždirbamos, neatsižvelgiant į apmokėjimo laiką. Šį principą būtina rinktis asmenims, kurie savo veiklai yra priskyrę ilgalaikį turtą arba yra PVM mokėtojai. Pradėjus taikyti kaupimo principą, jis taikomas iki veiklos vykdymo pabaigos.

Pastaba. Už kuriuos metus suvesti nustatymai, tik tuos metus duoda pasirinkti "Gyventojo individualios veiklos pajamų–išlaidų apskaitos žurnale". Jei nėra suvesti nustatymai, tai nebus metų pasirinkimo iš viso ir nebus galima suformuoti ataskaitos.

Kaip aprašyti „Duomenų mainus“?
Parametrai → Nustatymai → Duomenų mainai
Šį nustatymą rekomenduojama atlikti, jei planuojama importuoti banko išrašus į programą, kad pagal nutylėjimą priskitri atitinkamas kor.sąskaitas piniginei operacijai fiksuoti.

Užpildyti laukus: 
Mokesčių kor. sąskaita importuojant išrašus – parenkama banko komisinių kor.sąskaita;
Kredito kor. sąskaita importuojant išrašus – parenkama kor sąskaita, kuri bus naudojama dengti Skolas tiekėjams arba kitos išmokėtos sumos;
Debeto kor. sąskaita importuojant išrašus – parenkama kor. sąskaita, kuri bus naudojama dengianti Pirkėjų skolas arba registruoti gautas įplaukas;

Pastaba. Instrukcijoje pateikiamos pavyzdinės korespondencinės sąskaitos iš sąskaitų plano, kad duomenys būtų teisingi, rekomenduojame kor. sąskaitas naudoti pagal savo įmonės patvirtintą sąskaitų planą ir apskaitos vedimo politiką.
3. Įrašų registravimas programoje
Kokius parametrus nustatyti, kad išrašyti supaprastintą sąskaitą?

Paskyra → Mano duomenys → Nustatymai
Pasirinkti „Naudoti supaprastintą SF sąsają“ → Atnaujinti duomenis. Įjungus šį parametrą visose įmonėse (jei prieiga suteikta daugiau nei prie vienos duomenų bazės) bus įjungta supaprastintos sąskaitos versija.

Pastaba. Norėdami išjungti šį funkcionalumą Paskyra → Mano duomenys → Nustatymai, nuimti požymį „Naudoti supaprastintą SF sąsają“.

Kaip išrašyti sąskaitą?

Sandėlis → Prekyba
Norėdami išrašyti sąskaitą, nueikite į modulį „Prekyba“ ir spauskite žalią mygtuką „+“ (sukurti naują įrašą).

Atsiradusiame lange, Užpildykite privalomus laukus:
  • „Sąskaitos tipas“, pasirinkite operacijos rūšį. Automatiškai užsipildys serija, numeris ir pardavimo data.
  • Nurodykite pirkėją / gavėją, paspausdami juodą „pieštuko“ mygtuką. Atsidariusiame lange pasirinkite jau egzistuojantį klientą arba sukurkite naują, spausdami žalią mygtuką „+“.
  • Laukelyje „Prekė / Paslauga“ įrašykite prekės arba paslaugos pavadinimą, nurodykite mato vienetą, kiekį ir kainą. Norėdami pridėti daugiau prekių arba paslaugų, spauskite žalią mygtuką „+ Pridėti prekę / paslaugą“ ir užpildykite reikiamą informaciją.
  • Norėdami pritaikyti nuolaidą, laukelyje „Nuolaida, %“ įrašykite nuolaidos dydi procentais.
  • Jei esate PVM mokėtojas laukelyje „PVM tarifas“ pasirinkite tinkantį PVM tarifą.
  • Spauskite mygtuką „Išsaugoti“ (viršuje esantį žalią), įvestų duomenų išsaugojimui.

 
Norėdami atspausdinti išrašytą sąskaitą, spauskite viršuje esantį mygtuką „Spausdinti“. Pasirinkite reikiamą sąskaitos šabloną, kalbą, formatą ir spauskite žalią mygtuką „Sugeneruoti“.
Norėdami el. paštu išsiųsti išrašytą sąskaitą, spauskite viršuje esantį mygtuką „Siųsti el. paštu“. Pasirinkite reikiamą sąskaitos šabloną, kalbą, formatą. Nurodykite gavėjo el. pašto adresą, įrašykite žinutę ir spauskite žalią mygtuką „Siųsti“.
Išsaugotą sąskaitą rasite bendrame sąskaitų sąraše Sandėlis Prekyba modulyje.
Pastaba. Jei norite naudoti savo seriją pardavimo dokumentams: modulyje Žinynai → Sandėlio → Dok. serijos nustatyti parametrus. T.y.  jums reikiamą seriją ir numerį priskirkite prie operacijos ir būtinai pažymėkite varnele „Spausdinti sąskaitą“.

Kaip išsiųsti sąskaitą el. paštu tiesiai iš B1.lt programos?
Sandėlis → Prekyba
Užregistravus pardavimo dokumentą spausti mygtuką „Kiti veiksmai“ → „Siųsti el. paštu“.

Atsidariusiame lange pasirinkti norimą spausdinimo šabloną, kalbą, formatą, nurodyti el. paštą (jei kliento kortelėje yra nurodytas el. paštas, tuomet bus automatiškai užpildytaslaukas „Gavėjo/(-ų) el. paštai), jei reikia pažymėti varnele „Kopiją sau“, ir papildyti siunčiamos žinutės tekstą. Spausti mygtuką „Siųsti“, sąskaitą galima siųsti tik vienu el. paštu.

Kaip užregistruoti pirkimo dokumentą?

Sandėlis → Pirkimai
1. Spausti  pirkimo įvedimui:

2. Pirkimo registravimas:
2.1 pasirinkti „Sandėlį“ spaudžiant pieštuką:

Atsidariusiame lange pasirinkti tinkamą „Sandėli“ spaudžiant ikonėlę 

3. Pasirinkti tinkamą „Operacijos rūšį“ spaudžiant pieštuką:

3.1 Atsidariusiame lange pasirinkti tinkamą variantą:

4. Užpildyti „Tiekėjas“ laukelį:
Jei klientas naujas, reikia sukurti „Tiekėjo“ kortelę spaudžiant „Pieštuko“ ikonėlę:

4.1 Kortelės kūrimui spauti 

4.2 Užpildyti turimą informaciją:
Taip pat užpildyti adresą, jei jis  žinomas spaudžiant tab „Adresai, filialai“.
4.3 Užpildžius laukus spausti „Išsaugoti ir pasirinkti“

5. Nurodyti dokumento seriją ir numerį:

6. Registruojamos pirktos prekės/paslaugos:

6.1 Sukurti prekės/paslaugos kortelę:


6.2  Atsidariusiame lange spausti
6.3 Užpildyti prekės/paslaugos pavadinimą, požymį, matavimo vienetą:

6.4 Užpildžius laukus spausti „Išsaugoti ir pasirinkti“.
6.5 Užpildyti perkamos prekės/paslaugos kiekį ir kainą:

6.6 Jei pirkta tik viena pozicija spausti išsaugoti , jei pirkta daugiau nei viena skirtingų prekių, tuomet spausti „Išsaugoti ir sukurti naują“ .

7. Patikrinti ar suminiai duomenys sutampa su pirkimo dokumentu:


8. Spausti „Išsaugoti“ dokumentą:

9. Pirkimas užregistruotas ir pateikiamas Pirkimai modulyje:

Pastaba. Kokią funkciją atlieką mygtukas, galima pamatyti privedus pelytės žymeklį:

Kaip įvesti įplaukas ir išmokas per banko modulį?

Bankas → Bankas

Norėdami sukurti įrašą banke spauskite mygtuką:

  • D (debetas) - tai įplauka arba į kliento sąskaitą gauti pinigai
  • K (kreditas) - tai mokėjimas, iš kliento banko išleisti pinigai

Pasirinkus „ + D” arba „ - K” pasirinkite iš kokios įmonės banko registruojamas įrašas. Atsidariusiame lange užregistruokite visus reikiamus rekvizitus.

4. Ataskaitų formavimas
Kaip suformuoti ataskaitą “Gyventojo individualios veiklos pajamų – išlaidų apskaitos žurnalas“?

Ataskaitos  →  Ind.veiklos ataskaitos

Pasirinkti laukelyje:
1. „Šablonas“ ataskaitos formą;
2. „Metai“  už kuriuos formuojama ataskaita;
3. Spausti mygtuką „Spausdinti“ ataskaitai suformuoti
Ataskaita gali būti formuojama už metus arba pasirinktam mėnesiui.

Suformuotos individualios veiklos ataskaitos stulpelių paaiškinimas:
2. Data. Kai apskaitos principas yra:
„Kaupimo“ naudojama Sąskaitos faktūros data;
„Pinigų“ - naudojama Pavedimo data;
3. Sąskaitos faktūros data, pavadinimas, serija ir numeris.
4. Operacijos turinys. Duomenys pildomi iš pozicijų eilučių aprašymo. Kai yra pirkimas, pridedama išlaidų rūšis (iki dvitaškio). Išlaidų rūšis - tai operacijos rūšis. Kad galima būtų skirstyti išlaidas pagal skirtingas rūšis.
5. Pajamų suma. Kreditinės sąskaitos atvaizduojamos su minusu ženklu. Jei IV savininko kortelėje nurodytas PVM kodas, tuomet sumos į ataskaitą patenka be PVM. Kitu atveju - su PVM.
6. 7. 8. Išlaidos. Jei Individualios veiklos savininko kortelėje nurodytas PVM kodas, sumos patenka be PVM. Kitu atveju - su PVM.

Periodo pradžiai ir pabaigai, jei yra likutis atsargų korespondencinėse sąskaitose, tuomet ataskaitoje automatiškai daroma korekcija „Atsargų likučių sumos koregavimas“ pagal Didžiosios knygos duomenis, kad teisingai parodyti išlaidas.

Į ataskaitą yra įtraukiamas darbo užmokestis ir Ilgalaikis turtas.

Pastaba. Jei pasirinkus ataskaitą, nėra galimybės pasirinkti metų, už kuriuos norima suformuoti ataskaitą, reikia patikrinti ar užpildyti parametrai.