Darbo pradžia
2. Atsidariusiame lange spausti mygtuką „Registruotis“

3. Užpildyti privalomus laukus ir paspausti mygtuką


4. Po atliktos registracijos siunčiamas laiškas registracijos pavirtinimui, nurodytu el.paštu adresu.
Spausti „Patvirtinti“:

1. Atsidariusiame lange pasirinkite „Supaprastintas sąskaitų išrašymas“

2. Pasirinkite, kas esate įmonėje („Direktorius“ arba „Vadybininkas“).

3. Įveskite Jūsų įmonės duomenis, t.y., kurios įmonės pardavimo sąskaitas norite registruoti su B1.lt programa ir spauskite mygtuką „Užbaigti registraciją“.

4. Sukūrę įmonę, gausite tai patvirtinantį pranešimą.

1. Atsidariusiame lange pasirinkti „Buhalterijos tvarkymas (įmonėms ar individualiai veiklai)“:

2. Pasirinkti, vaidmenį įmonėje („Vadovas“, „Buhalteris“, „Vadybininkas“ ar „Darbuotojas“).

3. Įvesti įmonės duomenis buhalterinės apskaitos vedimui su B1.lt programa ir spausti mygtuką „Užbaigti registraciją“.

4. Sukūrus įmonės duomenų bazę, pateikiamas patvirtinantis pranešimas apie duoemnų bazės sukūrimą:

DK → Sąskaitų planas
Užpildykite laukus:
1. „Kodas“ – naujas kodas korespondentinei sąskaitai
2. „Pavadinimas“ – įrašyti pavadinimą korespondentinei sąskaitai
3. „Priklausomybė“ – suminė korespondentinė sąskaita. Paspausti „pieštuko“ ikoną ir pasirinkiti iš sąskaitų plano kodą.
Atsargos — pažymėti varnele, jei toje kor. sąskaitoje yra vykdoma medžiagų / atsargų kiekinė apskaita. Jei vedama suminė atsargų apskaitą, varnele nežymėti.
Skaič. valiutų svyravimus — pažymėti varnele, jei kor. sąskaita naudojama įrašui valiuta išskyrus Eurus.
Avansinės apyskaitos — pažymėti varnele, jei šioje kor. sąskaitoje vykdoma avanso apyskaita.
4. Užregistravus kor. sąskaitą paspausti ,,Išsaugoti".
Pavyzdys: sukurti naują kor. sąskaitą bankui:
Pastaba. Laukelyje „Kodas“ esantis skaitmenų skaičius turi būti ilgesnis už kodą esantį laukelyje ,,Priklausomybės kodas".
Parametrai → Nustatymai → Sistema
1. Nurodyti vadovą laukelyje „Direktorius ar asmuo, kuris pasirašo įsakymus ir kt.“ spausti ;
1.1 iš sąrašo pasirinkti vadovą spaudžiant ;
1.2. jei vadovo nėra, sukurti spaudžiant mygtuką .
1.3 užpildyti privalomus laukus:
1.4 Spausti mygtuką „Išsaugoti“;
1.5 Pasirinkti vadovą iš sąrašo spaudžiant pasirinkimo mygtuką ;
2. Įkelti pardavimo sąskaitos logotipą;
Parametrai → Nustatymai → Buhalterija
Atsidariusiame lange užpildyti laukus su kor.sąskaitomis:Užpildyti tik tuos laukus, kurie susiję su įmonės veikloje naudojamomis kor sąskaitomis.
Visada yra galima laukeliuose informaciją papildyti ar pakoreguoti.
Pastaba. Instrukcijoje pateikiamos pavyzdinės korespondencinės sąskaitos iš sąskaitų plano, kad duomenys būtų teisingi, rekomenduojame kor. sąskaitas naudoti pagal savo įmonės patvirtintą sąskaitų planą ir apskaitos vedimo politiką.
DU → Žinynai → DU kodai
Šiame modulyje aprašomi darbo užmokesčio kodai, kurie naudojami darbo užmokesčio priskaitymui. Taip pat pažymėta, kurie kodai neįeina į VDU skaičiavimą.
Kodas Pavadinimas
101 Pagrindinis atlyginimas (valandomis)
1011 Pagrindinis atlyginimas (dienomis)
110 DU suminis (jei darbuotojas dirba pagal darbo grafiką reikia naudoti)
102 Valandinis (jei darbuotojas dirba pagal darbo grafiką reikia naudoti)
103 Naktinis
104 Šventinis
105 Kenksmingos sąlygos
106 Labai kenksmingos sąlygos
107 Viršvalandžiai
108 Viršvalandžiai (savaitgalį)
109 Darbas poilsio dienomis
110 DU suminis
113 Procentai nuo sumos
121 Atostogos einamos (neįeina)
123 Atostogos busimos (neįeina)
124 Kompensacija už nepanaudotas atostogas (neįeina)
130 Nedarbingumas einamas (neįeina)
131 Nedarbingumas praeitas (neįeina)
140 Išeitinė pašalpa (neįeina)
150 Neapmokestinama pašalpa (mirus šeimos nariui) (neįeina)
201 Pavadavimas
202 Vienkartinė priemoka
203 Priemoka
204 Priskaitymas. Vidurkis (dienomis) (dažniausiai naudojamas mamadieniams apskaityti) (neįeina)
205 Premija (nesiskaičiuoja į VDU) (neįeina)
266 Priedas už konfidencialumą
400 Prastova (forse major) (neįeina)
500 Prastova (neįeina)
555 Apmokestinami komandiruotpinigiai (neįeina)
666 Neapmokestinami komandiruotpinigiai (neįeina)
777 Pajamos natūra (neįeina). Nuo šios sumos bus priskaičiuojami visi mokesčiai (GMP ir Sodra).
888 Kompensuojamos išlaidos neapmokestinamos mokesčiais (neįeina)
Pasiruošimui:
1. Darbuotojui priskirkite darbo užmokesčio kodą.
Personalas → Darbuotojai
Kiekvienam darbuotojui nustatykite darbo užmokesčio priskaitymui naudojamą kodą.
Įeikite į darbuotojo kortelę, „Sutartys“ tabe.

Įėjus į sutarties duomenis, laukelyje DK kodas pasirinkite DU skaičiavimui naudojamą kodą. Pasirinkus kodą, paspauskite „Išsaugoti“.

2. Tabelio užpildymas
DU → Tabeliai
3. Darbo užmokesčio skaičiavimas.
DU → Darbo užmokestis
Skaičiuodami darbo užmokestį, sukūrus failą, už kurį laikotarpį skaičiuojate atlyginimą, paspauskite mygtuką prie Darbuotojai „Išrinkti darbuotojus“ arba „Sukurti naują įrašą“. Surašius visus darbuotojus, galite priskaityti pagrindinį atlyginimą visiems darbuotojams vieno mygtuko paspaudimu, paspauskite ant violetinio mygtuko „Suskaičiuoti atlyginimą“. Jei visi skaičiavimai pavyko, gausite pranešimą ir jei atsirado klaida, pavyzdžiui, nepriskirtas DU kodas, nueikite į darbuotojo kortelę ir priskirkite kodą.
Suskaičiavus atlyginimą paspauskite „Išsaugoti“.
Pastaba. B1.lt vartotojams yra suteikta galimybė suskaičiuoti tik pagrindinį atlyginimą, be atostoginių ir kitų priedų. Norėdami priskaityti kitas su darbo užmokesčiu susijusias sumas įeikite į kiekvieno darbuotojo DU priskaitymo kortelę ir užregistruokite priskaitymą. Automatinis DU skaičiavimas galimas su 101, 1101 ir 102 kodu, jei naudojate suminį kodą programa nepaskaičiuos, reikės įeiti į kiekvieno darbuotojo kortelę ir užregistruoti priskaitymą.
DK → Sąskaitų planas
Pakoreguokite sąskaitų planą pagal Jūsų įmonės veiklą ir poreikius.
2. Sukurkite padalinius
DU → Žinynai → Padaliniai
Sukurkite padalinius jei įmonė tokius turi ir priskirkite kor. sąskaitas Jei turite vieną padalinį, galite sukurti padalinį „Administracija“ ir įrašyti reikiamas kor. sąskaitas.
3. Darbo užmokesčio skaičiavimo koeficientai
DU → Parametrai
Modulyje užpildyti koeficientai kurie bus naudojami darbo užmokesčio skaičiavimui, galite juos atidaryti ir pasitikrinti kokie koeficientai nustatyti. Jei juos norite pakoreguot, galite sukurti naujus koeficientus. Atkreipkite dėmesį į datą, kokia data bus įrašyta, nuo tos dienos bus taikomi įrašyti koeficientai.

4. Nustatykite parametrus „Parametrai“ modulyje
Parametrai → Nustatymai → DU parametrai
VMI klientas — sukurkite VMI klientą Klientai → Klientai modulyje ir priskirkite jį šiame laukelyje.
SODRA klientas — sukurkite SODRA klientą Klientai → Klientai modulyje ir priskirkite jį šiame laukelyje.
Komandiruočių sąnaudų kor. sąskaita — priskirkite dienpinigių kor. sąskaitą. Jei tokios neturite sukurkite ją DU → Sąskaitų planas modulyje.

Užregistravus įrašus paspauskite mygtuką „Išsaugoti“.
Susieti kor. sąskaitą su straipsniu galima dviem būdais: pasirinkus straipsnį (pirma dalis) ir du kartus pelytės kairiuoju mygtuku paspaudus ant kor. sąskaitos (antra dalis) arba pasirinkus straipsnį (pirma dalis) ir kor. sąskaitą (antra dalis) nuspausti mygtuką "Susieti įrašus".
Ištrinti sąsajas galima 3 dalyje arba 4 dalyje.
Žinynai → Sandėlio → Dok. Serijos
Spausti žalią mygtuką „+“, naujo įrašo kūrimui:
Aprašyti reikiamus laukus.
T.y. priskirti seriją ir numerio ilgį (nurodyti skaičių ir kiek skaitmenų sudarys numeris, pvz.: jei nurodyta 6, vadinasi numeris atvaizduojamas 000001). Taip pat pažymėti varnele „Spausdinti sąskaitą“.
Pastaba. Seriją ir numerį naudoti pagal savo įmonės specifinę numeraciją.
Žymėti varnele „Spausdinti sąskaitą?“ reikia tik tais atvejais, kai su nurodyta operacijos rūšimis ormuojamas pardavimo dokumentas: Sąskaita faktūra arba PVM sąskaita faktūra.
Žymėti varnele „Spausdinti sąskaitą?“ nereikia, kai su nurodyta operacijos rūšimis formuojamas: nurašymas, išankstinė sąskaita ar komercinis pasiūlymas.
Pirkimo grąžinimas
1. Jei grąžinama tik paslauga ar pritaikoma nuolaida:
2. Jei tai yra prekių gražinimas (turi sumažėti prekių likutis):
3. Vidinis judėjimas (prekių perkėlimas tarp sandėlių)
4. Prekių nurašymas
Sąnaudų kor. sąskaita - dažniausiai naudojama nurašymų sąskaita, jei nurašant prie prekės pažymėsite kitą kor. sąskaitą, tai nurašymas bus į nurodytą sąskaitą.
5. Pardavimas iš kasos aparato:
Pardavimas su kasos čekiu
6. Pardavimas pagal dienos lapą
7. Komercinis pasiūlymas
8. Inventorizacijai įvesti "Trūkumo operacija"
9. Inventorizacijai įvesti "Pertekliaus operacija"
Pastaba. Instrukcijoje pateikiamos pavyzdinės korespondencinės sąskaitos iš sąskaitų plano, kad duomenys būtų teisingi, rekomenduojame kor. sąskaitas naudoti pagal savo įmonės patvirtintą sąskaitų planą ir apskaitos vedimo politiką.
2. Atsidariusiame lange spausti mygtuką „Registruotis“

3. Užpildyti privalomus laukus ir paspausti mygtuką


4. Po atliktos registracijos siunčiamas laiškas registracijos pavirtinimui, nurodytu el.paštu adresu.
Spausti „Patvirtinti“:

1. Atsidariusiame lange pasirinkite „Supaprastintas sąskaitų išrašymas“

2. Pasirinkite, kas esate įmonėje („Direktorius“ arba „Vadybininkas“).

3. Įveskite Jūsų įmonės duomenis, t.y., kurios įmonės pardavimo sąskaitas norite registruoti su B1.lt programa ir spauskite mygtuką „Užbaigti registraciją“.

4. Sukūrę įmonę, gausite tai patvirtinantį pranešimą.

1. Atsidariusiame lange pasirinkti „Buhalterijos tvarkymas (įmonėms ar individualiai veiklai)“:

2. Pasirinkti, vaidmenį įmonėje („Vadovas“, „Buhalteris“, „Vadybininkas“ ar „Darbuotojas“).

3. Įvesti įmonės duomenis buhalterinės apskaitos vedimui su B1.lt programa ir spausti mygtuką „Užbaigti registraciją“.

4. Sukūrus įmonės duomenų bazę, pateikiamas patvirtinantis pranešimas apie duoemnų bazės sukūrimą:

Parametrai → Nustatymai → Individuali veikla (IV)
Užpildyti parametrus ataskaitos formavimui atlikti:
1. Įmokų apskaičiavimo metodas (šiuo metu nenaudojama):
1.1 Įmokas apskaičiuoja SoDra pagal bendras visų metų pajamų ir atskaitymų sumas;
1.2 Įmokas apskaičiuoja SoDra pagal atskiras kalendorinių mėnesių pajamų ir bendras visų metų atskaitymų sumas;
2. Individuali veikla pagal pažymą:
Įvesti spaudžiant mygtuką „+“ veiklas, kurios bus rodomos "Gyventojo individualios veiklos pajamų – išlaidų apskaitos žurnale".
3. Taikomas išlaidų atskaitymo metodas ir apskaitos principas:
3.1 Įvesti metodui spausti mygtuką „+“;
3.2 Pasirinkti tinkamą atskaitymo metodą ir apskaitos principą:
3.3 Išlaidų atskaitymų metodas:
30 proc. nuo pajamų atskaitymo metodas – šiuo atveju, 30 proc. pajamų yra neapmokestinamos, t. y. apmokestinamos likusios 70 proc. pajamų. Naudojant šį metodą, nereikia rinkti išlaidas patvirtinančių dokumentų.
Faktinių išlaidų metodas – suma, kuri bus apmokestinama, apskaičiuojama, iš pajamų atėmus faktines išlaidas. Naudojant šį metodą, reikia turėti išlaidas patvirtinančius dokumentus.
3.4 Apskaitos principas:
Pinigų principas – pajamos pripažįstamos faktiškai pajamų gavimo momentu.
Kaupimo principas – pajamos pripažįstamos, kai pajamos uždirbamos, neatsižvelgiant į apmokėjimo laiką. Šį principą būtina rinktis asmenims, kurie savo veiklai yra priskyrę ilgalaikį turtą arba yra PVM mokėtojai. Pradėjus taikyti kaupimo principą, jis taikomas iki veiklos vykdymo pabaigos.
Pastaba. Už kuriuos metus suvesti nustatymai, tik tuos metus duoda pasirinkti "Gyventojo individualios veiklos pajamų–išlaidų apskaitos žurnale". Jei nėra suvesti nustatymai, tai nebus metų pasirinkimo iš viso ir nebus galima suformuoti ataskaitos.
Paskyra → Mano duomenys → Nustatymai
Pasirinkti „Naudoti supaprastintą SF sąsają“ → Atnaujinti duomenis. Įjungus šį parametrą visose įmonėse (jei prieiga suteikta daugiau nei prie vienos duomenų bazės) bus įjungta supaprastintos sąskaitos versija.
Pastaba. Norėdami išjungti šį funkcionalumą Paskyra → Mano duomenys → Nustatymai, nuimti požymį „Naudoti supaprastintą SF sąsają“.
Sandėlis → Prekyba
Norėdami išrašyti sąskaitą, nueikite į modulį „Prekyba“ ir spauskite žalią mygtuką „+“ (sukurti naują įrašą).
- „Sąskaitos tipas“, pasirinkite operacijos rūšį. Automatiškai užsipildys serija, numeris ir pardavimo data.
- Nurodykite pirkėją / gavėją, paspausdami juodą „pieštuko“ mygtuką. Atsidariusiame lange pasirinkite jau egzistuojantį klientą arba sukurkite naują, spausdami žalią mygtuką „+“.
- Laukelyje „Apmokėti iki“ įrašykite datą iki kada klientui apmokėti sąskaitą.
- Laukelyje „Prekė / Paslauga“ įrašykite prekės arba paslaugos pavadinimą, nurodykite mato vienetą, kiekį ir kainą. Norėdami pridėti daugiau prekių arba paslaugų, spauskite žalią mygtuką „+ Pridėti prekę / paslaugą“ ir užpildykite reikiamą informaciją.
- Norėdami pritaikyti nuolaidą, laukelyje „Nuolaida, %“ įrašykite nuolaidos dydi procentais.
- Jei esate PVM mokėtojas laukelyje „PVM tarifas“ pasirinkite tinkantį PVM tarifą.
- Spauskite mygtuką „Išsaugoti“ (viršuje esantį žalią), įvestų duomenų išsaugojimui.

Norėdami atspausdinti išrašytą sąskaitą, spauskite viršuje esantį mygtuką „Spausdinti“. Pasirinkite reikiamą sąskaitos šabloną, kalbą, formatą ir spauskite žalią mygtuką „Sugeneruoti“.
Norėdami el. paštu išsiųsti išrašytą sąskaitą, spauskite viršuje esantį mygtuką „Siųsti el. paštu“. Pasirinkite reikiamą sąskaitos šabloną, kalbą, formatą. Nurodykite gavėjo el. pašto adresą, įrašykite žinutę ir spauskite žalią mygtuką „Siųsti“.
Išsaugotą sąskaitą rasite bendrame sąskaitų sąraše Sandėlis → Prekyba modulyje.
Pastaba. Jei norite naudoti savo seriją pardavimo dokumentams: modulyje Žinynai → Sandėlio → Dok. serijos nustatyti parametrus. T.y. jums reikiamą seriją ir numerį priskirkite prie operacijos ir būtinai pažymėkite varnele „Spausdinti sąskaitą“.
Užregistravus pardavimo dokumentą spausti mygtuką „Kiti veiksmai“ → „Siųsti el. paštu“.
Sandėlis → Pirkimai
1. Spausti pirkimo įvedimui:
2. Pirkimo registravimas:
2.1 pasirinkti „Sandėlį“ spaudžiant pieštuką:
Atsidariusiame lange pasirinkti tinkamą „Sandėli“ spaudžiant ikonėlę
3. Pasirinkti tinkamą „Operacijos rūšį“ spaudžiant pieštuką:
3.1 Atsidariusiame lange pasirinkti tinkamą variantą:
4. Užpildyti „Tiekėjas“ laukelį:
Jei klientas naujas, reikia sukurti „Tiekėjo“ kortelę spaudžiant „Pieštuko“ ikonėlę:
4.1 Kortelės kūrimui spauti
4.2 Užpildyti turimą informaciją:Taip pat užpildyti adresą, jei jis žinomas spaudžiant tab „Adresai, filialai“.
4.3 Užpildžius laukus spausti „Išsaugoti ir pasirinkti“
5. Nurodyti dokumento seriją ir numerį:
6. Registruojamos pirktos prekės/paslaugos:
6.1 Sukurti prekės/paslaugos kortelę:
6.2 Atsidariusiame lange spausti
6.3 Užpildyti prekės/paslaugos pavadinimą, požymį, matavimo vienetą:
6.4 Užpildžius laukus spausti „Išsaugoti ir pasirinkti“.
6.5 Užpildyti perkamos prekės/paslaugos kiekį ir kainą:
6.6 Jei pirkta tik viena pozicija spausti išsaugoti , jei pirkta daugiau nei viena skirtingų prekių, tuomet spausti „Išsaugoti ir sukurti naują“
.
7. Patikrinti ar suminiai duomenys sutampa su pirkimo dokumentu:
8. Spausti „Išsaugoti“ dokumentą:
9. Pirkimas užregistruotas ir pateikiamas Pirkimai modulyje:
Pastaba. Kokią funkciją atlieką mygtukas, galima pamatyti privedus pelytės žymeklį:
Bankas → Bankas
Norėdami sukurti įrašą banke spauskite mygtuką:
- D (debetas) - tai įplauka arba į kliento sąskaitą gauti pinigai
- K (kreditas) - tai mokėjimas, iš kliento banko išleisti pinigai
Pasirinkus „ + D” arba „ - K” pasirinkite iš kokios įmonės banko registruojamas įrašas. Atsidariusiame lange užregistruokite visus reikiamus rekvizitus.
Ataskaitos → Ind.veiklos ataskaitos
Pasirinkti laukelyje:
1. „Šablonas“ ataskaitos formą;
2. „Metai“ už kuriuos formuojama ataskaita;
3. Spausti mygtuką „Spausdinti“ ataskaitai suformuoti
Ataskaita gali būti formuojama už metus arba pasirinktam mėnesiui.
Suformuotos individualios veiklos ataskaitos stulpelių paaiškinimas:
2. Data. Kai apskaitos principas yra:
„Kaupimo“ naudojama Sąskaitos faktūros data;
„Pinigų“ - naudojama Pavedimo data;
3. Sąskaitos faktūros data, pavadinimas, serija ir numeris.
4. Operacijos turinys. Duomenys pildomi iš pozicijų eilučių aprašymo. Kai yra pirkimas, pridedama išlaidų rūšis (iki dvitaškio). Išlaidų rūšis - tai operacijos rūšis. Kad galima būtų skirstyti išlaidas pagal skirtingas rūšis.
5. Pajamų suma. Kreditinės sąskaitos atvaizduojamos su minusu ženklu. Jei IV savininko kortelėje nurodytas PVM kodas, tuomet sumos į ataskaitą patenka be PVM. Kitu atveju - su PVM.
6. 7. 8. Išlaidos. Jei Individualios veiklos savininko kortelėje nurodytas PVM kodas, sumos patenka be PVM. Kitu atveju - su PVM.
Periodo pradžiai ir pabaigai, jei yra likutis atsargų korespondencinėse sąskaitose, tuomet ataskaitoje automatiškai daroma korekcija „Atsargų likučių sumos koregavimas“ pagal Didžiosios knygos duomenis, kad teisingai parodyti išlaidas.

Pastaba. Jei pasirinkus ataskaitą, nėra galimybės pasirinkti metų, už kuriuos norima suformuoti ataskaitą, reikia patikrinti ar užpildyti parametrai.