Apskaitos programa individualiai veiklai

Individuali veikla — apskaita ir SF išrašymas

Paprastas būdas tvarkyti individualios veiklos apskaitą ir išrašyti sąskaitas
Pradėti naudotis

Paprastas būdas tvarkyti individualios veiklos apskaitą


Valdykite ir administruokite duomenis: 

Apskaitą tvarkykite mobiliai ir šiuolaikiškai:
  • Darbas nereikalauja prisirišimo prie konkrečios vietos ar įrenginio;
  • Leidžia aptarnauti klientus, nepaisant Jus skiriančio atstumo;
  • Veikia su visais įrenginiais, be jokio papildomo diegimo.

Taupykite administravimui skirtą laiką, tvarkydami duomenis:

Būkite užtikrinti duomenų saugumu:
  • Programoje suvesti duomenys talpinami apsaugotame serveryje su periodiškai atliekamomis atsarginėmis kopijomis;
  • Ateityje įregistravus juridinį asmenį (MB, UAB, kt.) — visi klientai jau liks sistemoje. 


Individualią veiklą vykdančių asmenų dažniausiai naudojamų el. parduotuvių integracijos:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Išrašykite sąskaitas nemokamai


Individualią veiklą vykdantis asmuo gali išrašyti dokumentų formas nemokamai:
  • Išankstines sąskaitas;
  • Komercinius pasiūlymus;
  • Perdavimo–priėmimo aktus;
  • Važtaraščius.

Pradėti naudotis

Kiek kainuos individualios veiklos apskaitos paslaugos?

(kainos nurodytos mėnesiui be PVM)

 

Planas Darbuotojas
(nemokamas)

Planas Minimalus
(su duomenų baze 15 €)
Nemokamas sąskaitų išrašymas ir išsiuntimas el.paštu
Apmokėjimo išrašytoms sąskaitoms priskyrimas
Pardavimo dokumentų  „MS Excel“ formatu eksportavimas
Pajamų-išlaidų apskaitos žurnalo pildymas
Esamų ir buvusių klientų informacija, užsakymų istorija
Pajamų atskaitymo metodo pasirinkimas
Gyventojo individualios veiklos pajamų ir išlaidų apskaitos žurnalas
Ilgalaikio turto nusidėvėjimo apskaičiavimas
Daugumos bankų, mokėjimo sistemų išrašų importavimas
Verslui reikalingi moduliai — sandėlis, bankas, kasa, ataskaitos

Dažnai užduodami klausimai


Kaip nustatyti parametrus Gyventojo individualios veiklos pajamų - išlaidų žurnalui?

Parametrai  → Nustatymai  →  Individuali veikla (IV)

Užpildyti parametrus ataskaitos formavimui atlikti:
1. Įmokų apskaičiavimo metodas (šiuo metu nenaudojama):
1.1 Įmokas apskaičiuoja SoDra pagal bendras visų metų pajamų ir atskaitymų sumas;
1.2 Įmokas apskaičiuoja SoDra pagal atskiras kalendorinių mėnesių pajamų ir bendras visų metų atskaitymų sumas;

2. Individuali veikla pagal pažymą:
Įvesti spaudžiant mygtuką „+“ veiklas, kurios bus rodomos "Gyventojo individualios veiklos pajamų – išlaidų apskaitos žurnale".


3. Taikomas išlaidų atskaitymo metodas ir apskaitos principas: 
3.1 Įvesti metodui spausti mygtuką „+“;
3.2 Pasirinkti tinkamą atskaitymo metodą ir apskaitos principą:


3.3 Išlaidų atskaitymų metodas:
30 proc. nuo pajamų atskaitymo metodas – šiuo atveju, 30 proc. pajamų yra neapmokestinamos, t. y. apmokestinamos likusios 70 proc. pajamų. Naudojant šį metodą, nereikia rinkti išlaidas patvirtinančių dokumentų.
Faktinių išlaidų metodas – suma, kuri bus apmokestinama, apskaičiuojama, iš pajamų atėmus faktines išlaidas. Naudojant šį metodą, reikia turėti išlaidas patvirtinančius dokumentus.

3.4 Apskaitos principas:
Pinigų principas – pajamos pripažįstamos faktiškai pajamų gavimo momentu.
Kaupimo principas – pajamos pripažįstamos, kai pajamos uždirbamos, neatsižvelgiant į apmokėjimo laiką. Šį principą būtina rinktis asmenims, kurie savo veiklai yra priskyrę ilgalaikį turtą arba yra PVM mokėtojai. Pradėjus taikyti kaupimo principą, jis taikomas iki veiklos vykdymo pabaigos.

Pastaba. Už kuriuos metus suvesti nustatymai, tik tuos metus duoda pasirinkti "Gyventojo individualios veiklos pajamų–išlaidų apskaitos žurnale". Jei nėra suvesti nustatymai, tai nebus metų pasirinkimo iš viso ir nebus galima suformuoti ataskaitos.

Kaip suformuoti ataskaitą “Gyventojo individualios veiklos pajamų – išlaidų apskaitos žurnalas“?

Ataskaitos  →  IV ataskaitos

Pasirinkti laukelyje:
1. „Šablonas“ ataskaitos formą;
2. „Metai“  už kuriuos formuojama ataskaita;
3. Spausti mygtuką „Spausdinti“ ataskaitai suformuoti
Ataskaita gali būti formuojama už metus arba pasirinktam mėnesiui.

Suformuotos individualios veiklos ataskaitos stulpelių paaiškinimas:
2. Data. Kai apskaitos principas yra:
„Kaupimo“ naudojama Sąskaitos faktūros data;
„Pinigų“ - naudojama Pavedimo data;
3. Sąskaitos faktūros data, pavadinimas, serija ir numeris.
4. Operacijos turinys. Duomenys pildomi iš pozicijų eilučių aprašymo. Kai yra pirkimas, pridedama išlaidų rūšis (iki dvitaškio). Išlaidų rūšis - tai operacijos rūšis. Kad galima būtų skirstyti išlaidas pagal skirtingas rūšis.
5. Pajamų suma. Kreditinės sąskaitos atvaizduojamos su minusu ženklu. Jei IV savininko kortelėje nurodytas PVM kodas, tuomet sumos į ataskaitą patenka be PVM. Kitu atveju - su PVM.
6. 7. 8. Išlaidos. Jei Individualios veiklos savininko kortelėje nurodytas PVM kodas, sumos patenka be PVM. Kitu atveju - su PVM.

Periodo pradžiai ir pabaigai, jei yra likutis atsargų korespondencinėse sąskaitose, tuomet ataskaitoje automatiškai daroma korekcija „Atsargų likučių sumos koregavimas“ pagal Didžiosios knygos duomenis, kad teisingai parodyti išlaidas.

Į ataskaitą yra įtraukiamas darbo užmokestis ir Ilgalaikis turtas.

Pastaba. Jei pasirinkus ataskaitą, nėra galimybės pasirinkti metų, už kuriuos norima suformuoti ataskaitą, reikia patikrinti ar užpildyti parametrai.
Kaip išrašyti sąskaitą?

Sandėlis → Prekyba
Norėdami išrašyti sąskaitą, nueikite į modulį „Prekyba“ ir spauskite žalią mygtuką „+“ (sukurti naują įrašą).

Atsiradusiame lange, Užpildykite privalomus laukus:
  • „Sąskaitos tipas“, pasirinkite operacijos rūšį. Automatiškai užsipildys serija, numeris ir pardavimo data.
  • Nurodykite pirkėją / gavėją, paspausdami juodą „pieštuko“ mygtuką. Atsidariusiame lange pasirinkite jau egzistuojantį klientą arba sukurkite naują, spausdami žalią mygtuką „+“.
  • Laukelyje „Apmokėti iki“ įrašykite datą iki kada klientui apmokėti sąskaitą.
  • Laukelyje „Prekė / Paslauga“ įrašykite prekės arba paslaugos pavadinimą, nurodykite mato vienetą, kiekį ir kainą. Norėdami pridėti daugiau prekių arba paslaugų, spauskite žalią mygtuką „+ Pridėti prekę / paslaugą“ ir užpildykite reikiamą informaciją.
  • Norėdami pritaikyti nuolaidą, laukelyje „Nuolaida, %“ įrašykite nuolaidos dydi procentais.
  • Jei esate PVM mokėtojas laukelyje „PVM tarifas“ pasirinkite tinkantį PVM tarifą.
  • Spauskite mygtuką „Išsaugoti“ (viršuje esantį žalią), įvestų duomenų išsaugojimui.

 
Norėdami atspausdinti išrašytą sąskaitą, spauskite viršuje esantį mygtuką „Spausdinti“. Pasirinkite reikiamą sąskaitos šabloną, kalbą, formatą ir spauskite žalią mygtuką „Sugeneruoti“.
Norėdami el. paštu išsiųsti išrašytą sąskaitą, spauskite viršuje esantį mygtuką „Siųsti el. paštu“. Pasirinkite reikiamą sąskaitos šabloną, kalbą, formatą. Nurodykite gavėjo el. pašto adresą, įrašykite žinutę ir spauskite žalią mygtuką „Siųsti“.
Išsaugotą sąskaitą rasite bendrame sąskaitų sąraše Sandėlis Prekyba modulyje.
Pastaba. Jei norite naudoti savo seriją pardavimo dokumentams: modulyje Žinynai → Sandėlio → Dok. serijos nustatyti parametrus. T.y.  jums reikiamą seriją ir numerį priskirkite prie operacijos ir būtinai pažymėkite varnele „Spausdinti sąskaitą“.

Kokius parametrus nustatyti, kad išrašyti supaprastintą sąskaitą?

Sandėlis → Prekyba
Įrankių juostoje įjunkite mygtuką ,,Įjungti supaprastintą SF sąsają. Paspaudus šį mygtuką paspauskite mygtuką ,,Pridėti naują įrašą. Programa jums leis kurti supaprastintą sąskaitą.

Taip pat šį funkcionalumą galite įjungti paspaudus mygtuką Parametrai → Nustatymai → Bendri modulyje ,,Naudoti supaprastintą SF sąsają.
Pastaba. Norėdami išjungti šį funkcionalumą, paspauskite tą patį mygtuką ir būsite grąžinti į tą patį režimą.

Kaip išsiųsti sąskaitą el. paštu tiesiai iš B1.lt programos?
Sandėlis → Prekyba
Modulyje suformavę pardavimo dokumentą paspauskite mygtuką „Siųsti el. paštu“.

Atsidariusiame lange pasirinkite norimą spausdinimo šabloną, kalbą, formatą, nurodykite el. paštą (jei prie kliento nurodytas el. paštas, jis ateis iš kliento kortelės), jei reikia „Kopiją sau“ pažymėkite varnele, ir palikite norimą žinutę. Spauskite mygtuką „Siųsti“, sąskaitą galima siųsti tik vienu el. paštu.

Kaip įvesti įplaukas ir išmokas per banko modulį?

Bankas → Bankas

Norėdami sukurti įrašą banke spauskite mygtuką:

  • D (debetas) - tai įplauka arba į kliento sąskaitą gauti pinigai
  • K (kreditas) - tai mokėjimas, iš kliento banko išleisti pinigai

Pasirinkus „ + D” arba „ - K” pasirinkite iš kokios įmonės banko registruojamas įrašas. Atsidariusiame lange užregistruokite visus reikiamus rekvizitus.


Asmenų, vykdančių individualią veiklą apskaita ir apmokestinimas

 

00:38 Individuali veikla — apmokestinimo teisės aktai;
01:06 Individuali veikla. Pagrindinės sąvokos;
02:15 Individuali veikla — registravimas;
02:48 IV apmokestinamųjų pajamų ir GPM skaičiavimo schema;
06:05 Individuali veikla — neapmokestinamosios pajamos;
08:12 IV pagal pažymą pajamų apmokestinimas;
09:01 Individuali veikla — leidžiami atskaitymai;
10:51 Ilgalaiko turto įsigijimo išlaidos (nusidėvėjimas);
29:41 Trumpalaikio turto įsigijimo išlaidos;
30:31 Perparduodamų prekių, medžiagų, žaliavų, detalių ir kt. įsigijimo išlaidos;
43:59 Pajamų ir išlaidų apskaitos žurnalas;
47:30 IDV apskaita;
50:40 Individualios veiklos apmokestinimas;
57:50 Individuali veikla — deklaravimas;
01:00:54 Individualios veiklos nutraukimas.