
Didžioji knyga
Atsargų ataskaitos
Sugeneruoti ir atspausdinti šias ataskaitas:- Atsargų ataskaitas;
- Pardavimo ataskaitas;
- Pardavimo PVM nuo maržos apskaičiavimas,
- ES pirkimai (pagal kliento PVM tarifą);
- Pirkimo ir Pardavimo dokumentai;
- Pardavimai kasos aparatu;
- Pardavimai el. parduotuvėje;
- Greitieji kreditai;
- Intrastato įvežimų ir išvežimų ataskaitas;
Didžioji knyga
Sugeneruoti ir atspausdinti šias ataskaitas:- Apyvartos ataskaitos;
- Apyvartos žiniaraštis;
- DK ataskaitas;
- Bendrasis žurnalas;
- Pajamos / sąnaudos pamėnesiui;
- Kaštų centrai ataskaita;
- Tarpusavio atsiskaitymų derinimo santrauka; išplėstinis;
- Avansinė apyskaita — pasirinktam darbuotojui;
- Nurašymo aktas ir Reprezentacinių sąnaudų nurašymo aktas
- Skolų valdymo ataskaitos
Ataskaitas formuoti galima .PDF .DOC .EXCEL formatais. Vartotojai, turintys planą „Ekspertas“ arba „Partneris“, gali ataskaitas siųsti elektroniniu paštu tiesiai iš programos.
Pardavimai / Pirkimai
Modulyje galima matyti skolų ataskaitas pagal tiekėjus / pirkėjus su sąskaitų numeriais ir sumomis. Yra galimybė sudengti to paties kliento ir atitinkančios korespondentinės sąskaitos įrašą. Pvz., pirkimas su pirkimo grąžinimu (tik vartotojams, turintiems planą „Ekspertas“ arba „Partneris“).
Kitos ataskaitos
- Komandiruočių ataskaita – informacija apie komandiruotėse buvusius darbuotojus. Ataskaitoje nurodoma šalis, komandiruotės laikotarpis, komandiruotpinigių dienos norma ir bendra mokėtina suma.
- OSS ataskaita – skirta pardavėjams, parduodantiems tam tikras prekes ar paslaugas nuotoline prekyba naudojant elektronines sąsajas Europos Sąjungoje, už kurias PVM turėtų būti sumokėtas kitoje valstybėje narėje.
Balansas / Pelnas
Sugeneruoti ir atspausdinti balanso ir pelno (nuostolių) ataskaitas pagal įmonių dydi ir statusą:
- Labai mažos įmonės;
- MB ir neribotos civilinės atsakomybės juridiniai asmenys;
- Mažos įmonės ir labai mažos įmonės;
- Vidutinės ir didelės įmonės.
Skolų valdymas
Galimybė stebėti ir siųsti el.paštu savo klientams priminimus apie laiku neapmokėtas sąskaitas. Automatinis priminimas apie skolas aktyvuojamas įmonės parametruose. Priminimai siunčiami tris kartus nurodytais datų periodais. Priminimą galima siųsti rankiniu budu parinktiems klientams. Pateikiamas detalus išsiųstų priminimo laiškų registras. Galimybė siųsti priminimus per savo SMTP serverį.
Šis funkcionalumas prieinamas planų „Ekspertas“ arba „Partneris“ vartotojams.
Dažnai užduodami klausimai
Nuo ko pradėti?
Parametrai → Nustatymai → Ataskaitos → Bendri nustatymai
Pažymėkite požymį varnele „Vienas puslapis per lapą“.
Atsargų ataskaitos
Yra galimybė suformuoti ataskaitą apie pirkimus ar pardavimus, kad matytųsi visos užregistruotos sąskaitos.
Ataskaitos → Atsargų ataskaitos
- Atsidariusiame lange prie Šablonas skilties iš galimų ataskaitų pasirinkite „Pirkimo dokumentai“ ar „Pardavimo dokumentai“ ataskaitą.
- Taip pat nurodykite laikotarpį, už kurį norite suformuoti ataskaitą.
- Ataskaitos duomenis galima generuoti pagal filtrus „Sandėliai“, „Tiekėjai“, „Pirkimų operacijos“ ir „Darbuotojai“.

Bandant sugeneruoti išrašytą PVM sąskaitą faktūrą ar ataskaitą spausdinimui bei i.SAF xml failą, lange matomas pranešimas: „Ataskaita įtraukta į generavimo eilę... 0%“
Patikrinkite ar su kita interneto naršykle sąskaitos ar ataskaitos generavimas veikia.
Dažniausiu atveju problema išsprendžiama kai išvalomas interneto naršyklės Cashe ir cookies.
Plačiau paskaityti galite kaip išvalyti slapukus jei naudojate Chrome naryklę: https://support.google.com/accounts/answer/32050?hl=lt&co=GENIE.Platform%3DDesktop
Ataskaitos → Atsargų ataskaitos
Laukelyje „Šablonas“ surasti ataskaitos formą „Pirkimai pagal PVM“.
Užpildyti datos periodą, kuriam formuojama ataskaita, jei reikia galima pasirinkti duomenų filtravimą pagal:
- Sandėlį;
- Pirkėją;
- Pirkimo operacijos rūšį.
Užpildžius reikiamus laukus spausti mygtuką „Spausdinti“:

Suformuotoje ataskaitoje pateikiama informacija apie vykusius pirkimus pasirinktame periode, pateikiant informaciją apie pritaikytą PVM tarifą ir PVM klasifikatorių.

1. Laukelyje „Šablonas“ surasti ataskaitos formą „Pardavimai pagal PVM“

Užpildyti datos periodą, kuriam formuojama ataskaita, jei reikia galima pasirinkti duomenų filtravimą pagal:
- Sandėlį;
- Pirkėją;
- Pirkimo operacijos rūšį.
2. Užpildžius reikiamus laukus spausti mygtuką „Spausdinti“.
3. Suformuotoje ataskaitoje pateikiama informacija apie vykusius pardavimus pasirinktame periode, pateikiant informaciją apie pritaikytą PVM tarifą ir PVM klasifikatorių.

DK ataskaitos
Ataskaitos → DK ataskaitos
Pasirinkti ataskaitos šabloną „Tarpusavio atsiskaitymų derinimo (santrauka)“ arba „Tarpusavio atsiskaitymų derinimo (išplėstinis)“.
Užpildyti privalomus laukus ir pasirinkti korespondencinę sąskaitą iš sąskaitų plano:
Spausti mygtuką „Spausdinti“.
Ataskaitos → Pardavimai/Pirkimai → Grupinis sudengimas
Automatinius sudengimus galima atlikti pagal požymius:- Sudengti pagal klientą (sudengimai atliekami remiantis FIFO metodu, skolų registravimo apskaitoje datai)
- Sudengti pagal dokumento numerį (sudengimai atliekami jeigu yra apmokėjimo metu įvedamas apmokamo dokumento numeris)

- Sudengti pagal užsakymo numerį (sudengimai atliekami jeigu yra apmokėjimo metu įvedamas elektroninės parduotuvės užsakymo numeris.
Ši funkcija veikia, jei pardavimo dokumente nurodytas užsakymo numeris laukelyje „Užsakymo numeris (e-parduotuvės)“
Taip pat užsakymo numeris turi būti užpildytas banko įrašo laukelyje „Pastabos“
VEIKSMŲ SEKA
1. Pasirinkti vieną iš 3 funkcijų automatiniam sudengimui atlikti spaudžiant funkcijos mygtuką
2. iššokusioje lentelėje patikrinti automatiškai atrinktus įrašus boke „Sudengiami sandoriai“, jei įrašai atrinkti teisingai, pažymėti ir spausti mygtuką „Išsaugoti sujungimą“
Jei atrinktų įrašų nereikia dengti: bloke „Sudengiami sandoriai“ spausti mygtuką „Uždaryti“.
3. Pavienius sudengimus galima atlikti rankiniu metodu:
Pažymėkite bent du įrašus, kuriuos norite sudengti ir spauskite mygtuką „Rankinis sudengimas“.
Bloke „Sudengiami sandoriai“ sudengimui pasirinktus įrašus reikia patvirtinti mygtuku „išsaugoti sujungimą“ arba spausti mygtuką „Uždaryti“.
Sudengimo anuliavimas:
Sudengtus įrašus (kai klientai sutampa) galėsite anuliuoti modulyje Dok.sudengimai .
Jei atlikto sudengimo metu, parinkti klientai buvo skirtingi: sudengimo įrašą, bus galima anuliuoti (ištrinti) per DK → Bendras žurnalas, sudengimo įrašą bus galima rasti pagal datą, kada veiksmas buvo atliekamas.
Jei atliktas valiutų perskaičiavimas, ir nėra galima sudengti dokumentų, siūlomas koregavimas sudengimo įrašui atlikti.
Veiksmų seka:
1. DK → Valiutų svyravimai
Reikia ištrinti paskaičiuotą valiutos svyravimą su klientu, kurio skolos negalite sudengti dėl paskaičiuotos valiutos įtakos.
2. Ataskaitos → Pardavimai/Pirkimai
Atsiranda nesudengta skola su šiuo klientu
3. DK → Bendrasis žurnalas → Korekcinis įrašas
Įvesti korekcinį įrašą pasirinktam periodui:
3.1. Pasirenkamas įrašas
3.2 Užpildomas klientas, kor sąskaitos ir suma:
3.3 Išsaugotas įrašas atvaizuojamas bendrąjame žurnale:
4. Ataskaitos → DK Ataskaitos → Tarpusavio skolų derinimo ataskaita
Patikrinti Suderinimo akte pasirinktam periodui atvaizduojamą skolos likutį eurais.
5. Ataskaitos → Dok.sudengimas
Atvaizduojamas įrašas su klientu, kurį galima sudengti.
5.1 Užpildomas klientas, kor sąskaita ir spaudžiamas mygtukas "Filtruoti".
Pasirenkami įrašai sudengimui atlikti.
5.2 Po atlikto sudengimo, įrašas atvaizduojamas lentelėje „Sudengti“:
Ataskaitos → DK ataskaitos → Pajamos /sąnaudos pamėnesiui
Ataskaitoje atvaizduojamos užregistruotos pajamos ir sąnaudos per pasirinktą laikotarpį (rekomenduojame formuoti tik už metus).
Užpildyti ataskaitos periodą ir spausti mygtuką „Spausdinti“. Automatiškai formuojama .pdf formatu, bet galima pasirinkti ir kitus: excel, doc.
Pastaba. Ataskaita veikia tik vartotojams turintiems planą „Ekspertas“ arba „Partneris“.
Pardavimai/pirkimai
Galimi keli variantai:
- Ataskaitos → DK ataskaitos pasirinkite kokią ataskaitą norite matyti:
- Apyvartos žiniaraštis - kor. sąskaita 4431, laikotarpį ir tuomet pasirinkite klientus.
- DK santrauka pagal klientus - būtinai nurodykite kor. sąskaitą, periodo pradžią ir pabaigą.
- Skolų valdymo ataskaitos
- Ataskaitos → Pardavimai/Pirkimai
Skolų ataskaitos nerodo skolų į praeitį. Ši ataskaita rodo kiek šiam momentui yra nesudengtų skolų išrašytiems dokumentas iki 2017-12-31. Jei dokumentas sudengtas 2018 sausio mėn., tai skolos neberodys.
Kokie yra įspareigojimai yra pagal klientus galite matyti Ataskaitos → DK ataskaitos „DK santrauka pagal klientus“ ar „DK santrauka pagal klientus (likutis datai)“.
Parametrai → Nustatymai → Ataskaitos nurodykite kor. sąskaitas pagal įmonėje naudojamą sąskaitų planą.
Nes šie nustatymai ataskaitai formuoti atlikti pagal pavyzdinį sąskaitų planą, jei pirkėjų skoloms ar skolas tiekėjams registruojate kitose kor. sąskaitose, tuomet nurodykite reikiamas kor. sąskaitas.
Balansas
Norint sugeneruoti balanso ir/ar pelno (nuostolių) ataskaitas, reikia:
1. Peržiūrėti ar balanso ir pelno (nuostolių) straipsniai susieti su kor. sąskaitomis DK → Finansinės atskaitomybės straipsniai → Finansinės atskaitomybės straipsniai;
2. Surašyti ankstesnių metų duomenis - DK → Finansinės atskaitomybės straipsniai → Ankstesnių metų finansinės atskaitomybės duomenys;
3. Sugeneruoti pasirinktą balanso ir/ar pelno (nuostolių) ataskaitą Ataskaitos → Balansai/PLN:
Pastaba. Jei laukelyje įrašomas pelno mokestis, šią sumą įrašykite su minuso ženklu.
Užpildžius laukus, spauskite spausdinti ir pasirinkta ataskaita bus sugeneruota.
DK → Bendras žurnalas
Galima per Bendras žurnalas užregistruoti įrašą.
Spauskti mygtuką „Pridėti“ D įrašą arba K įrašą. Įrašykti 0,49 cnt į kurią nors pusę. Kitoje pusėje pasirinkti užbalansinę sąskaitą, kuri neįtakoja bendro metų rezultato
Arba galima eksportuoti failą ir pakoreguoti jį ranka.
Skolų valdymas
- Bandomojo plano „Ekspertas (trial) vartotojai;
- Plano „Ekspertas“ vartotojai;
- Plano „Partneris“ vartotojai;
- B1.lt partnerių klientai.
- Prieš aktyvuojant „Automatinis skolų priminimas“ funkciją būtina sudengti visus gautus mokėjimus su pardavimo dokumentais.
- Parametrai → Nustatymai → Ataskaitos
Nustatyti dienų vėlavimo skaičių priminimo siuntimui apie neapmokėtas sąskaitas. Užpildžius 3 laukelius, vadinasi priminimo laiškas siunčiamas 3 kartus nurodytų vėluojamų dienų intervalais.

3. Automatinis skolų priminimas bus siunčiamas visiems klientams kurių kortelėse „Klientai“ → „Klientai“ modulyje bus nurodytas elektroninis paštas ir uždėtas požymis „Siųsti automatinį skolų priminimą“.

- Jeigu atliktas dalinis sąskaitos apmokėjimas ir atliktas sudengimas – laiškas siunčiamas likutinei sąskaitos sumai;
- Jeigu dalis sąskaitų apmokėta ir jau yra papildomai naujų neapmokėtų sąskaitų – siunčiamas priminimo laiškas pagal užpildytą periodiškumą bendrai likutinei neapmokėtų sąskaitų sumai;
- Klientai → Klientai → Pasirinkti norimą klientą kuriam nebus siunčiami priminimai apie neapmokėtas sąskaitas.
- Nuiimti varnelę „Siųsti automatinį skolų priminimą“:
- Išsaugoti.
- Ataskaitos → Skolų valdymas → Pasirinkti neapmokėtas sąskaitas apie kurias norite priminti klientams. Spaudžiate „Priminti el.paštu“.
- Atsidariusioje lentelėje spausti „Siųsti“.
- Dokumentai → Išsiųsti el. laiškai → Kam ir kada buvo nusiųstas skolų priminimas?
PASTABA: apie kokias neapmokėtas sąskaitas buvo priminta galite peržiūrėti paspaudę „Skolų priminimas“:
- Ataskaitos → Skolų valdymas → Laukelyje „Paskutinis priminimas išsiųstas“ galite pamatyti, kam ir kada buvo nusiųstas skolų priminimas.
nėra atliktas sudengimas, tada sistema siųs pranešimus visoms nesudengtoms/neapmokėtoms sąskaitoms;
balansinio skolos likučio suma yra daugiau už 0,00 eur.
Priminimo laiškai nesiunčiami klientui, jeigu:
balansinis skolos likutis (-) eur/0,00 eur;
nenurodytas el.pašto adresas kliento kortelėje;
nenurodytas vėluojamų dienų skaičius, kada turi būti siunčiamas Priminimo laiškas;
IV ataskaitos
Ataskaitos → Ind.veiklos ataskaitos
Pasirinkti laukelyje:
1. „Šablonas“ ataskaitos formą;
2. „Metai“ už kuriuos formuojama ataskaita;
3. Spausti mygtuką „Spausdinti“ ataskaitai suformuoti
Ataskaita gali būti formuojama už metus arba pasirinktam mėnesiui.
Suformuotos individualios veiklos ataskaitos stulpelių paaiškinimas:
2. Data. Kai apskaitos principas yra:
„Kaupimo“ naudojama Sąskaitos faktūros data;
„Pinigų“ - naudojama Pavedimo data;
3. Sąskaitos faktūros data, pavadinimas, serija ir numeris.
4. Operacijos turinys. Duomenys pildomi iš pozicijų eilučių aprašymo. Kai yra pirkimas, pridedama išlaidų rūšis (iki dvitaškio). Išlaidų rūšis - tai operacijos rūšis. Kad galima būtų skirstyti išlaidas pagal skirtingas rūšis.
5. Pajamų suma. Kreditinės sąskaitos atvaizduojamos su minusu ženklu. Jei IV savininko kortelėje nurodytas PVM kodas, tuomet sumos į ataskaitą patenka be PVM. Kitu atveju - su PVM.
6. 7. 8. Išlaidos. Jei Individualios veiklos savininko kortelėje nurodytas PVM kodas, sumos patenka be PVM. Kitu atveju - su PVM.
Periodo pradžiai ir pabaigai, jei yra likutis atsargų korespondencinėse sąskaitose, tuomet ataskaitoje automatiškai daroma korekcija „Atsargų likučių sumos koregavimas“ pagal Didžiosios knygos duomenis, kad teisingai parodyti išlaidas.

Pastaba. Jei pasirinkus ataskaitą, nėra galimybės pasirinkti metų, už kuriuos norima suformuoti ataskaitą, reikia patikrinti ar užpildyti parametrai.
Intrastat
1. Sukurkite intrastato kodą, Žinynai → Intrastat → Intrastato prekių kodai.
2. Prekės kortelėje priskirkite intrastato prekės kodą, laukelyje „Intrastat“.
3. Pirkimo ar pardavimo metu užpildykite intrastato laukus.

4. Ataskaitos atspausdinimui pasirinkti tinkamą šabloną: Ataskaitos → Atsargų ataskaitos

Kitos ataskaitos
Ataskaitos → Kitos ataskaitos → Komandiruočių ataskaita → Užpildyti datą → Spausdinti.
- Parametrai → Nustatymai → Ataskaitos → OSS nustatymai, ar prie šalių nurodyta pardavimo operacijos rūšis ir data;
- Patikrinti aprašytus PVM tarifai ir klasifikatoriai.
Ataskaitą galima spausdinti pagal:
- Operacijos rūšį;
- Šalį;

PASTABA: Nepasirinkus nei vieno požymio, laikoma, kad pasirinkti visi; Ataskaitoje atvaizduojamai pardavimai tik fiziniams asmenims iš Europos sąjungos.
Bandant sugeneruoti išrašytą PVM sąskaitą faktūrą ar ataskaitą spausdinimui bei i.SAF xml failą, lange matomas pranešimas: „Ataskaita įtraukta į generavimo eilę... 0%“
Patikrinkite ar su kita interneto naršykle sąskaitos ar ataskaitos generavimas veikia.
Dažniausiu atveju problema išsprendžiama kai išvalomas interneto naršyklės Cashe ir cookies.
Plačiau paskaityti galite kaip išvalyti slapukus jei naudojate Chrome naryklę: https://support.google.com/accounts/answer/32050?hl=lt&co=GENIE.Platform%3DDesktop
1.Operacijos rūšis, kurioje:
1.1. nėra uždėtos varnelės ties <Įtraukti į PVM registrą> ir <Įtraukti į SAF-T> (tuo tikslu, kad šios rūšies pardavimai nebūtų papildomai apskaitomi iMAS deklaracijoje)
1.2. priskirtos subsąskaitos, kurios nėra naudojamos įprastiems Pardavimų sandoriams( tuo tikslu, kad šios rūšies pardavimai nebūtų papildomai apskaitomi FR0600 deklaracijoje)
2.Į OSS ataskaitą turi patekti klientai, kurie perka prekę/paslaugą:
2.1. Ne juridinis, Ne PVM mokėtojas, ES šalis
2.2. tik perkant prekę - Juridinis, ne PVM mokėtojas, ES šalis, nevykdantis PVM apmokestinamos veiklos
3.PVM priskaitymas ES šalių pardavimams:
3.1. Ne juridinis, Ne PVM mokėtojas - PVM tarifas, taikomas ES šalyje
3.2. Ne juridinis, PVM mokėtojas – PVM tarifas nulinis, nes galioja Atvirkštinio apmokestinimo principas
3.3. Juridinis, Ne PVM mokėtojas – PVM tarifas, taikomas LT šalyje, kai perka prekę iš Lietuvos sandėlio (perkant prekę iš kitos šalies sandėlio - Ne PVM objektas Lietuvoje, PVM tarifas nulinis), bet kai perka paslaugą PVM tarifas nulinis (ES atvirkštinis)
3.4. Juridinis, PVM mokėtojas - PVM tarifas nulinis, nes galioja Atvirkštinio apmokestinimo principas
4.Parametrai → Nustatymai → Ataskaitos → OSS nustatymai parenkame prie kiekvienos iš ES šalių operacijos rūšį, kuri aptarta punkte nr.1 ir nurodome datą, nuo, kurios duomenys turi keltis į Ataskaitą.
Finansinė apskaita
Finansinės atskaitomybės sudarymas
00:40 Finansinės atskaitomybės sudarymą reglamentuojantys teisės aktai;
04:51 Finansinių ataskaitų formos;
05:08 Finansinių ataskaitų sudarymo reikalavimai
06:30 Ataskaita Balansas
07:11 Pelno (nuostolių) ataskaita
07:41 Nuosavo kapitalo pokyčių ataskaita
08:06 Pinigų srautų ataskaita
08:31 Aiškinamasis raštas
10:56 Metinis pranešimas ir kitos ataskaitos;
13:58 Finansinių ataskaitų auditas;
15:05 Finansinių ataskaitų teikimas Registrų centrui.