Detalus gidas kaip pradėti dirbti su buhalterine programa

Nuo ko pradėti?


Informacija naujam vartotojui, kuris nori pradėti naudotis buhalterinės apskitos programą

PRADĖKITE NAUDOTIS

Registracija

Instrukcija, kaip pradėti naudoti programą

Darbo pradžia

Instrukcija, kaip pradėti dirbti su programa

Likučių perkėlimas

Instrukcija, kaip sukelti įmonės likučius

Pagalba

Instrukcija, kaip naudotis pagalba ir konsultavimu
 
 

Klausimai/Atsakymai

Dažniausiai užduodami klausimai
 

Vaizdinės pamokos

Darbo pradžios mokomoji medžiaga
 

Registracija

Norint pradėti naudoti buhalterinės apskaitos programą pirmiausia reikalinga registracija. Yra trys galimi būdai, kaip užsiregistruoti:

  • Su Facebook paskyra: reikia tik įvesti telefono numerį ir sutikti su programos taisyklėmis;
  • Su Google+ paskyra: reikia tik įvesti telefono numerį ir sutikti su programos taisyklėmis;
  • Užpildyti regitracijos formą B1.lt tinklapyje: įveti elektronį paštą, telefono numerį, vardą, pavardę, sukurti savo slaptažodį ir sutikti su programos taisyklėmis. Regitruojantis per tinklapį reikia patvirtinti nurodytą elektoninį paštą.

Po regitracijos reikia pasirinkti paslaugą, vaidmenį įmonėje ir įvesti įmonės duomenis:

Pilnas buhalterijos tvarkymas (nemokamas 30 dienų planas "Ekspertas"): visi moduliai skirti buhalterinei apskaitai;
PASTABA: Jei norite išbandyti pilna buhalterijos tvarkymą, tačiau dar neturite įmonės - sugalvokite neegzituojančią įmonę.
Supaprastintas sąskaitų išrašymas (nemokamai): nemokamas pardavimo sąskaitų išrašymas;
Mokymo tikslams (studentams ir dėstytojams): nemokama mokymosi platforma;
Darbuotojo kabinetas (nemokamai): nemokamas darbuotojo kabinetas stebėti su darbo santykiais suyjusią informaciją.
PASTABA: Jei gavote pakvietimą iš įmonės kurioje dirbate, prisijungti prie programos ir dar neturite paskyros, regitruokitės per atsiųstą nuorodą. Jei jau turite paskyra, prisijunkite per atsiųstą nuorodą.

Darbo pradžia

Instrukcija, kaip pradėti dirbti su buhalterinės apskaitos programa, kokius parametrus nusistayti ir kaip tai padaryti:

1. Pradinių parametrų nustatymas:
1.1. Susitvarkome sąskaitų planą pagal savo įmonės veiklą;
1.2. Nusistatome visus reikiamus parametrus;
2. Žinynų užpildymas:
2.1. Prekių kortelių: prekės (paslaugos), prekių požymiai, prekių grupės, mato vienetai, gamintojai;
2.2. Sandėlių: sandeliai, operacijos rūšys, dokumentų serijos, PVM tarifai ir kiti.
3. Likučių perkėlimas:
3.1. Importuojame klientus/tiekėjus ir prekių korteles;
3.2. Susivedame visus buhalterinius, banko, kasos, pradinius prekių, ilgalaikio turto, likučius.
4. Pirkimo ir pardavimų dokumentų registravimas:
4.1. Pirkimo dokumento registravimas;
4.2. Pardavimo dokumento registravimas;

5. Darbo užmokesčio parametrų nustatymas: 
5.1. Darbo užmokesčio skaičiavimas;
5.2. Įvairių DU ataskaitų spausdinimas;
6. DK ataskaitų bei i.MAS deklaracijų, parametrų nustatymas:
6.1. Finansinės atskaitomybės straipsnių susiejimas balanso ir pelno/nuostolio ataskaitoms;
6.2. Sodros bei VMI deklaracijos;
6.3. i.SAFi.VAZ bei SAF-T deklaracijos;
7. Elektroninių parduotuvių susiejimas su B1.lt.
8. POS kasos aparatų susiejimas su B1.lt.

Likučių perkėlimas

 

1. Papildykite sąskaitų planą.

Kaip sukurti naują kor. sąskaitą sąskaitų plane?

DK Sąskaitų planas

Kuriant naują kor. sąskaitą į lauką „Kodas“ įrašykite naują kor. sąskaitą. Į lauką „Pavadinimas“ įrašykite pavadinimą kor. sąskaitos. Svarbu nepamiršti įrašyti lauką „Prisklausomybė“, paspauskite ant pieštuko pasirinkite iš sąskaitų plano kor. sąskaitų.  Kodas lauke skaičius turi būti ilgesnis už skaičių laukelyje ,,Priklausomybės kodas".

Atsargos
- pažymėkite varnele, jei toje kor. sąskaitoje yra vykdoma medžiagų/atsargų kiekinė apskaita. Jei vedate suminę atsargų apskaitą, varnelę nežymėkite.
Skaič. valiutų svyravimus - pažymėkite varnele, jei kor. sąskaitoje turite banko sąskaitą kita valiuta.
Avansinės apyskaitos - pažymėkite varnele, jei šioje kor. sąskaitoje vykdoma avanso apyskaita.

Pavyzdžiui, jei norite sukurti naują kor. sąskaitą bankui, galite aprašyti taip:

Užregistravus kor. sąskaitą nepamirškite ,,Išsaugoti".

2. Importuokite klientų sąrašą į B1.lt programą arba sukurkite klientus.

Kaip įkelti klientų korteles į B1.lt programą
Jūsų sena buhalterinė programa turėtų palaikyti duomenų eksportą į Excel formatą. Jums tereikia suformuoti klientų sąrašą su reikiamais duomenimis.
Perkelkite klientų korteles į B1.lt programą

Klientų kortelių perkėlimas susidaro iš 4 žingsnių:

  1. Pasirinkti šabloną
  2. Parsisiųsti šabloną
  3. Įkelti paruoštą failą
  4. Importuoti failą

Duomenų importas → Klientai

Modulyje pasirinkite „Klientai“, pažymėkite ir spauskite ant rodyklės „→ Kitas žingsnis“.

Parsisiųskite duomenų failo Excel šabloną, į kurį reikės pildyti klientų duomenis, spauskite ant „Parsisiųsti šabloną“. Užpildykite parsisiųstą lentelę. Laukų reikšmės nurodytos B1.lt programoje.  Atkreipkite dėmesį, kurie laukai yra privalomi. Kurie laukai neprivalomi, galite juos nepildyti. Jūsų ankstesnė buhalterinė programa turėtų palaikyti duomenų eksportą į Excel formatą. Jums tereikia nukopijuoti atitinkamus duomenis iš ankstesnės buhalterinės programos eksporto failo į šablono atitinkamus stulpelius.

Kai užpildysite lentelę, spauskite ant rodyklės „→ Kitas žingsnis“.

Laukelyje „Failas“ nutemkite arba spustelkite pasirinkti. Raskite failą savo kompiuteryje ir pasirinkite užpildytą failą, įkelkite į B1.lt programą.

Suimportavus failą, klientai duomenys užsiregistruos Klientai Klientai modulyje.

Kaip sukurti naują klientą
Klientai → Klientai

Spauskite žalią mygtuką „+“ pridėti naują įrašą.
Bendra informacija užpildykite reikiamus laukus:
  • Pavadinimas - įrašykite įmonės pavadinimą, šis laukas privalomas;
  • Aktyvus - pažymėkite varnele, jei klientas bus naudojamas;
  • Juridinis - pažymėkite varnele, jei klientas juridinis. Jei fizinis, nuimkite varnelę;
  • Kodas - įrašykite įmonės kodą;
  • Individualios veiklos vykdymo pažymėjimas arba verslo liudijimas - įrašykite kodą;
  • Telefonas - įrašykite telefoną;
  • Svetainė - įrašykite svetainės adresą;
  • El. paštas - įrašykite el. paštą. Sistema paims šį el. paštą siunčiant sąskaitas iš B1.lt programos;
  • Trumpinys - sutrumpintas kliento pavadinimas;
  • Užsienietis? - šalis, kurioje registruotas klientas. iSaf registrui reikalinga informacija.
  • PVM kodas - įmonės PVM kodas. Jei bus šis laikas tuščias, sąskaitas neįtrauks į i.SAF registrą. jei norite, kad šis klientas būtų traukiamas į registrą, bet netiri PVM kodo, galite įrašyti ND.
  • Kontaktinė informacija
  • Pastabos
Adresai, filialai - užpildykite reikiamus laukus, spauskite žalią mygtuką „+“ norėdami pridėti įmonės adresą. Nepamirškite priskirti varneles prie ardeso „Korespondencijai“ ir „Registracijai“.
Banko sąskaitos - užpildykite reikiamus laukus, spauskite žalią mygtuką „+“ norėdami pridėti banko sąskaitą. Nepamirškite priskirti varneles prie banko sąskaitos kuri „Pagrindinė“ ir kurią banko sąskaitą „Rodyti sąskaitoje“ (matysis pardavimo sąskaitoje). 
Pastaba. Varnelės atsiranda jei tai tik jūsų įmonė.
Užregistravus klientą spauskite mygtuką „Išsaugoti“.
Pastaba. B1.lt programoje visi klientai, tiekėjai, darbuotojai ir jūsų įmonė yra bendrame sąraše Klientai → Klientai modulyje.

3. Importuokite prekių likučius į B1.lt programą arba sukurkite prekės kortelę.

Suformuokite prekių likučius ankstesnėje programoje Excel formatu
Jūsų sena buhalterinė programa turėtų palaikyti duomenų eksportą į Excel formatą. Jums tereikia suformuoti prekių likučių failą su reikiamais duomenimis.
Perkelkite prekių likučius į B1.lt programą

Duomenų importas → Prekių likučiai

Prekių likučių perkėlimas susidaro iš 4 žingsnių:

  1. Pasirinkti šabloną
  2. Parsisiųsti šabloną
  3. Įkelti paruoštą failą
  4. Importuoti failą

Modulyje pasirinkite ,,Prekių likučiai”, pažymėkite ir spauskite ant rodyklės ,,Kitas žingsnis”.

Atsidariusiame lange parsisiųskite duomenų failo Excel šabloną, į kurį reikės pildyti prekių likučius, spauskite ant ,,Parsisiųsti šabloną”. Užpildykite parsisiųstą lentelę, laukų reikšmės nurodytos B1.lt programoje, atkreipkite dėmesį kurie laukai yra privalomi. Kurie laukai neprivalomi, galite  nepildyti. Jūsų ankstesnė buhalterinė programa turėtų palaikyti duomenų eksportą į Excel formatą. Jums tereikia nukopijuoti atitinkamus duomenis iš ankstesnės buhalterinės programos eksporto failo į B1.lt šablono atitinkamus stulpelius.
{remainder-import-attributes}

Kai užpildysite lentelę, spauskite ant rodyklės ,,Kitas žingsnis”.

Laukelyje ,,Failas” nutemkite arba spustelkite pasirinkti. Pasirinkite užpildytą failą ir įkelkite į B1.lt programą.

Suimportavus likučius, failas susiformuos Sandėlis → Pirkimai modulyje su operacija ,,Likučių įvedimas”. Suimportavus failą, būtinai patikrinkite. Taip pat Žinynai → Sandėlio → Prekės modulyje, užsiregistruos prekių kortelės.

Kaip sukurti prekės/paslaugos kortelę
Žinynai → Prekių kortelės Prekės

Modulyje spauskite žalią mygtuką „+“ sukurti naują įrašą.
Atsidariusiame lange „Prekė“ užpildykite laukus. Tik trys laukai yra privalomi pažymėti žvaigždute, visus kitus galite pildyti pagal poreikį:
  • Pavadinimas - įrašykite pavadinimą. Šis laukas yra privalomas;
  • Prekės požymis - pasirinkite prekės požymį „Prekė“ arba „Paslaugos“ arba sukurkite naują požymi. Svarbiausia atkreipti dėmesį ties kokiu požymiu priskirta kiekinė apskaita. Šis laukas yra privalomas;
  • Kodas - įrašykite kodą;
  • Kaina be PVM - nurodoma prekės pardavimo kaina, priklauso nuo nustatytų parametrų;
  • PVM tarifas - nurodomas PVM tarifas;
  • Gamintojas - nurodomas gamintojas;
  • Savikaina - matosi prekės savikaina, šis skaičius ateina iš sandėlio;
  • Grupė - gali būti sukurta grupė ir priskirta prekėje;
  • Mato vnt. - nurodomas mato vienetas, jį galite pasirinkti iš galimų paspaudus ant pieštuko. Šis laukas yra privalomas;
  • Kaina su PVM - nurodoma pardavimo kaina su PVM;
  • Min. kiekis - minimalus gaminio kiekis;
  • Kilmės šalis - nurodoma gaminio kilmės šalis;
  • Likutis - matosi prekės likutis, šis skaičius ateina iš sandėlio;
  • Barkodas - įveskite barkodą;
  • Pirkimo kor. sąskaitą - galite įrašyti pirkimo kor. sąskaitą. Registruojant pirkimą pasirinkus šią kortelę bus imama kor. sąskaita iš šio lauko;
  • Pardavimo kor. sąskaita - galite įrašyti pardavimo kor. sąskaitą. Registruojant pardavimą pasirinkus šią kortelę bus imama kor. sąskaita iš šio lauko;
  • Sąnaudų kor. sąskaitą - galite įrašyti nurašymo kor. sąskaitą. Registruojant nurašymą pasirinkus šią kortelę bus imama kor. sąskaita iš šio lauko.
,,Tiekėjų kodai“ galite įrašyti tiekėją ir kodą. ,,Vertimai“ galite įrašyti prekės vertimą. 
Aprašę laukus, spauskite ,,Išsaugoti“.
Kaip užregistruoti ilgalaikio turto įvedimą, kai perkeliamas DK likutis?

Ilgalaikį turtą į eksploataciją galima įvesti tik prekę iš sandėlio, t.y. turi būti įvestas ilgalaikio turto pirkimo dokumentas. Tik tada prekę kaip ilgalaikį turtą galima įvesti į eksploataciją.

1. Sukurkite operaciją ilgalaikio turto įvedimui
Žinynai → Sandėlio → Operacijos rūšys
Modulyje spauskite žalią mygtuką „+“ sukurti naują įrašą. Kokias kor. sąskaitas naudosite operacijoje, tokiais įrašais registruosis apskaitoje.
Sukurkite naują operaciją „Likučių įvedimas“ su reikiamais nustatymais ir kor. sąskaitomis. Užpildžius laukus paspauskite mygtuką „Išsaugoti“.

Pastaba. Jei naudojate tarpinę kor. sąskaitą 2060, būtinai patikrinkite sąskaitų plane ar ties šia kor. sąskaita būtų priskirta varnelė.

2. Sukurkite prekės kortelę
Sukurkite kortelę, pvz.: „Automobilis“ , prekės požymį pasirinkite „Prekės“ su pažymėta kiekine apskaita. Aprašę nustatymus, spauskite „Išsaugoti“.

Prekės požymis

3. Užregistruokite ilgalaikio turto pirkimą
Sandėlis → Pirkimai

Modulyje sukurkite naują įrašą paspauskite mygtuką „Pridėti naują įrašą“. Užregistruojant įrašą pasirinkite sandėlį ir operaciją „Likučių įvedimas“. Klientą pasirinkite jūsų įmonę, datą nurodykite ilgalaikio turto pirkimo datą, t.y. kada buvo turtas nupirktas arba seniausiai įsigyto turto datą. Lentelėje „Pirkimo pozicija“ laukelyje „Prekė“ pasirinkite sukurtą prekę, t.y. automobilį ir nurodykite pirkimo sumą, už kiek tas ilgalaikis turtas buvo įsigytas (ne likutis). 


4. Sukurkite ilgalaikio turto grupes
Turtas → Ilgalaikis turtas → Žinynai → IT grupės
Grupės bus naudojamos kaip žinynas. Tuomet galėsite įvesti prekę į eksploataciją, skaičiuoti nusidėvėjimą ar atlikti inventorizaciją.

5. Ilgalaikio turto įvedimas
Turtas → Ilgalaikis turtas → Ilgalaikis turtas
Spauskite mygtuką „Pridėti naują įrašą“ ir įveskite ilgalaikį turtą. Atsidariusioje lentelėje užpildykite laukus:
  • IT grupę, pasirinkus automatiškai bus užpildytos kor. sąskaitos;
  • Inventoriaus Nr;
  • Pasirenkate, kokia skaičiavimo metodika bus taikoma nudėvėjimo apskaičiavimui. Galimi keturi variantai: tiesiogiai proporcingas, dvigubas - mažėjančios kainos, produkcijos arba metų skaičiaus;
  • Inventorius - iš likučių pasirenkamas ilgalaikis turtas;
  • Nurodote įvedimo į eksploataciją datą. Pastaba, data negali būti nurodyta ankstesnė nei daikto įsigijimo data;
  • Įvedimo į ekspl. aktas - paspauskite ant mygtuko „+“, tam, kad sukurtumėte aktą, t.y. iš sandėlio perkeliate į IT;
  • Nurodykite kokia bus likvidacinė vertė.
Užpildžius laikus spauskite mygtuką „Išsaugoti“.

Nusidėvėjimo įvedimas
Įeikite į kortelę ir užregistruokite nusidėvėjimą. Lentelėje „Nudėvėjimas“ užregistruokite sukauptą nusidėvėjimą su tarpine kor. sąskaitą 99. Nurodykite kokiai datai perkeliate DK likučius.

Užregistravus amortizaciją spauskite mygtuką  „Išsaugoti“. Ilgalaikis turtas užregistruotas.

4. Užregistruokite ilgalaikį turtą.

Kaip užregistruoti ilgalaikio turto įvedimą, kai perkeliamas DK likutis?

Ilgalaikį turtą į eksploataciją galima įvesti tik prekę iš sandėlio, t.y. turi būti įvestas ilgalaikio turto pirkimo dokumentas. Tik tada prekę kaip ilgalaikį turtą galima įvesti į eksploataciją.

1. Sukurkite operaciją ilgalaikio turto įvedimui
Žinynai → Sandėlio → Operacijos rūšys
Modulyje spauskite žalią mygtuką „+“ sukurti naują įrašą. Kokias kor. sąskaitas naudosite operacijoje, tokiais įrašais registruosis apskaitoje.
Sukurkite naują operaciją „Likučių įvedimas“ su reikiamais nustatymais ir kor. sąskaitomis. Užpildžius laukus paspauskite mygtuką „Išsaugoti“.

Pastaba. Jei naudojate tarpinę kor. sąskaitą 2060, būtinai patikrinkite sąskaitų plane ar ties šia kor. sąskaita būtų priskirta varnelė.

2. Sukurkite prekės kortelę
Sukurkite kortelę, pvz.: „Automobilis“ , prekės požymį pasirinkite „Prekės“ su pažymėta kiekine apskaita. Aprašę nustatymus, spauskite „Išsaugoti“.

Prekės požymis

3. Užregistruokite ilgalaikio turto pirkimą
Sandėlis → Pirkimai

Modulyje sukurkite naują įrašą paspauskite mygtuką „Pridėti naują įrašą“. Užregistruojant įrašą pasirinkite sandėlį ir operaciją „Likučių įvedimas“. Klientą pasirinkite jūsų įmonę, datą nurodykite ilgalaikio turto pirkimo datą, t.y. kada buvo turtas nupirktas arba seniausiai įsigyto turto datą. Lentelėje „Pirkimo pozicija“ laukelyje „Prekė“ pasirinkite sukurtą prekę, t.y. automobilį ir nurodykite pirkimo sumą, už kiek tas ilgalaikis turtas buvo įsigytas (ne likutis). 


4. Sukurkite ilgalaikio turto grupes
Turtas → Ilgalaikis turtas → Žinynai → IT grupės
Grupės bus naudojamos kaip žinynas. Tuomet galėsite įvesti prekę į eksploataciją, skaičiuoti nusidėvėjimą ar atlikti inventorizaciją.

5. Ilgalaikio turto įvedimas
Turtas → Ilgalaikis turtas → Ilgalaikis turtas
Spauskite mygtuką „Pridėti naują įrašą“ ir įveskite ilgalaikį turtą. Atsidariusioje lentelėje užpildykite laukus:
  • IT grupę, pasirinkus automatiškai bus užpildytos kor. sąskaitos;
  • Inventoriaus Nr;
  • Pasirenkate, kokia skaičiavimo metodika bus taikoma nudėvėjimo apskaičiavimui. Galimi keturi variantai: tiesiogiai proporcingas, dvigubas - mažėjančios kainos, produkcijos arba metų skaičiaus;
  • Inventorius - iš likučių pasirenkamas ilgalaikis turtas;
  • Nurodote įvedimo į eksploataciją datą. Pastaba, data negali būti nurodyta ankstesnė nei daikto įsigijimo data;
  • Įvedimo į ekspl. aktas - paspauskite ant mygtuko „+“, tam, kad sukurtumėte aktą, t.y. iš sandėlio perkeliate į IT;
  • Nurodykite kokia bus likvidacinė vertė.
Užpildžius laikus spauskite mygtuką „Išsaugoti“.

Nusidėvėjimo įvedimas
Įeikite į kortelę ir užregistruokite nusidėvėjimą. Lentelėje „Nudėvėjimas“ užregistruokite sukauptą nusidėvėjimą su tarpine kor. sąskaitą 99. Nurodykite kokiai datai perkeliate DK likučius.

Užregistravus amortizaciją spauskite mygtuką  „Išsaugoti“. Ilgalaikis turtas užregistruotas.

5. Sujunkite banko sąskaitą su kor. sąskaita ir įkelkite banko likučius.

Bankų sąsaja su kor. sąskaita, kaip sujungti banką?

Kad galėtumete užregistruoti banko įplaukas b1.lt programoje, sujunkite banko sąskaitas su kor. sąskaitomis, kaip tai padaryti?

  • Papildykite sąskaitų planą
  • Įrašykite banko sąskaitą
  • Sujunkite banko sąskaitą su kor. sąskaita

1. Papildykite sąskaitų planą:
DK → Sąskaitų planas
Sukurkite visas įmonėje naudojamas banko sąskaitų kor. sąskaitas. Pastaba: Kiekviena valiuta turi turėti atskirą kor. sąskaitą. Jei turite banko sąskaitą kita valiuta pažymėkite varnele „Skaič.valiutų svyravimus“.


2. Banko sąskaitos
Klientai → Klientai
Raskite savo įmonę klientai modulyje, atidarykite ir įrašykite visas įmonės banko sąskaitas puslapyje „Banko sąskaitos“.
Įėjus į banko sąskaitas spauskite žalią mygtuką pridėti norėdami pridėti banko sąskaitas. Nepamirškite priskirti varnelės prie banko sąskaitos kuri „Pagrindinė“ ir kurią banko sąskaitą „Rodyti sąskaitoje“ (matysis pardavimo sąskaitoje).
Užpildžius laukus paspauskite mygtuką „Išsaugoti“.

3. Sujunkite banko sąskaitą su kor. sąskaita
Bankas → Bankų sąsaja su kor. sąskaita
Įėjus į modulį  spauskite žalią mygtuką pridėti ir pasirinkite sukurtą kor. sąskaitą, įveskite pavadinimą, pasirkite valiutą, bei banko sąskaitą. Pastaba: jei nerandate reikiamos valiutos, ją susikūriate paspaudę pridėti


Užpildžius laukus paspauskite mygtuką „Išsaugoti“.

 

Kaip įvesti pradinį banko likutį?
Bankas → Bankas

1. Pasirinkite banką
Pasirinkite su kokia banko sąskaita dirbsite. Laukelyje „Bankas“ paspauskite ant pieštuko ir pasirinkite banką.

Pastaba. Jei banko sąskaitos negalite pasirinkti, sujunkite banko sąskaitas su kor. sąskaitomis.


2. Užregistruokite banko likutį
Pasirinkus sąskaitą atsiranda mygtukai „Sukurti (D)“ ir „Sukurti (K)“, atitinkamai sukurti debetinį ar kreditinį įrašą. Pradiniui likučiui įvesti pasirinkite „Sukurti (D)“ įrašą.

Atsidariusioje lentelėje užpildykite laukus:
Pradinis klientas - pasirinkite iš kliento sąrašo jūsų įmonę;
Data - įrašykite datą, kokios dienos didžiosios knygos likučius keliate.

Prie pozicijos paspauskite mygtuką „Pridėti naują įrašą“ ir sukurkite naują įrašą:
Kor. sąskaita - nurodykite tarpinę kor. sąskaitą, t.y. 99 kor. sąskaitą;
Suma - įrašykite banko likutį koks buvo tai datai.

Užpildžius laukus paspauskite mygtuką „Išsaugoti“.
Išsaugojus įrašą galite paspausti mygtuką ir patikrinti kokios kor. sąskaitos užsiregistravo.

6. Įveskite kasos likučius.

Kaip įvesti pradinį kasos likutį?

1. Kasa → Žinynai
Atsakingi asmenys, Kasų žinynas, Kasos serijos ir nr. nustatykite visus reikiamus parametrus:
Atsakingi asmenys - užregistruokite kasininką ir buhalterį.
Kasų žinynas - kor. sąskaitą sujunkite su pavadinimu. Nustatykite valiutą. Jei kor. sąskaitos neturite DK → Sąskaitų planas sukurkite naują.
Kasos serija ir nr. - nustatykite seriją.

2. Kasa → Kasa
Pasirinkite su kokia kasa dirbsite „Kasa“ laukelyje. Pasirinkus kasą atsiranda mygtukai „Sukurti (D)“ ir „Sukurti (K)“, atitinkamai sukurti debetinį ar kreditinį įrašą. Sukurti (D) - sukurti kasos pajamų orderį (KPO), sukurti (K) - sukurti kasos išlaidų orderį (KIO), atitinkamai mygtukas spausdinti - spausdinamas kasos pajamų arba išlaidų orderis.

kasa
Pradiniui likučiui įvesti pasirinkite „Sukurti (D)“ įrašą.
Atsidariusioje lentelėje užpildykite laukus:
Pradinis klientas - pasirinkite iš kliento sąrašo jūsų įmonę;
Data - įrašykite datą, kokios dienos didžiosios knygos likučius keliate.

Prie pozicijos paspauskite mygtuką „Pridėti naują įrašą“ ir sukurkite naują įrašą:
Kor. sąskaita - nurodykite tarpinę kor. sąskaitą, t.y. 99 kor. sąskaitą;
Suma - įrašykite banko likutį koks buvo tai datai.

Užpildžius laukus paspauskite mygtuką „Išsaugoti“.
Išsaugojus įrašą galite paspausti mygtuką ir patikrinti kokios kor. sąskaitos užsiregistravo.

7. Įkelkite visus likusius įrašus per DK → Bendras žurnalas.

Kaip užregistruoti buhalterinius likučius?

DK → Bendras žurnalas

Buhalteriniai likučiai įvedami per bendras žurnalas modulį.

Norint pridėti debetinį, kreditinį ar korekcinį įrašą, paspauskite mygtuką pridėti_rod ir pasirinkti norimą veiksmą. Pasirinkus D įrašą arba K įrašą, atidaroma DK kortelė. Korekcinį įrašą nesirinkite, jis skirtas valiutos svyravimui.

Debetas
Norint sukurti įrašą „Skolos tiekėjams“ (kor. sąskaita 443X), tai paspauskite pridėti D įrašą. Atsidariusioje lentelėje debeto operacija bus kairėje pusėje, o Kreditas dešinėje pusėje.

  1. Klientas - įmonė, kurios vedama apskaita (pasirenkamas iš žinyno, jūsų įmonė);
  2. Dokumento nr. - įrašomas dokumento numeris;
  3. Dok. data - įrašykite likučio perkėlimo datą;
  4. Kor. sąskaitos kodas - įrašykite tarpinę kor. sąskaitą, 99 kor sąskaitą.
  5. Valiuta - pagal nutylėjimą atkelia pagrindinę valiutą, jei reikia, galite pasirinkti kitą. Kintamo kurso valiutai kursas turi būti importuotas, jei tai nėra padaryta, galite tai atlikti nuspaudus mygtuką import._kurs;
  6. Sumų laukai bus suskaičiuoti iš lentelės įrašų, todėl jų įrašyti nereikia.

Kreditas

  1. Kor. sąskaita - pasirenkama skolų sąskaita 4431 (ar tokia, kuri jums reikalinga);
  2. Suma - suma įrašoma pasirinktai valiutai;
  3. Klientas - pagal nutylėjimą atkelia debeto klientą, reikiamą klientą pasirenkate iš klientų žinyno paspauskite ant pieštuko ir pasirinkite. Jei kliento neturite, galite sukurti naują;
  4. Komentaras - jei reikia įrašote komentarą.
  5. Priklausomai  nuo to, ko pageidaujate, galite spausti reikiamą mygtuką:
    1. išsaugoti norėdami išsaugoti įrašą;
    2. saug-prid norėdami išsaugoti ir sukurti naują kredito įrašą. Tokiu būdu skolas skirtingiems klientams galima įvesti per vieną dokumentą. 

Suvedus visus duomenis spaudžiame saugoti_kort. Suradus įrašą bendrame žurnale pažymima ant jo, kai įrašas pažaliuoja, galima spragtelėti du kartus ir įeiti į įrašo vidų ir pakoreguoti. Atitinkamai suvedami visi kiti buhalteriniai likučiai.

Pagalba

Instrukcija, kaip naudotis B1.lt instrukcijomis ir konsultacija. Yra trys būdai, kaip rasti atsakymą į klausimą:

1. Instrukciją.

Kaip rasti instrukcija?

1. Spauskite mygtuką „Pagalba“
2. Į laukelį „Ieškoti visuose pagalbos puslapiuose“ įveskite raktinius žodžius ir pasireinkite reikiama instrukciją

2. Informacija apie modulį.

Kaip rasti informaciją apie modulį?

1. Spauskite mygtuką „Pagalba“
2.
Pasirenkate „Daugiau apie modulį X“

3. Konsultavimas (ši paslauga prieinama vartotojams turintiems "Ekspertas" arba "Partneris" planą).

Kaip pateikti užklausą konsultantui?
1. Spauskite mygtuką „Pagalba“
2. Spauskite mygtuką „Konsutavimas“
3.
Užpildykite privalomus laukus, jei turite rpidėkite ekrano nuotruką ir spauskite „Pateikti užklausą“
PASTABA: jei norite pridėti daugiau nei vieną failą, turite pasirinkti vienu metu visus reikiamus failus ir įkelti.

PASTABA: ši funkcija galima tik vartotojams turintiems „Ekspertas“ arba „Partneris“ planą.
4. Konsultanto atsakymą rasite „Paskyra“ → „Konsultavimas“

Dažniausiai užduodami klausimai


Registracija
Jei negavote registracijos patvirtinimo el. laiško?

Jeigu užpildę registracijos anketą negavote patvirtinimo laiško, patikrinkite ar laiškas nepateko į Jūsų nepageidaujamų laiškų (angl. SPAM) aplanką. Jei laiško vis tik negavote, prašome kreiptis el. paštu .

Pamiršote slaptažodį?

  1. Pagrindiniame B1.lt puslapyje spaudžiate mygtuką „Prisijungti“ → Spauskite nuorodą „Pamiršote slaptažodį?“:
  2. Įveskite savo elektroninį paštą kuriuo yra užsiregistruota ir spasukite mygtuką „Priminti“;
  3. Į nurodytą elektroninį paštą gausite laišką su nuoroda kurią paspaudę patvirtinate, kad tikrai Jūs prašote priminti slaptažodį;
  4. Į nurodytą elektroninį paštą po patvirtinimo gausite laišką su naujai sugeneruotu slaptažodžiu;
  5. Prisijungiant prie svetainės, įveskite savo el. pašto adresą ir naują slaptažodį;
  6. Prisijungus prie B1.lt būtina pakeisti slaptažodį.
    Rekomenduojame slaptažodžiui naudoti skaičius, didžiąsias ir mažąsias raides.
Kaip užsiregistruoti B1.lt programoje norint išrašyti sąskaitą nemokamai?
1. Prisiregistruokite prie B1.lt programos įvedę į naršyklę https://www.b1.lt/, užpildykite laukus ir paspauskite mygtuką „Registruotis“.

2. Atsidariusiame lange pasirinkite „Supaprastintas sąskaitų išrašymas“ ir spauskite mygtuką „Kitas žingsnis“.

3. Pasirinkite kas esate įmonėje „Direktorius“ arba Vadybininkas“ ir spauskite mygtuką „Kitas žingsnis“.

4. Įveskite Jūsų įmonės duomenis, t.y. kuriuos įmonės buhalteriją norite registruoti su B1.lt programa ir spauskite mygtuką „Sukuri įmonę“.

5. Sukurūs įmonę gausite pranešimą, kad įmonė sėkmingai sukurta.
Kaip man ištrinti savo paskyrą?

Kad ištrinti savo paskyrą reikia:

  1. Atsiųsti užklausą dėl paskyros ištrynimo į , nurodant vartotojo el. paštą.
  2. Sulaukti patvirtinimo, kad paskyra ištrinta.
  3. Jei vėl norėsite naudotis B1.lt programa, turėsite iš naujo registruotis.

Pastaba: Po paskyros ištrynimo bus ištrinti visi įmonės buhalteriniai duomenys, kurie buvo suvesti į B1.lt. Po ištrynimo atstatyti duomenų nebegalėsime.


Bendri klausimai 
Kaip B1.lt sistema yra atnaujinama pagal pasikeitusius įstatymų reikalavimus?

Pasikeitus įstatymų reikalavimams B1.lt apskaitos sistemą mes visada automatiškai atnaujiname nesutrikdant darbo su ja. B1.lt naudojama technologija leidžia labai greitai ir be papildomo mokesčio adaptuoti sistemą pagal besikeičiančią įstatymų bazę.

Ar galima B1.lt buhalterinę sistemą sujungti su el. parduotuve ir automatiniu būdu perkelti reikiamus duomenis?

Taip. B1.lt buhalterinę sistemą galime sujungti su bet kuria el.parduotuvės turinio valdymo sistema kaip, pavyzdžiui, Magento, OpenCart, Prestashop, WooCommerce ar bet kuriuo kitu el. komercijos sprendimui naudojant B1 API bei plugin'us.

Ar saugu naudotis B1.lt buhalterine programa? Ar duomenys nedings ir juos bus galima peržiūrėti po kelerių metų?

Tikrai taip!

Kadangi naudojame “Cloud” technologiją, stipriausia apsauga yra būtent serverio lygmeniu: ir programinė, ir techninė serverio įranga apsaugota nuo įsilaužimų, DDoS atakų bei kitų galimų grėsmių. Mokamiems buhalterinės sistemos planams papildomai saugomos atsarginės duomenų kopijos.

Duomenų saugumas B1.lt sistemoje užtikrinamas lygiai taip pat kaip naudojant elektroninės bankininkystės sistemas. B1.lt sistema turi SSL sertifikatą. Perduodami duomenys šifruojami panaudojant SSL technologija, kad jų nebūtų galima perimti.
Daromos einamosios dienos duomenų kopijos, kurios saugomos skirtinguose serveriuose. Visas debesų technologijos darbo principas paremtas duomenų saugumu, ir mūsų įmonėje, ir serverių, kuriuose laikomas B1.lt.
Mokamų planų vartotojams daromos ir saugomos 7 dienų kiekvienos dienos duomenų kopijos, t. y. šie vartotojai gali paprašyti atstatyti savaitės senumo duomenis, jei vartotojas įvedė daug netikslių/klaidingų duomenų ir nenori įrašų tvarkyti rankiniu būdu.

Negaliu atrakinti dokumentų rašo, kad neturiu tam teisių. Kaip atrakinti?

Paskyra Įmonės
Įeikite į modulį ir pasirinkite įmonę.
Atsidariusiame lange „Vartotojai“ prie „Teisės“ patikrinkite koks teisių rinkinys priskirtas vartotojui.

Kai žinote koks teisių rinkinys priskirtas vartotojui, nueikite į langą „Teisės“ suraskite teisių rinkinį ir jį pakoreguokite, uždėkite varnelę „Teisė atrakinti dokumentus“.
Jeigu jums nėra suteiktos teisės keisti teisių, kreipkitės į vartotoją kurio „Vartotojo tipas“ yra „Įmonės administratorius“ arba „Įmonės savininkas“ .

Kaip užsisakyti apmokymus, kurių metu supažindiname kaip dirbti su B1.lt programa?

Apmokymai, kurių metu supažindiname, kaip dirbti su B1.lt programa, vyksta per Skype arba Microsoft Teams programą darbo dienomis 08.00 - 17.00 val. 

Apmokymų kaina: 50,00€+PVM/val.

Kad užsakyti apmokymus reikia:

  1. Atsiųsti užklausą dėl apmokymų į , nurodant savo telefono numerį, Skype vardą, įmonės ar fizinio asmens duomenis, kuriam bus išrašyta sąskaita. Pridėti preliminarų klausimų sąrašą.
  2. Sulaukti patikslinimo dėl tinkamo abiems pusėms laiko suderinimo.
  3. Apmokėti išankstinę sąskaitą.
  4. Pasiruošti, kad veiktų (ausinės, garsiakalbis) mokymams sutartu laiku.
Kokia minimali papildymo suma? Ar galima išbandyti programą prieš perkant?

Pirmas papildymas naujai prisiregistravusiam vartotojui 25€ be PVM. Antrą kartą pildant balansą minimali papildymo suma 50€ be PVM.
Prieš perkant ar papildant balansą Jūs turite teisę nemokamai išbandyti programą su testine įmone: https://www.b1.lt/demo.

Kokiu formatu galiu susigeneruoti spausdinamą dokumentą?

Sąskaitas faktūras ar ataskaitas galima spausdinti pdf formatu, taip pat yra galimybė pasirinkti dokumentą sugeneruoti į Excel ar Word programas, kad galėtų redaguoti.

Atsarginės kopijos

B1.lt programoje daromos kasdieninės atsarginės kopijos. Informacija papildomai saugoma atskirame serveryje iki 7 d. Įvykus tyčiniam ar netyčiniam duomenų ištrynimui yra galimybė atstatyti duomenis tam tikrai datai. Atstatymas apmokestinamas atskirai, vienakartinis mokestis 100€+PVM.

Kas yra Ekperto (Trial) planas?

Eksperto (trial) planas

  • plano veikimas 30 dienų visiškai nemokamai;
  • suteikiamas visiems NAUJAI prisiregistravusiems vartotojams, sukūrusiems įmonę;
  • veikia visos Eksperto plano funkcijos;
  • išjungta Kasdieninės atsarginės kopijos funkcija;
  • pagalba teikiama per programos Konsultacinę sistemą.
Kodėl B1.lt neturi sutarčių, bet yra taisyklės?

Visi mūsų klientai naudojasi išankstiniu apmokėjimu už internetines paslaugas. Ir sutartį atitinka mūsų taisyklės, kur ir nurodomos visi pagrindiniai sutarties punktai.

Žinoma galime pasirašyti ir sutartį, bet sutartis tiek mus, tiek jus įpareigos,

Mes įsipareigoti galime - pvz.: mes privalėsime jums pranešti apie pokyčius per tam tikrą laikotarpį, ar sutarsime tam tikrą kainodarą, negalėsime užkelti tam tikrų atnaujinimų be sutarties pokyčių ir pan.

Jūs turėtumėte tada įsipareigoti – pvz.: turėsite mokėti mums ne mažesnę sumą nei XXX per mėn., ar vesti ne mažiau nei XXX įmonių apskaitą, ar turėti ne mažiau nei XXX vartotojų ir pan.

Ar galima naudoti B1.lt kaip sąskaitų faktūrų išrašymo programą?
Taip, Jūs galite rašyti tik sąskaitas, o apskaitą vesti kitur. Taip pat patariame sąskaitas ir buhalteriją vesti vienoje programoje.
Jeigu turite IV ir planuojate registruoti UAB ateityje, tai labai rekomenduojame pradėti vesti apskaitą su B1.lt programa. Vėliau galėsite lengvai nukopijuoti įrašus ir turėsite istoriją.
Kas yra sertifikuotas partneris?
Sertifikuotas partneris yra klientas turintis planą „Partneris“ ir atitinkantis išvardintus reikalavimus:
  • Yra apskaitos (buhalterinė) įmonė;
  • Turi bent 15 aktyvių įmonių, kurioms vedą apskaitą su B1.lt;
  • Bent 30% klientų jungiasi į B1.lt.
Kas yra apdorojimo mokestis?
Pirmas papildymas naujai prisiregistravusiam vartotojui 25€ be PVM. Antrą kartą pildant balansą minimali papildymo suma 50€ be PVM.
Jei papildote antrą sąskaitą mažesne nei 50€ be PVM suma taikomas 10 € apdorojimo mokestis. Šis mokestis taikomas, nes mokėjimas apdorojamas ranka.
Kaip išrašyti supaprastintą sąskaitą?

Sandėlis → Prekyba
Norėdami išrašyti sąskaitą nueikite į modulį „Prekyba“ ir spauskite žalią mygtuką „+“ - sukuri naują įrašą.

Atsiradusiame lange laukelyje „Sąskaitos tipas“ pasirinkite operacijos rūšį paspausdami juodą „pieštuko“ mygtuką. Pasirinkus operaciją automatiškai užsipildys serija, numeris ir pardavimo data. Nurodykite pirkėją/gavėją paspausdami juodą „pieštuko“ mygtuką. Atsidariusiame lange pasirinkite jau egzistuojantį klientą arba sukurkite naują spausdami žalią mygtuką „+“.

Laukelyje „Apmokėti iki“ įrašykite datą iki kada klientui apmokėti sąskaitą. Laukelyje „Prekė / Paslauga“ įrašykite prekės arba paslaugos pavadinimą, nurodykite mato vienetą, kiekį ir kainą. Norėdami pridėti daugiau prekių arba paslaugų, spauskite žalią mygtuką „+ Pridėti prekę / paslaugą“ ir užpildykite reikiamą informaciją. Norėdami pritaikyti nuolaidą, laukelyje „Nuolaida, %“ įrašykite nuolaidos dydi procentais. Spauskite juodą „pieštuko“ mygtuką prie laukelio „PVM tarifas“ ir pasirinkite tinkantį PVM tarifą. Jei esate ne PVM mokėtojas, rinkitės „Ne PVM objektas“. Norėdami išsaugoti išrašytą sąskaitą, spauskite viršuje esantį žalią mygtuką „Išsaugoti“. Išsaugota sąskaitą rasite bendrame sąskaitų sąraše.

Norėdami atspausdinti išrašytą sąskaitą, spauskite viršuje esantį mygtuką „Spausdinti“. Pasirinkite reikiamą sąskaitos šabloną, kalbą, formatą ir spauskite žalią mygtuką „Sugeneruoti“.
Norėdami el. paštu išsiųsti išrašytą sąskaitą, spauskite viršuje esantį mygtuką „Siųsti el. paštu“. Pasirinkite reikiamą sąskaitos šabloną, kalbą, formatą. Nurodykite gavėjo el. pašto adresą, įrašykite žinutę ir spauskite žalią mygtuką „Siųsti“.
Pastaba. Jei norite operaciją susieti su serija modulyje Žinynai → Sandėlio → Dok. serijos galite nustatyti parametrus. T.y. jums reikiamą seriją ir numerį priskirkite prie operacijos. Taip pat pažymėkite varnele „Spausdinti sąskaitą“.

Įmonės duomenų bazės savininkas?
Paskyra → Įmonės

Turint prieigą prie įmonės paskyroje įmonės modulyje, galima pamatyti kas yra duomenų bazės “Savininkas”.

Savininkas — asmuo sukūręs įmonės duomenų bazę.

Ginčo atveju Juridinis įmonės savininkas (Įmonės vadovas) jei nori gauti prieigą prie savo įmonės ar tapti savininku (pvz. B1.lt programoje Duomenų bazės savininkas yra “buhalteris”), žiūrima kas mokėjo už įmonę, jei mokėjo pati įmonė, duomenys gali būti perduodami savininkui.

Dėl įmonės perdavimo atsižvelgiantį susiklosčiusią situaciją Juridinis įmonės savininkas gali kreiptis į B1.lt su oficialiu dokumento prašymų, nurodant visas aplinkybes, kas mokėjo už įmonę ir nurodant duomenis kam turi būti perduota įmonės bazė.
Kaip atsispausdinti B1.lt programos (DUK) instrukcijas?
Paspauskite ant vardo pavardės dešiniajame kampe, atsidariusioje lentelėje pasirinkite „Pereiti į B1.lt svetainę“.
Perėjus į svetainę pasirinkite „Produktas“ ir pasirinkite „Modulį“.
Pasirinkus modulį raskite DUKą, kurį norite atspausdinti, tada spauskite dešinį mygtuką ir pasirinkite „Print...“.
Atsidariusioje lentelėje prie „Pages“ pasirinkite „Custom“ ir nurodykite nuo kurio puslapio iki kurio norite atspausdinti informaciją. Pasirinkus spauskite mygtuką „Print“.

Naudinga vaizdo medžiaga susijusi su buhalterine programa