Individual activity — accounting and invoicing

Individual activity

Convenient invoicing and accounting of individual activities:

  • Free invoicing
  • Income and expense accounting register
  • Easy transition to MB/UAB
  • Convenient integrations

General register
Filling of individual activity income-expenses journal

Expense deduction methods
30% of income or actual expenses

Accounting principles
Principles of Money or Accumulation

Information for beginners
Useful links to get started

Easy transition to MB / UAB
It is possible to continue to work if the legal form of the company changes

Works with all devices
Available on a smart device, TV or PC
IdV Integracijos

Calendar of working days

Calendar of working days and hours

Individual activity calculator

Calculation of taxes payable

Salary calculator

Salary and tax calculator

Nemokamas sąskaitų faktūrų išrašymas

Useful links to get started as an individual entrepreneur

1. How to register for B1.lt?
1. Įvesti į naršyklę https://www.b1.lt/.
2. Atsidariusiame lange spausti mygtuką „Registruotis“

3. Užpildyti privalomus laukus ir paspausti mygtuką .

4. Po atliktos registracijos siunčiamas laiškas registracijos pavirtinimui, nurodytu el.paštu adresu.
Spausti „Patvirtinti“:
How to set the parameters for the Self-employed activity income-expenditure journal?

Parametrai  → Nustatymai  →  Individuali veikla (IV)

Užpildyti parametrus ataskaitos formavimui atlikti:
1. Įmokų apskaičiavimo metodas (šiuo metu nenaudojama):
1.1 Įmokas apskaičiuoja SoDra pagal bendras visų metų pajamų ir atskaitymų sumas;
1.2 Įmokas apskaičiuoja SoDra pagal atskiras kalendorinių mėnesių pajamų ir bendras visų metų atskaitymų sumas;

2. Individuali veikla pagal pažymą:
Įvesti spaudžiant mygtuką „+“ veiklas, kurios bus rodomos "Gyventojo individualios veiklos pajamų – išlaidų apskaitos žurnale".


3. Taikomas išlaidų atskaitymo metodas ir apskaitos principas: 
3.1 Įvesti metodui spausti mygtuką „+“;
3.2 Pasirinkti tinkamą atskaitymo metodą ir apskaitos principą:


3.3 Išlaidų atskaitymų metodas:
30 proc. nuo pajamų atskaitymo metodas – šiuo atveju, 30 proc. pajamų yra neapmokestinamos, t. y. apmokestinamos likusios 70 proc. pajamų. Naudojant šį metodą, nereikia rinkti išlaidas patvirtinančių dokumentų.
Faktinių išlaidų metodas – suma, kuri bus apmokestinama, apskaičiuojama, iš pajamų atėmus faktines išlaidas. Naudojant šį metodą, reikia turėti išlaidas patvirtinančius dokumentus.

3.4 Apskaitos principas:
Pinigų principas – pajamos pripažįstamos faktiškai pajamų gavimo momentu.
Kaupimo principas – pajamos pripažįstamos, kai pajamos uždirbamos, neatsižvelgiant į apmokėjimo laiką. Šį principą būtina rinktis asmenims, kurie savo veiklai yra priskyrę ilgalaikį turtą arba yra PVM mokėtojai. Pradėjus taikyti kaupimo principą, jis taikomas iki veiklos vykdymo pabaigos.

Pastaba. Už kuriuos metus suvesti nustatymai, tik tuos metus duoda pasirinkti "Gyventojo individualios veiklos pajamų–išlaidų apskaitos žurnale". Jei nėra suvesti nustatymai, tai nebus metų pasirinkimo iš viso ir nebus galima suformuoti ataskaitos.

How to create a report "Self-employed activity income - expenses accounting journal"?

Ataskaitos  →  Ind.veiklos ataskaitos

Pasirinkti laukelyje:
1. „Šablonas“ ataskaitos formą;
2. „Metai“  už kuriuos formuojama ataskaita;
3. Spausti mygtuką „Spausdinti“ ataskaitai suformuoti
Ataskaita gali būti formuojama už metus arba pasirinktam mėnesiui.

Suformuotos individualios veiklos ataskaitos stulpelių paaiškinimas:
2. Data. Kai apskaitos principas yra:
„Kaupimo“ naudojama Sąskaitos faktūros data;
„Pinigų“ - naudojama Pavedimo data;
3. Sąskaitos faktūros data, pavadinimas, serija ir numeris.
4. Operacijos turinys. Duomenys pildomi iš pozicijų eilučių aprašymo. Kai yra pirkimas, pridedama išlaidų rūšis (iki dvitaškio). Išlaidų rūšis - tai operacijos rūšis. Kad galima būtų skirstyti išlaidas pagal skirtingas rūšis.
5. Pajamų suma. Kreditinės sąskaitos atvaizduojamos su minusu ženklu. Jei IV savininko kortelėje nurodytas PVM kodas, tuomet sumos į ataskaitą patenka be PVM. Kitu atveju - su PVM.
6. 7. 8. Išlaidos. Jei Individualios veiklos savininko kortelėje nurodytas PVM kodas, sumos patenka be PVM. Kitu atveju - su PVM.

Periodo pradžiai ir pabaigai, jei yra likutis atsargų korespondencinėse sąskaitose, tuomet ataskaitoje automatiškai daroma korekcija „Atsargų likučių sumos koregavimas“ pagal Didžiosios knygos duomenis, kad teisingai parodyti išlaidas.

Į ataskaitą yra įtraukiamas darbo užmokestis ir Ilgalaikis turtas.

Pastaba. Jei pasirinkus ataskaitą, nėra galimybės pasirinkti metų, už kuriuos norima suformuoti ataskaitą, reikia patikrinti ar užpildyti parametrai.
How to issue an invoice?

Sandėlis → Prekyba
Norėdami išrašyti sąskaitą, nueikite į modulį „Prekyba“ ir spauskite žalią mygtuką „+“ (sukurti naują įrašą).

Atsiradusiame lange, Užpildykite privalomus laukus:
  • „Sąskaitos tipas“, pasirinkite operacijos rūšį. Automatiškai užsipildys serija, numeris ir pardavimo data.
  • Nurodykite pirkėją / gavėją, paspausdami juodą „pieštuko“ mygtuką. Atsidariusiame lange pasirinkite jau egzistuojantį klientą arba sukurkite naują, spausdami žalią mygtuką „+“.
  • Laukelyje „Prekė / Paslauga“ įrašykite prekės arba paslaugos pavadinimą, nurodykite mato vienetą, kiekį ir kainą. Norėdami pridėti daugiau prekių arba paslaugų, spauskite žalią mygtuką „+ Pridėti prekę / paslaugą“ ir užpildykite reikiamą informaciją.
  • Norėdami pritaikyti nuolaidą, laukelyje „Nuolaida, %“ įrašykite nuolaidos dydi procentais.
  • Jei esate PVM mokėtojas laukelyje „PVM tarifas“ pasirinkite tinkantį PVM tarifą.
  • Spauskite mygtuką „Išsaugoti“ (viršuje esantį žalią), įvestų duomenų išsaugojimui.

 
Norėdami atspausdinti išrašytą sąskaitą, spauskite viršuje esantį mygtuką „Spausdinti“. Pasirinkite reikiamą sąskaitos šabloną, kalbą, formatą ir spauskite žalią mygtuką „Sugeneruoti“.
Norėdami el. paštu išsiųsti išrašytą sąskaitą, spauskite viršuje esantį mygtuką „Siųsti el. paštu“. Pasirinkite reikiamą sąskaitos šabloną, kalbą, formatą. Nurodykite gavėjo el. pašto adresą, įrašykite žinutę ir spauskite žalią mygtuką „Siųsti“.
Išsaugotą sąskaitą rasite bendrame sąskaitų sąraše Sandėlis Prekyba modulyje.
Pastaba. Jei norite naudoti savo seriją pardavimo dokumentams: modulyje Žinynai → Sandėlio → Dok. serijos nustatyti parametrus. T.y.  jums reikiamą seriją ir numerį priskirkite prie operacijos ir būtinai pažymėkite varnele „Spausdinti sąskaitą“.

What settings do I need to set up a simplified invoicing?

Paskyra → Mano duomenys → Nustatymai
Pasirinkti „Naudoti supaprastintą SF sąsają“ → Atnaujinti duomenis. Įjungus šį parametrą visose įmonėse (jei prieiga suteikta daugiau nei prie vienos duomenų bazės) bus įjungta supaprastintos sąskaitos versija.

Pastaba. Norėdami išjungti šį funkcionalumą Paskyra → Mano duomenys → Nustatymai, nuimti požymį „Naudoti supaprastintą SF sąsają“.

How to send an invoice by e-mail mail directly from the B1.lt program?
Sandėlis → Prekyba
Užregistravus pardavimo dokumentą spausti mygtuką „Kiti veiksmai“ → „Siųsti el. paštu“.

Atsidariusiame lange pasirinkti norimą spausdinimo šabloną, kalbą, formatą, nurodyti el. paštą (jei kliento kortelėje yra nurodytas el. paštas, tuomet bus automatiškai užpildytaslaukas „Gavėjo/(-ų) el. paštai), jei reikia pažymėti varnele „Kopiją sau“, ir papildyti siunčiamos žinutės tekstą. Spausti mygtuką „Siųsti“, sąskaitą galima siųsti tik vienu el. paštu.

How to register a purchase document?

Sandėlis → Pirkimai
1. Spausti  pirkimo įvedimui:

2. Pirkimo registravimas:
2.1 pasirinkti „Sandėlį“ spaudžiant pieštuką:

Atsidariusiame lange pasirinkti tinkamą „Sandėli“ spaudžiant ikonėlę 

3. Pasirinkti tinkamą „Operacijos rūšį“ spaudžiant pieštuką:

3.1 Atsidariusiame lange pasirinkti tinkamą variantą:

4. Užpildyti „Tiekėjas“ laukelį:
Jei klientas naujas, reikia sukurti „Tiekėjo“ kortelę spaudžiant „Pieštuko“ ikonėlę:

4.1 Kortelės kūrimui spauti 

4.2 Užpildyti turimą informaciją:
Taip pat užpildyti adresą, jei jis  žinomas spaudžiant tab „Adresai, filialai“.
4.3 Užpildžius laukus spausti „Išsaugoti ir pasirinkti“

5. Nurodyti dokumento seriją ir numerį:

6. Registruojamos pirktos prekės/paslaugos:

6.1 Sukurti prekės/paslaugos kortelę:


6.2  Atsidariusiame lange spausti
6.3 Užpildyti prekės/paslaugos pavadinimą, požymį, matavimo vienetą:

6.4 Užpildžius laukus spausti „Išsaugoti ir pasirinkti“.
6.5 Užpildyti perkamos prekės/paslaugos kiekį ir kainą:

6.6 Jei pirkta tik viena pozicija spausti išsaugoti , jei pirkta daugiau nei viena skirtingų prekių, tuomet spausti „Išsaugoti ir sukurti naują“ .

7. Patikrinti ar suminiai duomenys sutampa su pirkimo dokumentu:


8. Spausti „Išsaugoti“ dokumentą:

9. Pirkimas užregistruotas ir pateikiamas Pirkimai modulyje:

Pastaba. Kokią funkciją atlieką mygtukas, galima pamatyti privedus pelytės žymeklį:

How to input income and benefits through bank module?

Bankas → Bankas

Norėdami sukurti įrašą banke spauskite mygtuką:

  • D (debetas) - tai įplauka arba į kliento sąskaitą gauti pinigai
  • K (kreditas) - tai mokėjimas, iš kliento banko išleisti pinigai

Pasirinkus „ + D” arba „ - K” pasirinkite iš kokios įmonės banko registruojamas įrašas. Atsidariusiame lange užregistruokite visus reikiamus rekvizitus.