Individual activity — accounting and invoicing
A simple way to manage individual entrepreneurship accounting
Manage and administer data independently:
- Issue an unlimited number of invoices for free;
- Fill in the income-expenditure accounting journal of individual entrepreneurship;
- Calculate income according to the principle of income recognition (cash accounting or accrual);
- Choose the method of deductions for resident expenses (30% of income or actual expenses);
- View current and former customer information, order history;
- Use the information for those starting to manage accounting independently.
- The work does not require attachment to a specific location or device;
- Allows you to serve customers regardless of the distance between you;
- Works with all devices without any additional installation.
Save administrative time by managing data:
- "Individual activity income and expenditure accounting journal";
- Long-term property wear-out;
- Export of sales documents in MS Excel format;
- Import of statements of most banks, payment systems;
- Ability to integrate e-shops, shopping portals, cash registers.
- The data compiled in the program is stored on a secure server with periodic backups.
- After registering a legal entity (MB, UAB, etc.) — all clients will already remain in the system.

Issue invoices for free
Individual entrepreneurship can issue following document forms for free:
- Advance accounts;
- Commercial offers;
- Transfer-acceptance acts;
- Bills of lading.
Start using
How much will individual entrepreneurship accounting services cost?
(prices per month without VAT)Plan Personal (free) | Plan Minimal (15 €) | |
Free invoicing and sending by e-mail | ||
Assignment of payment to invoices issued | ||
Export of sales documents in MS Excel | ||
Filling in the income-expenditure accounting journal | ||
Current and former customer information, order history | ||
Choice of income deduction method | ||
Acounting ledger of income-expenses of individual activity of a natural person | ||
Calculation of depreciation of fixed assets | ||
Importing statements from most banks, payment systems | ||
Business-required modules — warehouse, bank, cash register, reports |
Instructions on how to start using B1.lt with an individual activity certificate
Parametrai → Nustatymai → Individuali veikla (IV)
Užpildyti parametrus ataskaitos formavimui atlikti:
1. Įmokų apskaičiavimo metodas (šiuo metu nenaudojama):
1.1 Įmokas apskaičiuoja SoDra pagal bendras visų metų pajamų ir atskaitymų sumas;
1.2 Įmokas apskaičiuoja SoDra pagal atskiras kalendorinių mėnesių pajamų ir bendras visų metų atskaitymų sumas;
2. Individuali veikla pagal pažymą:
Įvesti spaudžiant mygtuką „+“ veiklas, kurios bus rodomos "Gyventojo individualios veiklos pajamų – išlaidų apskaitos žurnale".
3. Taikomas išlaidų atskaitymo metodas ir apskaitos principas:
3.1 Įvesti metodui spausti mygtuką „+“;
3.2 Pasirinkti tinkamą atskaitymo metodą ir apskaitos principą:
3.3 Išlaidų atskaitymų metodas:
30 proc. nuo pajamų atskaitymo metodas – šiuo atveju, 30 proc. pajamų yra neapmokestinamos, t. y. apmokestinamos likusios 70 proc. pajamų. Naudojant šį metodą, nereikia rinkti išlaidas patvirtinančių dokumentų.
Faktinių išlaidų metodas – suma, kuri bus apmokestinama, apskaičiuojama, iš pajamų atėmus faktines išlaidas. Naudojant šį metodą, reikia turėti išlaidas patvirtinančius dokumentus.
3.4 Apskaitos principas:
Pinigų principas – pajamos pripažįstamos faktiškai pajamų gavimo momentu.
Kaupimo principas – pajamos pripažįstamos, kai pajamos uždirbamos, neatsižvelgiant į apmokėjimo laiką. Šį principą būtina rinktis asmenims, kurie savo veiklai yra priskyrę ilgalaikį turtą arba yra PVM mokėtojai. Pradėjus taikyti kaupimo principą, jis taikomas iki veiklos vykdymo pabaigos.
Pastaba. Už kuriuos metus suvesti nustatymai, tik tuos metus duoda pasirinkti "Gyventojo individualios veiklos pajamų–išlaidų apskaitos žurnale". Jei nėra suvesti nustatymai, tai nebus metų pasirinkimo iš viso ir nebus galima suformuoti ataskaitos.
Ataskaitos → IV ataskaitos
Pasirinkti laukelyje:
1. „Šablonas“ ataskaitos formą;
2. „Metai“ už kuriuos formuojama ataskaita;
3. Spausti mygtuką „Spausdinti“ ataskaitai suformuoti
Ataskaita gali būti formuojama už metus arba pasirinktam mėnesiui.
Suformuotos individualios veiklos ataskaitos stulpelių paaiškinimas:
2. Data. Kai apskaitos principas yra:
„Kaupimo“ naudojama Sąskaitos faktūros data;
„Pinigų“ - naudojama Pavedimo data;
3. Sąskaitos faktūros data, pavadinimas, serija ir numeris.
4. Operacijos turinys. Duomenys pildomi iš pozicijų eilučių aprašymo. Kai yra pirkimas, pridedama išlaidų rūšis (iki dvitaškio). Išlaidų rūšis - tai operacijos rūšis. Kad galima būtų skirstyti išlaidas pagal skirtingas rūšis.
5. Pajamų suma. Kreditinės sąskaitos atvaizduojamos su minusu ženklu. Jei IV savininko kortelėje nurodytas PVM kodas, tuomet sumos į ataskaitą patenka be PVM. Kitu atveju - su PVM.
6. 7. 8. Išlaidos. Jei Individualios veiklos savininko kortelėje nurodytas PVM kodas, sumos patenka be PVM. Kitu atveju - su PVM.
Periodo pradžiai ir pabaigai, jei yra likutis atsargų korespondencinėse sąskaitose, tuomet ataskaitoje automatiškai daroma korekcija „Atsargų likučių sumos koregavimas“ pagal Didžiosios knygos duomenis, kad teisingai parodyti išlaidas.

Pastaba. Jei pasirinkus ataskaitą, nėra galimybės pasirinkti metų, už kuriuos norima suformuoti ataskaitą, reikia patikrinti ar užpildyti parametrai.
Sandėlis → Prekyba
Norėdami išrašyti sąskaitą, nueikite į modulį „Prekyba“ ir spauskite žalią mygtuką „+“ (sukurti naują įrašą).
- „Sąskaitos tipas“, pasirinkite operacijos rūšį. Automatiškai užsipildys serija, numeris ir pardavimo data.
- Nurodykite pirkėją / gavėją, paspausdami juodą „pieštuko“ mygtuką. Atsidariusiame lange pasirinkite jau egzistuojantį klientą arba sukurkite naują, spausdami žalią mygtuką „+“.
- Laukelyje „Apmokėti iki“ įrašykite datą iki kada klientui apmokėti sąskaitą.
- Laukelyje „Prekė / Paslauga“ įrašykite prekės arba paslaugos pavadinimą, nurodykite mato vienetą, kiekį ir kainą. Norėdami pridėti daugiau prekių arba paslaugų, spauskite žalią mygtuką „+ Pridėti prekę / paslaugą“ ir užpildykite reikiamą informaciją.
- Norėdami pritaikyti nuolaidą, laukelyje „Nuolaida, %“ įrašykite nuolaidos dydi procentais.
- Jei esate PVM mokėtojas laukelyje „PVM tarifas“ pasirinkite tinkantį PVM tarifą.
- Spauskite mygtuką „Išsaugoti“ (viršuje esantį žalią), įvestų duomenų išsaugojimui.

Norėdami atspausdinti išrašytą sąskaitą, spauskite viršuje esantį mygtuką „Spausdinti“. Pasirinkite reikiamą sąskaitos šabloną, kalbą, formatą ir spauskite žalią mygtuką „Sugeneruoti“.
Norėdami el. paštu išsiųsti išrašytą sąskaitą, spauskite viršuje esantį mygtuką „Siųsti el. paštu“. Pasirinkite reikiamą sąskaitos šabloną, kalbą, formatą. Nurodykite gavėjo el. pašto adresą, įrašykite žinutę ir spauskite žalią mygtuką „Siųsti“.
Išsaugotą sąskaitą rasite bendrame sąskaitų sąraše Sandėlis → Prekyba modulyje.
Pastaba. Jei norite naudoti savo seriją pardavimo dokumentams: modulyje Žinynai → Sandėlio → Dok. serijos nustatyti parametrus. T.y. jums reikiamą seriją ir numerį priskirkite prie operacijos ir būtinai pažymėkite varnele „Spausdinti sąskaitą“.
Sandėlis → Prekyba
Įrankių juostoje įjunkite mygtuką ,,Įjungti supaprastintą SF sąsają“. Paspaudus šį mygtuką paspauskite mygtuką ,,Pridėti naują įrašą“. Programa jums leis kurti supaprastintą sąskaitą.
Taip pat šį funkcionalumą galite įjungti paspaudus mygtuką Parametrai → Nustatymai → Bendri modulyje ,,Naudoti supaprastintą SF sąsają“.
Pastaba. Norėdami išjungti šį funkcionalumą, paspauskite tą patį mygtuką ir būsite grąžinti į tą patį režimą.
Modulyje suformavę pardavimo dokumentą paspauskite mygtuką „Siųsti el. paštu“.
Sandėlis → Pirkimai
1. Spausti pirkimo įvedimui:
2. Pirkimo registravimas:
2.1 pasirinkti „Sandėlį“ spaudžiant pieštuką:
Atsidariusiame lange pasirinkti tinkamą „Sandėli“ spaudžiant ikonėlę
3. Pasirinkti tinkamą „Operacijos rūšį“ spaudžiant pieštuką:
3.1 Atsidariusiame lange pasirinkti tinkamą variantą:
4. Užpildyti „Tiekėjas“ laukelį:
Jei klientas naujas, reikia sukurti „Tiekėjo“ kortelę spaudžiant „Pieštuko“ ikonėlę:
4.1 Kortelės kūrimui spauti
4.2 Užpildyti turimą informaciją:Taip pat užpildyti adresą, jei jis žinomas spaudžiant tab „Adresai, filialai“.
4.3 Užpildžius laukus spausti „Išsaugoti ir pasirinkti“
5. Nurodyti dokumento seriją ir numerį:
6. Registruojamos pirktos prekės/paslaugos:
6.1 Sukurti prekės/paslaugos kortelę:
6.2 Atsidariusiame lange spausti
6.3 Užpildyti prekės/paslaugos pavadinimą, požymį, matavimo vienetą:
6.4 Užpildžius laukus spausti „Išsaugoti ir pasirinkti“.
6.5 Užpildyti perkamos prekės/paslaugos kiekį ir kainą:
6.6 Jei pirkta tik viena pozicija spausti išsaugoti , jei pirkta daugiau nei viena skirtingų prekių, tuomet spausti „Išsaugoti ir sukurti naują“
.
7. Patikrinti ar suminiai duomenys sutampa su pirkimo dokumentu:
8. Spausti „Išsaugoti“ dokumentą:
9. Pirkimas užregistruotas ir pateikiamas Pirkimai modulyje:
Pastaba. Kokią funkciją atlieką mygtukas, galima pamatiti, privedus pelytės žymeklį:
Bankas → Bankas
Norėdami sukurti įrašą banke spauskite mygtuką:
- D (debetas) - tai įplauka arba į kliento sąskaitą gauti pinigai
- K (kreditas) - tai mokėjimas, iš kliento banko išleisti pinigai
Pasirinkus „ + D” arba „ - K” pasirinkite iš kokios įmonės banko registruojamas įrašas. Atsidariusiame lange užregistruokite visus reikiamus rekvizitus.
Asmenų, vykdančių individualią veiklą apskaita ir apmokestinimas
01:06 Individuali veikla. Pagrindinės sąvokos;
02:15 Individuali veikla — registravimas;
02:48 IV apmokestinamųjų pajamų ir GPM skaičiavimo schema;
06:05 Individuali veikla — neapmokestinamosios pajamos;
08:12 IV pagal pažymą pajamų apmokestinimas;
09:01 Individuali veikla — leidžiami atskaitymai;
10:51 Ilgalaiko turto įsigijimo išlaidos (nusidėvėjimas);
29:41 Trumpalaikio turto įsigijimo išlaidos;
30:31 Perparduodamų prekių, medžiagų, žaliavų, detalių ir kt. įsigijimo išlaidos;
43:59 Pajamų ir išlaidų apskaitos žurnalas;
47:30 IDV apskaita;
50:40 Individualios veiklos apmokestinimas;
57:50 Individuali veikla — deklaravimas;
01:00:54 Individualios veiklos nutraukimas.