Du kartus su kairiuoju pelės mygtuku (double click) spaudžiate ant pasirinktos prekės (Kliento kainos) arba pažymėję prekę spaudžiate redagavimo mygtuką. Atsidariusioje formoje pasirenkate, kuriems klientams taikyti kitą kainą. Spaudžiate arba du kartus su kairiuoju pelės
mygtuku (double click). Klientai persikelia į lentelę „Klientai, kuriems bus priskirta kaina“ ir spaudžiate .
Warehouse


Sales
The module is designed to create sales documents, write-offs, commercial offers, internal transfers of goods and returns of purchased goods.
You can send documents to one or all of your customers directly from the program by e-mail.
All program users are provided with a free of charge simplified sales invoicing.
Purchases
Possibility to register purchasing documents using the module.
"Additional costs" function allows to increase the purchase price of goods based on the data provided in:
- invoice for the purchase of goods;
- another purchase document;
- in a general journal entry.

E-commerce
The module provides synchronized orders from e-stores that are integrated with the program.
Once uploaded, order records can be viewed or deleted. Documents (sales invoice and write-off) are created automatically on the basis of these orders in the "Commerce" module.
Frequently Asked Questions
Norėdami atspausdinti sąskaitą, nustatykite pradinius parametrus.
1. Sukurkite operacijos rūšį
Žinynai → Sandėlio → Operacijos rūšys
2. Sukurtą operaciją sujunkite su seriją
Žinynai → Sandėlio → Dok. serijos
Jei žymėjimo „Spausdinti sąskaitą?“ prie operacijos rūšies nebus, tada galėsite atsispausdinti tik komercinį pasiūlymą ar išankstinę sąskaitą.
3. Suformuokite išankstinę sąskaitą
Sandėlis → Prekyba
Modulyje suformavę pardavimo dokumentą paspauskite mygtuką „Siųsti el. paštu“.
Taip gaunasi dėl to, kad pozicijų lentelėje sumos skaičiuojamos nuo keturių skaičių po kablelio - pvz. 16,6942, o sąskaitoje - jau nuo suapvalintos sumos - pvz. 16,69.
Į sąskaitą faktūrą įtraukiama apvalinta suma, o sumavimas pozicijų lentelės apačioje yra tik dėl bendros informacijos.
Taip pat skirtumas galimas dėl to, kad B1.lt sistemoje pagrindinė kaina - tai kaina be PVM, todėl visi skaičiavimai yra daromi pridedant PVM prie tos kainos, o neišskaičiuojant.
Jeigu Jūs išrašote sąskaitas su PVM str. 96 , susikurkite naują operacijos rūšį, kurioje pažymėkite „PVM suma neįrašoma į bendrą žurnalą“, PVM suma nebus įrašyta į bendrą žurnalą.

2. Sandėlis → Prekyba
Sukurkite pardavimo sąskaitą prekyba modulyje ir priskirkite naujai sukurą operaciją „Operacijos rūšis“ laukelyje.
PASTABA: PVM laukelyje galite nurodyti 96PVM, tada matysite PVM sąskaitoje faktūroje komentarą ties PVM grafa, kad sąskaita išrašyta remiantis PVM 96 str.
- Atsiųsti norimą šablono pavyzdį į programoje esantį „Konsultavimas“ (galimi šriftai: DejaVu Sans, DejaVu Sans Mono, DejaVu Serif);
- Sulaukti B1.lt patvirtinimo, kad galimas pageidaujamo šablono sukūrimas;
- Minimali šablono kaina (PVM sąskaita — faktūra, sąskaita —faktūra, važtaraštis) nuo 250 € + PVM;
- Pervesti sutartą mokestį pagal pateiktą išankstinę sąskaitą į kontaktuose nurodytą sąskaitą;
- Sulaukti individualaus spausdinimo formos šablono (paruošimas trunka nuo 2 dienų iki mėnesio);
Pastaba:
- Individualus šablonas, tai bet kokie B1.lt šablono pokyčiai: pavadinimo pakeitimas, šrifto pasirinkimas, papildomos informacijos įkėlimas, nereikalingos informacijos nuėmimas, stulpelių ar eilučių išdėstymo pakeitimas, teksto dydžio ar ryškumo koregavimas ir pan.
- Po užsakymo įvykdymo, papildomi (užsakyme neaprašyti) koregavimai daromi tik už papildomą mokestį.
- Šablonas niekada neatitiks 100% užsakyto šablono pavyzdžio, kadangi šablonas ruošiamas su JasperReports programa (ne Paint, Word ar PhotoShop), patikrinamas jo veikimas B1.lt sistemoje ir tik tada pajungiamas įmonės paskyroje.
- Individualaus šablono kopijavimas neįmanomas kitam spausdinimo formos šablonui ar kitai vartotojo įmonei, nes skiriasi kiekvieno šablono struktūra (pvz.: PVM sąskaitos faktūros turi 35 laukus, prekių priėmimo-perdavimo aktas - 26).
- Užsakytas šablonas nėra susietas su programos atnaujinimais, todėl individualus šablonas gali po kurio laiko "pasenti" ir neturėti papildomų reikiamų laukų. Norint atlikti bet kokius atnaujinimus ar pakeitimus, šie darbai bus apmokestinti.
Personalas→ Žinynai→ Pareigos
Norint, kad išrašančio asmens pareigos matytųsi ant sąskaitos faktūros anglų kalba, reikia įvesti vertimą.
Pastaba. Pasirinkus spausdinti „Sąskaitą faktūra (liet. + angl.)“ ar „PVM sąskaita faktūra (liet. + angl.)“ - šio vertimo nesimatys.
Sukurkite prekės kortelę pavadinimu „Paslaugos“.
Formuodami pardavimo dokumentą iš prekių sąrašo pasirenkite sukurtą kortelę „Paslaugos“, laukelyje „Prierašas“ įrašykite norimą tekstą. Prierašas laukelyje įrašyta informacija matysis spausdintoje sąskaitoje.
Raskite savo įmonę, laukelyje „Banko sąskaitos“ įrašykite naują įmonės banko sąskaitą.
Svarbūs požymiai vedant banko sąskaitų duomenis:
Pagrindinė - ši banko sąskaita bus spausdinama pirmu numeriu sąskaitose - faktūrose.
Rodyti sąskaitose - tik su šiuo nurodytu požymiu banko sąskaitos bus spausdinamos sąskaitose - faktūrose.
Sistema → Parametrai → Pardavimai
Pažymėkite „Pardavimuose pagrindinė suma be PVM ir PVM apskaičiuojama nuo bendros sumos“ (o ne iš pozicijų, todėl jei rodoma sąskaitoje kaina su PVM ir suma su PVM, gali nesutapti).
- Kiekvienos prekės pozicijos kainos be PVM suma + prekės pozicijos PVM suma = Kaina su PVM (varnelė nuimta).
- Kiekvienos prekės pozicijos kainos be PVM suma + PVM tarifas (pvz.: 21%) = Kaina su PVM (varnelė uždėta).
Žinynai → Sandėlis → Operacijos rūšys
Sandėlis → Prekyba
Formuodami perkėlimą atkreipkite dėmesį, jei varnelė bus uždėta ant „Patvirtinti vid. judėjimą“ papildomai, turėsite atlikti veiksmą, pasitikrinimui, nuėjus į skiltį Sandėlis → Vid. judėjimo patvirtinimas. Bet jeigu ji nebus uždėta, nieko patvirtinti nereikės. Užregistravus operaciją paspauskite mygtuką „Išsaugoti“.

Modulyje prie pardavimo sąskaitų, kurių neapmokėtas likutis yra didesnis už 0, rasite mygtuką „Informuoti skolininką“. Jei norite pasinaudoti tarptautine skolų valdymo sistema „Inform Debtor LTD“, paspauskite mygtuką „Informuoti skolininką“. Atsidariusiame lange paspauskite „Sutinku“, jei automatiškai norite būti priregistruotas prie „Inform Debtor“ sistemos. Jei nenorite registruotis savo vartotojo el. paštu, pakeiskite skolintojo el. paštą į reikiamą. Tam, kad kaskart atidarius šiam langui būtų užsipildomas teisingas el. paštas, pasikeiskite jį:
Parametrai → Integracijos → InformDebtor.
Po sutikimo būsite nukreiptas į tarptautine skolų valdymo sistema Inform Debtor LTD puslapį, kur galėsite pridėti papildomą informaciją, reikiamus failus skolai pagrįsti ir panašiai.
Sandėlis → Prekyba
Užregistruokite pardavimo dokumentą.
Pardavimo dokumente spauskite mygtuką „Kiti veiksmai“ → „Kurti kasos pajamų orderį“. Būsite perkelti į Kasa → Kasa modulyje sukurtą Kasos pajamų orderio įrašą. Reikia patikrinti ar duomenys atkelti teisingi, jei reikia pakoreguokite ir atspausdinkite orderį.
Sandėlis → Prekyba
Registruodami naują pirkimą/pardavimą eilutėje „Klientas“ įveskite įmonės pavadinimą:
- Iš vidinių šaltinių - ateina įmonių rekvizitai, kurie yra užregistruoti rankiniu būdu Klientai→ Klientai kortelėje.
- Iš viešųjų šaltinių - ateina įmonių rekvizitai, kurie yra B1.lt duombazėje. Kai pasirenkate naują klientą iš „Iš viešųjų šaltinių“, automatiškai yra sukuriama kliento kortelė Klientai→ Klientai modulyje.

Sandėlis → Prekyba/Pirkimai
1. „Pardavimo PVM nuo maržos apskaičiavimas (PVM įst. 92 str.)“
2. „Pardavimo PVM nuo maržos apskaičiavimas (PVM įst. 103 str. 2 d.)“ ataskaitą.

Deklaravimas → Deklaracijų požymiai

1. Sukurkite prekės kortelę su prekės požymis „Paslauga“.
Žinynai → Prekių kortelės → Prekės
Sandėlis → Prekyba
Registruojant pardavimo sąskaitą faktūrą prie ,,Pardavimo pozicijos” stulpelyje pasirinkite sukurtą prekę, o stulpelyje ,,Prierašas“ įrašykite norimą tekstą.3. Įrašius tekstą paspauskite mygtuką „Spausdinti“.
Sandėlis → Prekyba
Kaip veikia sujungimas? Sujunkite vienodo tipo sąskaitas, pvz. išankstines sąskaitas. Pažymėkite įrašus, kuriuos reikia sujungti ir spausti mygtuką :
Atsidariusioje lentelėje pažymėkite įrašą rutuliuku, kurį įrašą palikti ir spausti mygtuką sujungti. Kai dokumentai sujungti, atidaryti įrašą ir priskirti naują operaciją jei reikia.
Pastaba. Sujungus sąskaitas, atgal atšaukti veiksmo nebus galima, todėl reikia atsakingai atlikti sąskaitų sujungimą. Taip pat, jei išankstinėje sąskaitoje pasirinktos prekės ir prekės iškeliauja iš sandėlio, išankstinės sąskaitos panaikinamos ir prekės pozicijos atsiranda PVM sąskaitoje faktūroje. Jei išrašomoje sąskaitoje naudojamos paslaugų kortelės (nes prekių tuo metu dar nebuvo sandėlyje) atlikus sąskaitų sujungimą, prekių pozicijos neparenkamos, užregistruoti jas reikia ranka.
Žinynai → Prekių kortelės → Prekės
Atidarykite prekės kortelę ir laukelyje „Gamintojas“ sukurkite naują gamintoją ir pasirinkite informaciją.
Vėliau formuodami pardavimo dokumentą prie prekės pozicijos pasirinkus prekę, ateina ir informacija apie gamintoją.
B1.lt programoje parduoti prekių į minusą nėra galimybės. Jei reikia išrašyti klientui pardavimo sąskaitą, o prekių dar nėra:
-
Žinynai → Prekių kortelės → Prekės → Spausti žalią pliusą
→ Susikurti prekių korteles su požymiu „Paslaugos“ → Išsaugoti.
-
Modulyje „Sandėlis“ → „Prekyba“ naudokite tą pačią prekės kortelę, tik pavadinimą koreguokite laukelyje „Prierašas“
Yra du galimi variantai, kaip sutvarkyti sandėlį po prekių pardavimo su Paslaugos požymiu:
a) Gavus prekes į sandėlį ankstesne data nei pardavimas, galėsite pakeisti parduotas prekes su Paslaugos požymiu į realias prekes, kurių nebuvo pardavimo metu sandėlyje.
b) Gavus prekes į sandėlį vėlesne data nei pardavimas, turėsite sukurti nurašymo aktą modulyje „Sandėlis“ → „Prekyba“.
Nėra galimybės reguliuoti skaitmenų skaičiaus po kablelio, nei pirkimuose, nei pardavimuose.
Kai kurie klientai naudoja tik 2, kiti 4, kiti 5, o kriptovaliutos pardavėjai net 6 simbolius po kablelio, todėl šiam pakeitimuį įvesti nėra greito ir lengvo sprendimo būdo. Nors pakeitimas nedidelis, bet daro įtaką visoms ataskaitoms programoje.
1-2 metų laikotarpyje galimai bus atlikti pakeitimai, nes poreikis didėja, o prekiaujantiems kriptovaliuta tai ypač svarbu.
Bandant sugeneruoti išrašytą PVM sąskaitą faktūrą ar ataskaitą spausdinimui bei i.SAF xml failą, lange matomas pranešimas: „Ataskaita įtraukta į generavimo eilę... 0%“
Patikrinkite ar su kita interneto naršykle sąskaitos ar ataskaitos generavimas veikia.
Dažniausiu atveju problema išsprendžiama kai išvalomas interneto naršyklės Cashe ir cookies.
Plačiau paskaityti galite kaip išvalyti slapukus jei naudojate Chrome naryklę: https://support.google.com/accounts/answer/32050?hl=lt&co=GENIE.Platform%3DDesktop
Sandėlis → Prekyba modulis
Sukurti pardavimo įrašą ir išsaugoti papildomus dokumentus „Failų saugykla“.
Pardavimo dokumentui siųsti spausti „Kiti veiksmai“ → „Siųsti el.paštu“.
Atsidariusiame lange pasirinkti siunčiamos pardavimo sąskaitos šabloną, patikrinti ar matomas laiško gavėjo adresas, pagal poreikį papildyti siunčiamos žinutės tekstą ir pažymėti papildomus failus, kurie turi būti išsiųsti kartu su pardavimo sąskaita ir spausti mygtuką "Siųsti".
Sandėlis → Prekyba modulis
Pažymėti pardavimo įrašus, kurių pardavimo sąskaitas reikia išsiųsti klientams ir spausti mygtuką „Masinis sąskaitų siuntimas klientams“
Atsidariusiame papildomame lange:
1. Pasirinkti pardavimo sąskaitos šabloną;
2. Užpildyti laukelius „Tema“ ir „Žinutė“
3. Spausti „Siųsti“ Apie sėkmingai atliktą dokumentų siuntimą, informaciją matoma lange:
Išsiųstus dokumentus galite rasti "Išsiųstų el. laiškų registras" modulyje.
Pastaba. Kad sąskaitų siuntimas vyktų sklandžiai, reikia patikrinti Klientai → Klientai modulyje laukelį „El. paštas“ ar užpildytas el.pašto adresas.
Write off
1. Perkant prekes ar kurą pasitikrinkite, ar sąskaitų plane medžiagų kor. sąskaitoje (20XX) nėra uždėta varnelė ties „Atsargos“. Jei yra, nuimkite.
DK → Sąskaitų planas
2. Sukurkite operacijos rūšį „Nurašymas (suminė apskaita)“.
Žinynai → Sandėlio → Operacijų rūšys
3. Sukurkite prekės kortelę su „Prekės požymis“ – Paslauga.
Žinynai → Prekių kortelės → Prekės
4. Sukurkite naują dokumentą.
Sandėlis → Prekyba
Spauskite „+“, t.y. pridėti naują įrašą, sukurkite naują įrašą su operacijos rūšimi „Nurašymas (Suminė apskaita)“. Prie prekės pozicijos pasirinkite 3 punkte sukurtą prekę.
5. Išsaugokite dokumentą, spauskite ,,Išsaugoti".
6. Pasitikrinkite ar gerai užregistravote dvejybinį įrašą.
- Perkant prekes ar kurą pasitikrinkite, ar sąskaitų plane medžiagų kor. sąskaitoje (20XX) yra uždėta varnelė ties „Atsargos“.
Prekyba → Sąskaitų planas
- Sukurkite operacijos rūšį ,,Nurašymas“:
Žinynai → Sandėlio → Operacijų rūšys
Aprašant kor. sąskaitą, būtina nurodyti tik vieną sąnaudų sąskaitą (6XXX).
- Sukurkite naują dokumentą:
Sandėlis → Prekyba
Spauskite „+“, t.y. pridėti naują įrašą, sukurkite naują įrašą su operacijos rūšimi „Nurašymas“. Aprašykite prie prekių pozicijos, ką ir kiek nurašote, išsaugokite įrašą. Laukelyje prie prekės pardavimo pozicijos galite nurodyti kitą kor. sąskaitą, laukelis „Savik. kor. sąskaita“, jei norite kad sąnaudos užsiregistruotų į kitą kor. sąskaitą. Taip pat, jei prekės kortelėje buvo nurodyta sąnaudų kor. sąskaita, programa automatiškai paims šią sąskaitą, ją taip pat galite koreguoti į reikiamą.
-
Išsaugokite dokumentą.
- Pasitikrinkite ar gerai užregistravote dvejybinį įrašą.
Customer prices
Sandėlis → Kliento kainos
1. Modulyje išsirenkamas klientas. Lentelėje „Kliento kainos“ išfiltruojama konkreti prekė arba prekės kelios. P.S. Kiek bus prekių eilučių tiek visoms ir priskirs norimą kainą.

3. Po atlikto veiksmo prie prekių, stulpelyje „Kaina“ atsiranda suma kurią nurodėte atnaujinti. Jei norite pridėti/atimti procentą, programa kainą ims bazinę iš prekių kortelės.

Pastaba. Jei nustatyta prekės kaina klientui neatkeliama, reikia patikrinti nustatymus ar priskirtas požymis „Prekės kaina be PVM iš prekės kortelės“ (Parametrai → Nustatymai → Pardavimai)

Automatic invoicing
1. Dokumentai → Sutartys → Sutartys
Nauja sutartis įvedama pasirinkus ir užpildžius lentelę. Įrašą išsaugojame.
2. Sandėlis → Automatinis sąskaitų išrašymas
Įvestai sutarčiai galima nustatyti automatinį sąskaitų išrašymą (sąskaita bus išrašoma kiekvieną mėnesį).
Šiame modulyje užpildykite laukus „Sąskaitos data“ ir „Darbuotojas“, tik tada spauskite generuoti. Programa sugeneruos sąskaitas pagal pasirinktas sutartis ir jus perkels į Sandėlis → Prekybą modulį. Sukurtos pardavimos sąskaitosi dalyvaus apskaitoje. Sukurti įrašai bus mėlynos spalvos kad identifikuoti automatinio kūrimo procesą.
Purchases
Klientai→ Klientai
Kad pirkimai iš ES patektų į atitinkamus laukus FR0600 formoje, kliento kortelėje pažymėkite požymį „ES narė“. Laukelyje „PVM kodas“ įrašykite PVM kodą.
Sandėlis → Pirkimai
Laukelyje „PVM tarifas“ nurodykite 0 PVM. Skola klientui nebus didinama, taip pat į DK → Bendras žurnalas bus neįrašomos menamos PVM sumos, bet ateis į deklaracijos tinkamus laukus.
Registruojant sąskaitas, kiekvienai prekei galima nustatyti požymį „PVM registro požymis“, kuriame vartotojas pasirenka ar tai - ES prekė arba ES paslauga, ne ES prekė. Pažymėjus šiuos duomenis, sistema automatiškai užpildo FR0600 formos reikiamus laukus.Pastaba. Jei laukas „PVM registras“ neatsiranda, patikrinkite kliento informacijoje ar visi laukai užpildyti teisingai.
Parametrai → Buhalterija
Įvedame kor. sąskaitas (paveiksle pateiktos pavyzdinės kor. sąskaitos) ir įrašą išsaugome.
Sandėlis → Pirkimai
Registruojant pirkimo dokumentą, pasirinkite prekei reikiamą valiutą.
Banko žinyne kiekvienai valiutai pasirenkama atskira kor. sąskaita. Vykdant apmokėjimą per banką už prekes kita valiuta, galima iškart sudengti norimą dokumentą, lauke „Dengiamo dokumento Nr.“ pasirinkus norimą sudengti dokumentą.
Jeigu jūs dengiate kintančios valiutos dokumentus, tai valiutų skirtumai surašomi automatiškai. Taip pat valiutų skirtumo santykio pokytį reikia suskaičiuoti kiekvieno mėnesio paskutinę dieną per banką (kintančios valiutos).
Valiutų kursų perskaičiavime galima pažymėti kelias kor. sąskaitas ir joms suskaičiuoti valiutų kursų svyravimą, kuriame galima peržiūrėti, kokie valiutos kurso perskaičiavimai buvo skaičiuoti.
Sandėlis → Pirkimai
Prekių savikainą padidinti galima 3 būdais:
I. Kai pridėtinės išlaidos (transportas, pakavimas ir kita) išskirtos tiekėjo sąskaitoje
II. Kai sąskaita gaunama iš kito tiekėjo kaip. pvz: prekių pristattymo paslauga
III. Kai įrašas registruojamas bendrąjame žurnale, pvz; pagal muitinės deklaraciją paskaičiuoti mokesciai.
Galima naudoti visus 3 pridėtinių išlaidų variantus vienu metu, tik pirma užpildomi variantai ir tik tada spaudžiamas mygtukas „Surašyti savikainas“.
veiksmų seka pagal I variantą:
1. Užpajamuoti įsigytas prekes pagal pirkimo sąskaitą įprastai, tik išlaidų suma netraukiama į pirkimo poziciją
2. Įvesti apmokestinamą PVM sumą pagal pirkimo sąskaitą, nes po surašymo nebus galima koreguoti:
3. Paspausti tab „Pridėtinės išlaidos“
4. Laukelyje „Pridėtinės išlaidos iš sąskaitos“ įvesti sumą, kuri nurodyta sąskaitoje prekių savikainai pakelti ir spausti „Surašyti savikainas“5. Po atlikto „Surašymo“ dokumentas nekoreguojamas
6. Galite matyti stulpelyje "Savikaina" kokia prekių savikaina, po pridėtinių išlaidų surašymo:
veiksmų seka pagal II variantą:
1. Užpajamuoti įsigytas prekes pagal pirkimo sąskaitą įprastai
2. Užpajamuoti iš kito tiekėjo įsigytą paslaugą. Paslauga turi būti užpajamuota tame pačiame sandėlyje kaip ir prekės, ir ši palsauga turi būti registruojama kaip "prekė". Vadinasi jei perkamas transportas, šis transportas bus matomas prekių likučiuose.
3. Prekių pirkimo dokumente spausti tab „Pridėtinės išlaidos
4. Bloke „Pridėtinės iš pirkimų“ spausti
5. Paspaudus „Pieštuką“ surasti pirkimo dokumentą, kuriuo turi būti didinama prekių įsigijimo kaina
6. Išsaugoti pasirinkimą ir atlikti surašymą spaudžiant „surašyti savikainas“7. Po surašymo dokumentas užrakinamas, koreguoti jo negalima.
Taip pat galite matyti, prekės vertės padidėjimą stulpelyje „Savikaina“
veiksmų seka pagal III variantą:
1. Užpajamuoti įsigytas prekes pagal pirkimo sąskaitą įprastai
2. DK → Bendras žurnalas kurti „D“ arba „K“ įrašą3. Prekių pirkimo dokumente spausti tab „Pridėtinės išlaidos
4. Bloke „Pridėtinės iš BŽ“ spausti
5. Paspaudus „Pieštuką“ surasti įrašą bendrąjame žurnale, kuriuo turi būti didinama prekių įsigijimo kaina
6. Išsaugoti pasirinkimą ir atlikti surašymą spaudžiant „surašyti savikainas“
7. Po surašymo dokumentas užrakinamas, koreguoti jo negalima.
Taip pat galite matyti, prekės vertės padidėjimą stulpelyje „Savikaina“
Kol prekių nėra parduota iš pirminio prekių įsigijimo dokumento, pridėtines išlaidas galima atšaukti, taip prekių savikaina vėl bus priskirta pagal Pirkimo sąskaitą. Norint atšaukti pridėtinių išlaidų surašymą spausti mygtuką „Ištrinti surašytas savikainas“
Pastaba. Jei surašant savikainas gaunamas klaidos pranešimas , kad nėra pozicijos =1 ..., vadinasi reikia pirkimo poziciją išdalinti: viena eilutė - prekių kiekis 1 vienetas, ir kita eilutė - visas likęs prekių kiekis. Šis veiksmas reikalingas, nes paklaidos išlyginimui reikalinga pirkimo pozicija, kurios kiekis lygus 1vnt.
Jei prekės bent viena prekė jau parduota iš pirkimo dokumento, pridėtinių išlaidų funkcijos nebus galima naudoti, kol nebus panaikintas pardavimo įrašas.
Operacijose nurodytos pavyzdinės kor. sąskaitos. Kor. sąskaitas naudokite pagal savo įmonės patvirtintą sąskaitų planą ir apskaitos tvarką.
Galimi du variantai:
1. Žinynai→ Sandėlio →Operacijos rūšys ir Sandėlis → Pirkimai
Jeigu tai tik nuolaidos, ar paslaugos, kurios neįtakoja prekių liukučius, galima registruoti grąžinimą (Kreditinė arba nuolaidos). Formuojant tokį pirkimą sumos įvedamos su minuso ženklu.
2. Sandėlis → Prekyba
Jeigu turi sumažėti prekių likutis - turi būti registruojama operacija susikūrus Operacijos rūšys per Sandėlis → Prekyba modulį.
Registruojant dokumentus su šia operacija sumažės skola tiekėjui ir pirkimo PVM, o prekės bus nurašytos iš tos korespondencinės sąskaitos, į kurią ji buvo padėta pirkimo metu (pagal pirkimo operacijos rūšį naudojamas kor.sąskaitas arba pagal prekės kortelėje priskirtas kor.sąskaitas).
Uždėjus varnelę Prioritetas? - buhalterinis įrašas bus įrašytas į Operacijos rūšys lauke Kredito kor. sąskaita nurodytą kor. sąskaitą.
Rinkdamiesi grąžinamas prekes, jas turime surasti sandėlio likučiuose. Į grąžinimo dokumentą grąžinamos prekės atkeliamos jų įsigijimo kaina.
Pirkimų grąžinimas, kai savikainoje yra pridėtinių išlaidų veiksmų seka:
- Prekyba modulyje pasirenkame + ir nurašome į sąnaudas tą/as prekes, kurios turi būti grąžintos. Nurašome kartu su pridėtinėmis išlaidomis.
- Pirkimai modulyje sukuriame naują įrašą + ir iš naujo užpajamuojame prekes, kurios turi būti grąžintos tik be pridėtinių išlaidų. Rekomenduojame Operacijos rūšį naudoti ne įprastą Pirkimui, bet susikurti naują, kuriame nebūtų skolos tiekėjui, bet tik 2 klasės korespondencijos.
- Žinynai → Sandėlio → Operacijos rūšys sukuriame naują operacijos rūšį Pirkimo grąžinimui registruoti+
- Prekyba modulyje pasirenkame naują įrašą + ir nurodome operacijos rūšį (pirkimo grąžinimas). Šiuo įrašu jums bus atkeliamas grąžinimas prekės be pridėtinių išlaidų (užpajamuotos 2 žingsnyje).
Galimi keli variantai užregistruoti pirkimo dokumentą su skirtingais PVM tarifais.Tačiau į PVM registrus turi būti sukeliama pirminė informacija, o ne taip, kaip yra apskaityta apskaitoje. Sistemoje yra realizuoti šie PVM įskaitymo būdai:
- Reprezentacinių sąnaudų pirkimas;
- Neleidžiamų atskaitymų pirkimas;
- Mišrių atskaitymų pirkimas;
- Pirkimas pagal PVM 96 str.
Reprezentacinės sąnaudos
- Pirmiausia reikia nustatyti Neleidžiamų atskaitymų korespondentinę sąskaitą: Parametrai → Nustatymai → Buhalterija. Su šia sąskaita bus surašyti 50% reprezentacinių sąnaudų bei PVM sumų.
- Užregistruojamas pirkimo dokumentas.
- Kai dokumentas užregistruotas, tuomet nuspaudžiate mygtuką Išskaičiavimai ir pasirenkate Suskaičiuoti reprezentaciją:
- Jei reikia ištrinti surašytus duomenis, tuomet nuspaudžiate mygtuką Išskaičiavimai ir pasirenkate Ištrinti suskaičiuotą reprezentaciją.
- Kokios sumos surašytos, galite pažiūrėti per dvejybinį įrašą šiam pirkimui arba per bendrą žurnalą, šių įrašų dok. tipas yra REP.
Neleidžiami atskaitymai
- Pirmiausia reikia nustatyti Neleidžiamų atskaitymų korespondentinę sąskaitą: Parametrai →Nustatymai → Buhalterija.
- Užregistruojamas pirkimo dokumentas.
- Kai dokumentas užregistruotas, tuomet nuspaudžiate mygtuką Išskaičiavimai ir pasirenkate Iš PVM į neleidžiamus:
- Atidaroma kortelė, kurioje įrašote sumą. Ši suma bus įrašyta į neleidžiamus atskaitymus ir spaudžiate mygtuką Skaičiuoti.
- Jei reikia ištrinti surašytus duomenis, tuomet nuspaudžiate mygtuką Išskaičiavimai ir pasirenkate Ištrinti PVM neleidžiamus.
- Kokios sumos surašytos galite pažiūrėti per dvejybinį įrašą šiam pirkimui arba per bendrą žurnalą, šių įrašų dok. tipas yra PVM-N.
Mišrūs atskaitymai
- Užregistruojamas pirkimo dokumentas.
- Kai dokumentas užregistruotas, tuomet nuspaudžiate mygtuką Išskaičiavimai ir pasirenkate Iš PVM į kitas:
- Atidaroma kortelė, kurioje įrašote sumą ir nurodote, į kokią kor. sąskaitą perkelti sumą ir spaudžiate mygtuką Skaičiuoti.
- Jei reikia ištrinti surašytus duomenis, tuomet nuspaudžiate mygtuką Išskaičiavimai ir pasirenkate Ištrinti PVM į kitus.
- Kokios sumos surašytos galite pažiūrėti per dvejybinį įrašą šiam pirkimui arba per bendrą žurnalą, šių įrašų dok. tipas yra PVM-M.
Pirkimas pagal PVM 96 str.
- Nustatykite parametrus: Parametrai → Nustatymai → Buhalterija. Nustatykite kor. sąskaitą „PVM str. 96 straipsnio surašymui“ naudojama išskaičiavimui pagal 96 str. surašyti. Kiekviena įmonė renkasi kokią sąskaitą naudoti.
- Užregistruojamas pirkimo dokumentas.
- Kai dokumentas užregistruotas, tuomet spausti mygtuką Išskaičiavimai ir pasirinkti Surašyti 96 str. PVM:
- Jei reikia ištrinti surašytus duomenis, tuomet nuspaudžiate mygtuką Išskaičiavimai ir pasirenkate Ištrinti 96 str. PVM.
- Kokios sumos surašytos galite pažiūrėti per dvejybinį įrašą šiam pirkimui arba per bendrą žurnalą, šių įrašų dok. tipas yra PVM96.
- Pirmą kartą kopijuojant automatiškai sukuriamas dok. numeris - šios dienos data;
- Turite pakeisti numerį į jums reikalingą;
- Nepakeitus - kopijuojant tą pačią dieną sekantį dokumentą, bus rodomas šios klaidos pranešimas.

1. DK → Sąskaitų planas
Susikurti naują tarpinę gautino PVM kor. sąskaitą sąskaitų plane:2. Parametrai → Nustatymai → Buhalterija
Priskirti tarpinę PVM kor. sąskaitą laukelio nustatymuose „Tarpinė PVM sąskaita (kai registruojamas PVM vėliau nei pirkimo dokumento data)“:
3. Sandėlis → Pirkimai
Užregistruoti pirkimo dokumentą įprastai tik:
Laukelyje „Pirkimo data“ nurodoma data iš pirkimo dokumento;
Laukelyje „PVM data“ nurodoma data, kada gautas dokumentas (jei dokumentas gautas ir įtrauktas į apskaitą laiku, šio laukelio nepildyti):
Apskaitoje įrašai atvaizduojami:
Pagal dokumento datą išrenkami duomenys į ataskaitas: pirkimo dokumentai, suderinimo aktas, pirktos prekės;
PVM deklaracija (FR0600) formuojama pagal laukelio „PVM data“ duomenis (jei jis užpildytas) ir i.Saf registre pateikiamos iš pirkimo dokumento dvi datos.
Pastaba. Jei pildomas laukas „PVM data“ iki 2023-05-31 įrašai nėra registruojami per tarpinę PVM kor sąskaitą. Pakeitimas įsigalioja tik tada jei laukelyje „PVM data“ nurodyta data yra 2023-06-01 ir vėlesnė.
Instrukcijoje pateikiamos pavyzdinės korespondencinės sąskaitos iš sąskaitų plano, kad duomenys būtų teisingi, rekomenduojame kor. sąskaitas naudoti pagal savo įmonės patvirtintą sąskaitų planą ir apskaitos vedimo politiką.
1. Parametrai → Buhalterija
Parametruose nustatykite kurią kor. sąskaitą naudosite pirkimo sąskaitos PVM pagal 96 straipsnio surašymui.
Laukelyje „PVM str. 96 straipsnio surašymui“ įrašykite kor. sąskaitą. Gali būti naudojama 4 klasės atskira kor. sąskaita, bet kiekviena įmonė renkasi kokią sąskaitą naudoti. Įrašius informaciją išsaugokite.
2. Sandėlys → Pirkimai
Užregistruokite pirkimo sąskaitą. Prie „Pirkimo pozicijos“ užregistruokite pozicijas, kurios bus apskaitomos pagal 96 str. PVM. Užregistravus 96 str. pozicijas spauskite mygtuką „Išskaičiavimai“ ir „Surašyti 96 str. PVM“. Ir tik atlikus išskaičiavimus, užregistruokite visas kitas ne 96 str. pirkimo pozicijas.
PASTABA: Pritaikyti 96 str. PVM atskaitymui galite tik surašytoms prekėms ar paslaugoms. Po atlikto surašymo, užregistruokite pirktas prekes ar paslaugas su PVM, kurio atskaityti nereikia.
DK → Sąskaitų planas
2. Sukurti pirkimui operacijos rūšį:
Žinynai → Sandėlio → Operacijos rūšys
Įrašyti į operacijos rūšį reikiamas kor. sąskaitas pagal savo įmonės patvirtintą sąskaitų planą. Varneles sužymėkite ties „Aktyvi“, „Įtraukti į PVM registrą“ ir „Pirkimas“.
3. Registruoti pirkimo dokumentą:
Sandėlis → Pirkimai
Spausti , laukelyje „Operacija“ naudoti naujai sukurtą operaciją. Taip pat „Avansinis darbuotojas“ lauke užpildyti avansinį darbuotoją.
4. Patikrinti dvejybinio įrašo kor. sąskaitas:
5. Norėdami suformuoti darbuotojo avanso apyskaitą spauskite Ataskaitos → DK ataskaitos ataskaita „Avansinė apyskaita - pasirinktam darbuotojui".
Pastaba. Registruojant pirkimą su kor. sąskaitą 443X, ši sąskaita užsidaroma, o skola perkeliama atskaitingam asmeniui.
Žinynai → Sandėlio → Operacijos rūšys
Sukurkite naują operaciją Pirkimas, ne i.SAF su reikiamais nustatymais.
Registruojant pirkimą pasirinkite naujai sukurtą operaciją. Taip užregstruota sąskaita nepateks į iSAF.
1. Įkelkite sąskaitą į B1.lt sistemą.
Sandėlis → Pirkimai
Įkelti sąskaitą galima keliais būdais: paspaudžiant mygtuką „+ Pridėti failą“ (pasirenkant reikiamą sąskaitą iš dokumentų aplanko savo kompiuteryje) arba nutempiant failą į lauką „+ Pridėti failą“.
Kai failas įkeltas, paspauskite ant jo vieną kartą.
Laukelyje „Tipas“ pasirinkite „Pirkimas“ ir spauskite žalią mygtuką „Atpažinti duomenis“.
Pastaba. Tų laukelių informaciją, kurios programa neatpažino, galite užpildyti rankiniu būdu.
3. Įtraukite į apskaitą dokumentą.
Paspauskite mygtuką „Įtraukti į apskaitą“.
Paspaudus šį mygtuką, programa sukurs buhalterinį įrašą ir pirkimo dokumento failą prisegs prie pirkimo dokumento. Kol kas programa neatpažįsta „Pirkimo pozicijos“, užregistruokite šį įrašą ranka.
Kai dokumentas jau užregistruotas, jį išsaugokite ir patikrinkite, kokie kor. įrašai buvo užregistruoti.
Sandėlis → Pirkimai
Spauskite „+“. Atsidariusiame lange užpildykite laukus. Prie „Pirkimo pozicijos“ pasirinkite prekę, kurią norite užpajamuoti, pvz. „benzinas“. Įrašykite kiekį ir į lauką „Suma su PVM“ įrašykite galutinę sumą iš čekio, t.y. sumą su PVM. Jei turite galutinę sumą be PVM, galite šią reikšmę įrašyti į lauką „Suma su nuolaida be PVM“.
1. Atskaitingam asmeniui sukurti kor. sąskaitą 2445X.
DK → Sąskaitų planas
2. Sukurti pirkimui operacijos rūšį:
Žinynai → Sandėlio → Operacijos rūšys
Įrašyti į operacijos rūšį reikiamas kor. sąskaitas pagal savo įmonės patvirtintą sąskaitų planą. Varneles sužymėkite ties „Aktyvi“, „Pirkimas“.
Jei pirkimo įrašas turi patekti į i.SAF registrą tuomet papildomai uždėti požymį „Įtraukti į PVM registrą“.
3. Registruoti pirkimo dokumentą:
Sandėlis → Pirkimai
Spausti , laukelyje „Operacija“ naudoti naujai sukurtą operaciją. Taip pat „Avansinis darbuotojas“ lauke užpildyti avansinį darbuotoją.
4. Patikrinti dvejybinio įrašo kor. sąskaitas:
5. Norėdami suformuoti darbuotojo avanso apyskaitą spauskite Ataskaitos → DK ataskaitos ataskaita „Avansinė apyskaita - pasirinktam darbuotojui".
Pastaba. Registruojant pirkimą su kor. sąskaitą 443X, ši sąskaita užsidaroma, o skola perkeliama atskaitingam asmeniui.
Registruojant sąskaitą nurodykite PVM registro požymį prie pozicijos: "ES paslaugos, ne ES prekės".
Pastaba. Sumos pateks į deklaraciją FR0600, jei teisingai bus nurodytas požymis prie kliento – Užsienis.
Yra ataskaita, kurioje galite matyti įmonės įsigytą ilgalaikį ir trumpalaikį turtą ir kuriam darbuotojui jis yra priskirtas. Darbuotojas, jam priskirtą turtą, gali matyti savo darbuotojo paskyroje. Vadovas dabar gali matyti – kiek kompiuterių, stalų, telefonų ir t.t. faktiškai yra įmonėje.
1. Užregistruokite turtą ir priskirkite darbuotojui.
Turtas → Mažavertis turtas → Mažavertis turtas
Aprašykite reikiamus laukus.
2. Taip pat galite užregistruoti turtą registruodami pirkimą.
Sandėlis → Pirkimai
Suformuotame pirkimo dokumente prie „Pirkimo pozicijos“ paspauskite mygtuką „Perkelti į mažavertį turtą“ ir aprašykite reikiamus laukus.
3. Priskirtą turtą galite pamatyti ataskaitoje.
Turtas → Bendra ataskaita
4. Darbuotojas prisijungęs prie darbuotojo kabineto, taip pat gali matyti jam išduotą turtą.
Paskyra → Darbuotojo kabinetas → Išduotas inventorius
Draudimo sutarties įvedimas:
- Dokumentai=>Draudimai=>Draudimų registras įvedama nauja draudimo sutartis paspaudus mygtuką .
- Atsidariusiame lange užpildote Draudimo sutarties duomenis, nurodote, kurį automobilį draudžiate, įvedate draudimo Įmokos sumą bei draudimo pradžios ir pabaigos datas. Draudimo objektas ,,Automobilis Nr.1", sukurkite prekės kortelę.
- Įvedamos Debeto ir Kredito kor. sąskaitos, jei reikia įsirašomos pastabos.

- Žemiau esančioje lentelėje įvedami Bendorojo būsimojo įrašai, jei reikia paskaičiuojami būsimojo laikotarpio sąnaudos. Įrašas įvedamas paspaudus mygtuką .
- Atsidariusioje lentelėje pasirenkate kas kiek surašyti draudimo įmokas, bei į kurią debeto kor. sąskaitą.

- Spaudžiam .
- BŽ įrašai lentelėje susirašo korespondencijos.

- Užbaigti draudimo įrašo įvedimui, spaudžiame .
1 variantas
Importuoti paruoštą excel, kuriame surašote prekių korteles ir likučius. Vadovaudamiesi nuosekliomis instrukcijomis įkeliate į B1.lt programą paruoštą excel failą:
Duomenų importas → Prekių likučiai

2 variantas
1. Sukurkite operaciją prekių likučių įkėlimui
Žinynai → Sandėlis → Operacijos rūšys
Spauskite „+“, sukurkite naują operaciją „Likučių įvedimas prekės“. Nurodykite kredito kor. sąskaitą (pvz. 99) ir debeto kor. sąskaitą (20XX, nurodykite atsargų kor. sąskaitą). Dešinėje pusėje nurodykite aktyvi ir pirkimas.
Pastaba. Debeto kor. sąskaitą taip pat galėsite nurodyti prie kiekvienos prekės pozicijos.
Pastaba. Jei perkeliate buhalterinius likučius iš kitos programos, vadovaukitės taisykle, klientą nurodykite savo įmonę. Perkeliant likučius įrašus registruokite tą pačia data ir vienoje pusėje nurodykite kor. sąskaitą 99. Tik registruojant ilgalaikio turto įsigijimą, turtą registruokite kada tas turtas buvo įsigytas.

2. Sukurkite prekių korteles
Žinynai → Prekių kortelės→ Prekės
Sukurkite prekės kortelę su prekės požymiu „Prekės“. Spauskite mygtuką „Išsaugoti“.

3. Užregistruokite likučius
Sandėlis → Pirkimai
Spauskite „+“ ir sukurkite operaciją likučių įkėlimui. Pasirinkite sandėlį, kur laikysite užregistruotas prekes, operaciją pasirinkite kur sukūrėte pirmame žingsnyje. Klientą pasirinkite savo įmonę. Prie „Pozicijos“ pasirinkite prekių korteles kur sukūrėte antrame žingsnyje, pasirinkus prekę įrašykite vienetus ir kainą.
Pastaba. Būtina prekių apskaitymui naudoti kor. sąskaitą su Kiekiniu prekės požymiu: DK → Sąskaitų planas ties atsargų kor. sąskaita pažymėkite varnelę „Atsargos“.
- Jei darbuotojas dirba pagal darbo sutartį:
- Personalas → Darbuotojai → „Vardenis Pavardenis“ turi būti priskirta Darb.grupė su požymiu „Darbuotojai pagal darbo sutartis“ ir sukurta darbo sutartis.
- Jei darbuotojas dirba ne pagal darbo sutartį:
- Personalas → Žinynai → Darbuotojų grupės → Sukurti naują darbuotojų grupę, kurioje nėra požymio „Darbuotojai pagal darbo sutartis“.
- Personalas → Darbuotojai → „Vardenis Pavardenis“ turi būti priskirta naujai sukurta Darb.grupė, kurioje nėra požymio „Darbuotojai pagal darbo sutartis“, tada šis darbuotojas bus matomas kaip dirbantis.
Jūsų ankstesnė buhalterinė programa turėtų palaikyti duomenų eksportą Excel formatu. Jums tereikia suformuoti prekių likučių failą su reikiamais duomenimis.
Parametrai → Duomenų importas → Prekių likučiai.
Prekių likučių perkėlimą sudaro 4 žingsniai:
- Pasirinkti šabloną;
- Parsisiųsti šabloną;
- Įkelti paruoštą failą;
- Importuoti failą.
Modulyje pasirinkite ,,Prekių likučiai“, pažymėkite ir spauskite ant mygtuko ,,Kitas žingsnis“.
Atsidariusiame lange parsisiųskite duomenų failo Excel šabloną, į kurį reikės pildyti prekių likučius. Norėdami tai padaryti, spauskite žalią mygtuką ,,Parsisiųsti šabloną“. Užpildykite parsisiųstą lentelę (laukelių reikšmės nurodytos B1.lt programoje) atkreipkite dėmesį, kurie laukai yra privalomi. Tų, kurie neprivalomi, galite nepildyti. Jūsų ankstesnė buhalterinė programa turėtų palaikyti duomenų eksportą Excel formatu. Jums tereikia nukopijuoti duomenis iš ankstesnės buhalterinės programos eksporto failo į B1.lt šablono atitinkamus stulpelius.
{remainder-import-attributes}
Kai užpildysite lentelę, spauskite mygtuką,,Kitas žingsnis“.
Laukelyje ,,Failas“ nutemkite failą į įkėlimui skirtą sritį ekrane arba spragtelėkite kairiu pelės klavišu ir pasirinkite failą iš aplanko, kuriame jis išsaugotas. Tokiu būdu įkelsite jį į B1.lt programą.
Importavus likučius, suformuotą failą rasite modulyje Sandėlis → Pirkimai, funkcija ,,Likučių įvedimas“. Importavus failą, būtinai jį patikrinkite. Taip pat modulyje Žinynai → Sandėlio → Prekės, bus užregistruotos prekių kortelės.
Nėra galimybės reguliuoti skaitmenų skaičiaus po kablelio, nei pirkimuose, nei pardavimuose.
Kai kurie klientai naudoja tik 2, kiti 4, kiti 5, o kriptovaliutos pardavėjai net 6 simbolius po kablelio, todėl šiam pakeitimuį įvesti nėra greito ir lengvo sprendimo būdo. Nors pakeitimas nedidelis, bet daro įtaką visoms ataskaitoms programoje.
1-2 metų laikotarpyje galimai bus atlikti pakeitimai, nes poreikis didėja, o prekiaujantiems kriptovaliuta tai ypač svarbu.
Sandėlis → Pirkimai
Veiksmų seka:
1. sukurti pirkimo įrašą;
2. pažymėti pirkimo poziciją;
3. pasirinkti išdalinimo mygtuką:4. atsidariusiame lange užpildyti laukus ir spausti „Generuoti":
Periodo pradžios data - atkeliama įrašo data, jei reikia, galima keisti.
Periodo pabaigos data - iki kokios datos reikia išsidalinti.
Surašyti kas - pasirenkate sąnaudų surašymo periodiškumą: kas mėnesį, kas ketvirtį, kas metus.
Kor. sąskaitą - pasirenkate į kokią kor. sąskaitą išdalinti sumas.
Norėdami ištrinti surašytas būsimas sąnaudas — pažymėti pirkimo poziciją ir spausti mygtuką „Ištrinti surašytas būsimas sąnaudas“ .
Patikrinti sąnaudų išdalinimą galima pagrindiniame pirkimo įrašo lange spaudžiant mygtuką „Rodyti/Slėpti Dvejybinius įrašus
Pastaba. sąnaudos paskirstomos pagal pasirinkto periodo dienų skaičių, o ne mėnesį, todėl atitinkamai vieną mėnesį sąnaudų suma gali būti didesnė arba mažesnė atsižvelgiant į dienų skaičių tame mėnesyje.
Jei prekių tiekėjas suteikė nuolaidą įsigytoms prekėms, įsigijimo savikainą sumažinti galima 2 būdais:
I Būdas. Jei prekės dar neparduodos iš pirkimo:
1. Grąžinimui naudoti operacijos rūšį tą pačią, kuri naudota pirkimui įvesti (kainą vesti su minusu), naudoti prekės kortelę:
2. Prekių įsigijimo savikainos mažinimas:
2.1 Surasti pirminį pirkimo dokumentą, kuriam turi būti pritaikyta suteikta nuolaida:
2.2 Atidarius įrašą spausti „Pridėtinės išlaidos“ → „Pridėtinės iš pirkimų“ → išrinkti prekę → „Surašyti Savikainas“
3. Suteikta nuolaida proporcingai pritaikoma visoms įsigytoms prekėmėms:
II Būdas. Kai prekės jau parduotos ar dalis jų parduota:
1. Susikurti tarpinę kor sąskaitą sąskaitų plane:
2. Susikurti grąžinimui operacijos rūšį Žinynai → Sandėlio → Operacijos rūšys:
3. Gautą nuolaidą prekėms registruoti Sandėlis → Pirkimai modulyje, pasirenkant „Paslaugos kortelę“, kainą nurodyti su minuso ženklu.
Kadangi dalis prekių parduota anksčiau, surašytos savikainos pardavimo dokumente koreguoti nėra galima, todėl rekomenduotume parduotų prekių savikainos mažinimą iškelti į kitą kor sąskaitą, nei numatyta operacijos rūšyje, kaip pvz nurodyta: kor sąskaitą 609
4. Sukurti nurašymo operacijos rūšį:
5. Sandėlis → Prekyba registruoti prekių nurašymą
6. Sukurti operacijos rūšį, prekių nauja savikainos kaina užpajamavimui: Žinynai → Sandėlio → Operacijos rūšys:
7. Prekių registravimas nauja savikaina: Sandėlis → Pirkimai modulyje.
Naują prekės kainą pasiskaičiuoti rankiniu būdu, įvertinat suteiktą nuodaidą prekėms:
8. Įvestų buhalterinių duomenų patikrinimas ataskaitose, nes tarpinė kor. sąskaita po atliktų veiksmų turi „užsidaryti“:
Pastaba. Instrukcijoje pateikiamos pavyzdinės korespondencinės sąskaitos iš sąskaitų plano, kad duomenys būtų teisingi, rekomenduojame kor. sąskaitas naudoti pagal savo įmonės patvirtintą sąskaitų planą ir apskaitos vedimo politiką.
Rekomenduojama patikrinti ar Parametrai → Nustatymai → Buhalterija yra nurodyta tarpinė PVM kor.sąskaita.
Sales returns
Jei pirkėjas nori grąžinti prekes (prekės grįžta į sandėlį):
Grąžinimas registruojamas Sandėlis → Pardavimų grąžinimas, susikūrus Operacijos rūšį pvz.: Pardavimų grąžinimas. Varnelės - Pirkimas ir Pardavimų grąžinimas, Įtraukti į PVM registrą, pažymėti, kad tai Kreditinė sąskaita.
Grąžinimas registruojamas Sandėlis → Pardavimų grąžinimas, susikūrus Operacijos rūšį pvz: Pardavimų grąžinimas be pardavimų. Varnelės - Pirkimas ir Pardavimų grąžinimas be pardavimų, Įtraukti į PVM registrą, pažymėti, kad tai Kreditinė sąskaita.
Jei prekės buvo parduotos per kasą:
Grąžinimas registruojamas Sandėlis → Pardavimų grąžinimas, susikūrus Operacijos rūšį pvz: Pardavimų grąžinimas. Varnelės - pirkimas ir pardavimų grąžinimas, įtraukti į PVM registrą, pažymėti, kad tai kreditinė sąskaita.
Kai sukursite grąžinimo dokumentą, jį priskirkite prie Kasos pardavimų minusinio čekio, pasirinkę stulpelį Dokumentas. Tada jis pasižymės, kad yra sutvarkytas.
Kadangi tai ne parduotų prekių, o paslaugų su PVM 96 str. grąžinimas, siūlome susikurti identišką pardavimo operacijos rūšiai operaciją, kurią naudojate "Grąžinimai" apskaitymui, tik operacijos rūšies tipą pasirinkite "Kreditinė PVM sąskaita faktūra".
Registruojate Pardavimai>Operacijos rūšis "Grąžinimas 96 str." renkatės tą pačią paslaugą (96str) tik kainą rašot su minuso ženklu.
Sugeneravus Grąžinimą, pagal šią formą turite konvertuoti į Word ir ten parašyti prie PVM sąskaitos faktūros "Kreditinė".

Pildant pardavimo grąžinimą patikrinkite ar dokumentui parinkta ta pati valiuta, kokia yra naudojama pardavimo dokumente.
Stock
Sąskaitų plane kor. sąskaitai nurodykite požymį „Atsargos“ ir tada per naują užregistruokite atsargas. Jei nebus pažymėta, tada sandėlio prekės bus ne kaip kiekinė apskaita.

Prekės judėjimas
Sandėlis → Prekės judėjimas
Užpildyti laukelius „Prekė“ ir „Sandėlis“, jei reikia koreguoti laukelį "Data nuo".
Ataskaitai formuoti spausti mygtuką „Gauti“.
Suformuotoje ataskaitoje pateikiama informacija, kada pasirinkta prekė buvo nupirkta, grąžinta, parduota ar nurašyta.
E-commerce
B1.lt sistemos su el. parduotuve sujungimas vykdomas:
- Parsisiųskite el. parduotuvės įskiepį iš sąrašo ir įdiekite jį el. parduotuvės administravimo modulyje;
- B1.lt kliento paskyroje sugeneruokite API raktą;
- B1.lt nustatykite el. prekybos nustatymus;
- Nustatykite el. parduotuvės parametrus:
Sandėlis → El. prekyba
Sinchronizuoti užsakymai iš el. parduotuvės į B1.lt ateina į El. prekyba modulį. Jei įrašas pilkas, tai užsakymas sutvarkytas, t.y. prekė nusirašė iš sandėlio. Jei įrašas baltas, galite priskirti nurašoma prekę.
Atidarius vieną užsakymą (paskauskite ant įrašo du kartus) „Buhalterinė informacija“ lange galima pamatyti kokie įrašai užsiregistravo B1.lt sistemoje. Laukelyje Pardavimo dok. serija ir numeris atvaizduojamas pardavimo dokumentas, kuris bus užregistruotas apskaitoje. Nurašymo akto dok. serija ir numeris atvaizduojamas pardavimo dokumentas, kuris bus užregistruotas apskaitoje. Šie sugeneruoti dokumentai užsiregistruoja Sandėlis → Prekyba modulyje su kor. sąskaitomis. Paspaudus mygtuką ,,Peržiūrėti", programa atidaro dokumentą sandėlis modulyje. Skiltyje „Sandėlio likučiai" matote likučius, kurie yra sandėlyje, jei matote ten įrašą, vadinasi programa nenurašė medžiagos.
Sandėlis → E-prekyba
Sinchronizuoti užsakymai iš el. parduotuvės į B1.lt užsiregistruojami modulyje „E-prekyba“. Jei įrašas – pilkas, vadinasi užsakymas – sutvarkytas, t.y., prekė iš sandėlio nurašyta. Jei įrašas – baltas, prekę prie nurašytų galite priskirti rankiniu būdu..
Įeikite į sutvarkytą užsakymą, t.y., pilkos spalvos įrašą, paspauskite ant jo du kartus.
Prie srities „Užsakymo pozicijos“ esančiame stulpelyje „Prekė“ nurodomos tos prekės, kurios atėjo iš Amazon parduotuvės. Jei stulpeliai „Nurašoma prekė“ ir „Nurašomos prekės kodas“ užsipildė, vadinasi šis užsakymas rado prekę B1.lt apskaitoje. Tai reiškia, jog tokia prekės kortelė yra užregistruota: Žinynai → Prekių kortelės → Prekės. Jei užsipildė stulpelis „Nurašytas kiekis“, vadinasi prekė buvo nurašyta, t. y., buvo sukurtas nurašymo dokumentas. Prekiaujant per modulį „E-prekyba“, prekė nurašoma atskiru dokumentu. Kaip atrodo šis dokumentas galite pamatyti srityje „Buhalterinė informacija“. Šie sugeneruoti dokumentai užsiregistruojami: Sandėlis → Buhalterinė informacija modulis „Su kor. sąskaitomis“.
Įeikite į nesutvarkytą užsakymą, t.y., baltos spalvos įrašą, paspauskite ant jo du kartus.
Prie srities „Užsakymo pozicijos“ esančiame stulpelyje „Prekė“ nurodomos tos prekės prekės, kurios atėjo iš Amazon parduotuvės. Jei stulpeliai „Nurašoma prekė“ ir „Nurašomos prekės kodas“ užsipildė, vadinasi šis užsakymas rado prekę B1.lt apskaitoje. Tai reiškia, jog tokia prekės kortelė yra užregistruota: Žinynai → Prekių kortelės → Prekės. Jei stulpelis „Nurašytas kiekis“ neužsipildė, vadinasi prekė nebuvo nurašyta.
Pastaba. Jei prekė sandėlyje nebuvo užregistruota, t.y., jos nebuvo sandėlyje arba ji nebuvo sujungta per SKU kodą, prekė nenusirašys. Taip pat įrašai, kurie užregistruoti modulyje „E-prekyba“, neturi kor. sąskaitų ir buhalterinėje apskaitoje nedalyvauja.
Į ataskaitą „Nenurašytos pozicijos“ įeina tos prekės, kurios atėjo iš Amazon parduotuvės, tačiau nebuvo nurašytos, nes jos nebuvo sandėlyje. Šią ataskaitą galite naudoti prekėms užsakyti.
1. Sandėlis → „E-prekyba“ modulyje pažymėkite užsakymus, kuriuos norite ištrinti ir spauskite mygtuką „Trinti pasirinktus įrašus“. Atsidariusioje lentelėje spauskite mygtuką „Taip“. Bus ištrinti susieti pardavimo, nurašymo dokumentai. Trynimas gali užtrukti, nes programa tikrina susietus įrašus.
3. Spauskite mygtuką - „Reset order“, arba „Atstatyti užsakymus“. Taip bus ištrinta informacija, apie įkeltą užsakymą į B1.lt programą.
4. Paleiskite užsakymų sinchronizavimo komanda, kad į B1.lt programą Sandėlis → „E-prekyba“ modulį iš naujo įkristų užsakymai.
5. Nueikite į Sandėlis → El. prekyba modulį ir patikrinkite ar užsakymai importuoti. Importas gali užtrukti, šiek tiek palaukite.
Pastaba. Ši instrukcija negalioja el. parduotuvėms Verskis, Amazon, Ebay, Shopify, Etsy.
- Surandame užsakymą, kurio nurašymo aktą norime koreguoti.
- Atidarome užsakymą ir pasirenkame „Buhalterinė informacija“. Spaudžiame mygtuką „Peržiūrėti“.
- Automatiškai atsidaro nurašymo aktas.
- Pardavimo pozicijoje panaikiname prekę iš nurašymo akto.
- Išsaugome pakoreguotą nurašymo aktą paspaudę mygtuką „Išsaugoti“.
- Sandėlis → E-prekyba →Surandame užsakymą, kurio nurašymo aktą koregavome.
- Užsakymo pozicijoje pasirenkame prekę, kuriai norime priskiti kitą nurašomą prekę. Pažymime, kad prekės eilutė nusispalvintu žalia spalva ir spaudžiame mėlyną pieštuką:
- Atsidariusiame lange prie pozicijos „Nurašoma prekė“ spaudžiame pieštuką:
- Priskiriame norimą prekę iš sąrašo. Išsaugome.
- Užsakymo pozicijoje pasirenkame prekę, kuri buvo koreguota. Lentelėje „Sandėlio likučiai“ taip pat pasirenkame prekę, kuri bus nurašoma. Spaudžiame mygtuką „Nurašyti“.
Veiksmų seka:
1. Modulyje „Sandėlis“ → „E-prekyba“ pažymėkite užsakymus, kuriuos norite ištrinti ir spauskite mygtuką „Trinti pasirinktus įrašus“.
Atsidariusioje lentelėje spauskite mygtuką „Taip“. Bus ištrinti susieti pardavimo, nurašymo dokumentai ir banko įrašai. Trynimas gali užtrukti, nes programa tikrina susietus įrašus.2. „Parametrai“ → Integracijos → „eBay“, „Amazon“, „Shopify“, „Etsy“, „Pigu.lt“, „Varlė.lt“ ar „Verskis“ nustatykite datą, nuo kada iš naujo įkelti užsakymus į B1.lt.
3. Išsaugokite pakeitimus ir spauskite mygtuką „Gauti duomenis“.
- Parametrai → Integracijos → API → Pasirinkti prie savo elektroninės parduotuvės prijungtą raktą;
- Parametrai → Integracijos → eBay, Amazon, Shopify, Etsy arba Verskis.lt → Pasirinkti savo elektroninės parduotuvės raktą:

- Atsidariusiame parametrų lange spausti funkciją „Importuoti PVM tarifus“:
- Supildyti reikiamus laukus → Spausti „Importuoti“:
- Programa automatiškai importuoja visų šalių tarifus pagal Jūsų pasirinktus parametrus. Jei reikia pakoreguoti, susirandate šalį, šalia jos spaudžiate pieštuko ikoną ir pasirenkate reikiamą PVM:
- Parametrai → Integracijos → API → Pasirinkti savo elektroninės parduotuvės raktą;
- Parametrai → Integracijos → eBay, Amazon, Shopify, Etsy arba Verskis.lt → Pasirinkti savo elektroninės parduotuvės raktą:

- Atsidariusiame parametrų lange surasti parinktį „Naudojami PVM klasifikatoriai“ → Spausti pieštuko ikoną, norint priskirti reikiamą klasifikatorių pagal PVM kodą iš PVM klasifikatorių sąrašo:
- Spausti „Išsaugoti“.
Sandėlis → Pardavimo grąžinimai modulis
Prekių ar paslaugų parduotų per elektroninę parduotuvę grąžinimą galima registruoti dviem būdais:
1. variantas:1.1 sukurti grąžinimo operacijos rūšį:

1.2 Sandėlis → Pardavimo grąžinimai kurti grąžinimo įrašą
užpildyti privalomus laukus ir grąžintas prekes ar paslaugas „Grąžinimo pozicijos“

Pildant grąžinimą atkreipti dėmesį į laukelį „Kaina be PVM“ šiame laukelyje pildoma prekės savikainos kaina, o Laukelyje „Grąžinimo kaina“ pildoma prekės ar paslaugos pardavimo kaina iš pirminio pardavimo dokumento.
Apskaitoje toks įrašas bus registruojamas su tokiomis korespondencijomis:

2. variantas:
2.1 sukurti operacijos rūšis Žinynai → Sandėlio → operacijos rūšys:
Grąžinimui:

prekių grąžinimui į sandėlį operacijos rūšį:

2.2 Sandėlis → Pardavimo grąžinimai
2.2.1 kurti grąžinimo įrašą;
2.2.2 užpildyti privalomus laukus ir surinkti „Grąžinimo pozicijas“;

Apskaitoje toks įrašas bus registruojamas su tokiomis korespondencijomis:

2.3 Sandėlis → Pirkimai
Kurti pirkimo įrašą prekių grąžinimui į sandėlį:

Laukelyje „Tiekėjas“ parenkama “Jūsų„ įmonė į kurią vykdomas prekių grąžinimas;
Laukeliuose „Serija“ ir „Numeris“ pagal įmonės apskaitos vedimo tvarką pildomas vidinio dokumento numeris.
Pirkimo pozicijos „užpajamuoti“ grąžintas prekių pozicijas, kurios turi būti grąžintos atgal į sandėlį;
Laukelyje „Pirkimo kaina“ nurodoma prekės savikaina;
Apskaitoje šis įrašas registruojamas su tokiomis korespondencijomis:
Pastaba. instrukcijoje pateikiamos pavyzdinės korespondencinės sąskaitos iš sąskaitų plano, kad duomenys būtų teisingi rekomenduojame kor. sąskaitas naudoti pagal savo įmonės patvirtintą sąskaitų planą ir apskaitos vedimo politiką.
Consignment stock
- Susikurkite užbalansines sąskaitas (jei reikia, jei nenaudosite kor. sąskaitų iš sąskaitų plano), pvz.: 80 - Konsignacinės prekės; 81 - Įsipareigojimai dėl konsignacinių prekių.
- Pasiruoškite operacijos rūšį. Siūlome pažymėti požymį "Prioritetas", kad nepriklausomai, kas nurodyta pirkimo pozicijoje, būtų teisingi bendro žurnalo įrašai. Jei žadate atiduoti prekes su išskirtu PVM, tuomet turite sukurti ir PVM kor. sąskaitą. Sąnaudų kor. sąskaitos nereikia pildyti. - pvz.:
- Sukurkite pardavimo dokumentą Sandėlis=>Prekyba su šia operacijos rūšimi.
- Kai reikia išrašyti sąskaitą (kai klientas parduoda prekes) - pasirenkite meniu punktą - Sandėlis=>Konsignaciniai likučiai
Išsirinkite (naudojant lenteles filtrus) kokiam klientui norite išrašyti sąskaitą ir surašote prekių kiekius stulpelyje Konsigkiekis, kuriuos perkeliate į sąskaitą.
Užpildote reikiamus laukus: Dokumento data ir Operacijos rūšis ir paspaudžiate mygtuką Kurti dokumentą:
Tada sistema iš konsignacinių dokumentų perkelia nurodytą kiekį prekių į pardavimo dokumentą. Konsignacinis įrašas pasikeičia, sumažėja tiek, kiek išrašoma prekių.
arba
Kitas variantas: jei nenorite, kad konsignacinis dokumentų DK įrašas pasikeistų, o darytų atvirkštinius, tai tuomet Jūs turite daryti prekių grąžinimą ir tada tiesiog daryti pardavimą.
Pastaba:
- Padarius atvirkštinį įrašą (prekių grąžinimą) Konsignacinių likučių kiekis išliks nepasikeitęs.
- Praeitų metų Konsignacinio likučio koreguoti (parduoti) nebegalima.
- Susikurkite Operacijos rūšį, pagal kurią į sandėlį įkeliate prekes. Pvz.: D2014 (prekės) K44XX (mokėtinos sumos tiekėjams už konsignaciją). Pvz.:
- Pirkimus registruojate kaip ir bet kokią sąskaitą Sandėlis=>Pirkimai
- Kai gaunate sąskaitą faktūrą prekes, kurias pardavėte, registruojate pirkimą taip D44XX K443. Siūlome pažymėti požymį "Prioritetas", kad nepriklausomai, kas nurodyta pirkimo pozicijoje, būtų teisingi bendro žurnalo įrašai. Pvz.:
Jūs turite:
- Keisti Konsignaciniame pardavime išrašytų prekių kiekius arba
- Per Konsignaciniai likučiai suformuokite pardavimo dokumentą su atitinkama operacijos rūšimi ir tada pagal tai darykite grąžinimo dokumentą.
Inventarisation
Prieš pradedant inventorizaciją patiktinti Parametrai → Nustatymai → Inventorizacija ar užpildytos operacijų rūšys.
Sukurti naują operacijos rūšį galite per Žinynai → Sandėlio → Operacijos rūšys.
Sandėlis → Inventorizacija sukurti naują įrašą, pasirinkus ir užpildyti Datą, Numerį, pasirinkti pagal ką rūšiuoti prekes.
inventorizaciją galima vykdyti pagal tam tikrus požymius, kuriuos galima pasirinkti paspaudus „Požymiai“. Atsidariusioje kortelėje pagal pateiktus požymius Sandėliai, Tiekėjai, Prekių/paslaugų požymiai, Prekių grupės, Prekės, Kor. Sąskaitos pasirenkame reikiamus požymius ir perkeliame atitinkamus įrašus. Pavyzdžiui pasirenkame požymį „Sandėlis“ ir pasirenkame, jog inventorizaciją vykdysime tik sandėlyje „Pagrindinis“. Pasirinkus spaudžiame
.
Pasirinkus ir užpildžius visu duomenis spaudžiate , kuri pagal pasirinktus požymius, automatiškai sugeneruos visų prekių likučius ir bus vykdoma prekių inventorizacija. Informacija pateikiama lentelėje „Inventorizacijos pozicijos“.
Inventorizaciją taip pat galima vykdyti rankiniu būdu įvedant prekes. Kortelėje „Inventorizacijos pozicijos“ spaudžiame , lentelėje įvestoje eilutėje, laukelyje „Prekė“ pasirenkame (filtruojame) ir įvedame inventorizuojamas prekes ir užpildome kitus reikiamus laukus. Taip inventorizuojamos visos prekės.
Suformavus dokumentą, galima spausdinti buhalterinį arba faktinį inventorizacijos aktą pasirinkus ir spausdinimo funkciją. Paspaudus leis sukurti prekių pertekliaus ar nurašymo aktą.
Inventarisation
Cash register sales
Pasiruošimui:
1. Sukurkite operacijos rūšį:
Žinynai → Sandėlio → Operacijos rūšys
2. Užregistruokite sąskaita iš kasos čekio
Sandėlis → Prekyba
Spaudžiate sukurti pardavimo dokumentą, pasirenkate operacijos rūšį, kurią sukūrėte pirmame punkte. Įvedimo formoje atsiranda papildomas laukas „Pardavimas su kasos čekiu“,
Sąskaitos data turi būti tokia pat, kaip ir kasos čekio data, kitu atveju nebus atkeliamos prekės. Kai suvedėte reikalingus duomenis, t.y. data, klientas ir kt., į „Pardavimas su kasos čekiu“ įrašote čekio numerį ir paspaudžiate mygtuką „Atkelti prekes“. Čekio informacija atkeliama ir tada galite spausdinti sąskaitą.
Pastaba. Taip registruojama operacija, kai B1.lt programa sujungta su kasos aparatu.
Parameters for the "Warehouse" module
Parametrai → Pardavimai
Aprašykite kokia kaina turėtų ateiti „Pardavimo kaina“ lauke:
- Prekės kaina be PVM iš prekės kortelės
- Prekės savikaina
Pasirenkama viena iš kainų, tuomet kai vykdomas pardavimas pasirenkant prekę automatiškai atkeliama viena iš kainų.
Pastaba. Pardavimo kaina gali būti užregistruota prekės kortelėje, arba ją galima priskirti konkrečiam klientui.
Prekės kaina prekės kortelėje.
Jei norite aktyvuoti tik vieną lauką, eilutėje „Papildomas laukas 1” įrašykite lauko pavadinimą. Jei norite aktyvuoti daugiau laukų, tada reikšmes įrašykite ir į kitus laukus. Pavyzdžiui, galite nurodyti prekės serijos numerį, ID kodą, IMEI kodą ar partijos numerį. Jei norite, kad naujai aktyvuoti laukai atsispindėtų ataskaitose ir sąskaitose, pažymėkite varnele. Užpildžius laukus, spauskite mygtuką „Išsaugoti”.

Žinynai → Prekių kortelės → Prekės
Aktyvuoti laukai atsiranda šiame modulyje kiekvienoje kortelėje prie „Papildomi” lauko informacijos. Į šiuos laukus galite įrašyti prekės reikšmes.

PASTABA: Formuojant Pardavimo dokumentą, šie laukai matysis prie prekės pozicijos. Laukelyje „Prekė” galite vykdyti paiešką pagal sukurtas reikšmes. Taip pat pardavimo sąskaitoje atsispindės šių užpildytų laukų duomenys. Modulyje „Prekės judėjimas” galite pagal papildomą požymį rasti kada prekė buvo pirkta, kam ir kada parduota.
Įėjus į modulį pažymėkite varnele ,,Įkelti visą prekės kortelės likutį pardavimo sąskaitoje“. Registruojant pardavimo sąskaitą pasirinkus prekę iš sandėlio bus atkeltas visas prekės likutis.

Parametrai → Nustatymai → Pardavimai
Laukelyje ,,Pardavimo sąskaitoje apmokėjimo terminas (dienomis)“ įrašykite apmokėjimo terminą dienomis. Registruojant pardavimo sąskaitą automatiškai bus pridėta tiek dienų į laukelį ,,Apmokėti iki“ nuo sąskaitos išrašymo dienos, kiek nurodėte parametuose .
Pastaba. Jei Klientai modulyje kliento kortelėje bus įrašytas kitas ,,Apmokėti per“ terminas, programa kaip prioritetinį nustatymą taikys iš kliento kortelės.
Priskirkite PVM klasifikatorių prie PVM tarifo.
Žinynai → Sandėlio → PVM tarifai
- „Pavadinimas“ lauke įrašykite pavadinimą;
- „Skaitinė reikšmė“ nurodykite PVM tarifą;
- „Klasifikatorius“ pasirinkite iš galimų kodų PVM1, PVM100, PVM12 ir t.t.;
- „Data nuo“ taip pat nepamirškite nurodyti.

Pastaba. Nebūtina nurodyti PVM klasifikatoriaus sąskaitoje prie „Pardavimo pozicijos“. iSAF registras formuojamas tokiu būdu: jei nėra nurodytas klasifikatorius prie pozicijos, imamas iš PVM tarife nurodytas klasifikatorius, todėl pildymas pozicijoje nėra privalomas.
Sandėlis → Prekyba
Įrankių juostoje įjunkite mygtuką ,,Įjungti supaprastintą SF sąsają“. Paspaudus šį mygtuką paspauskite mygtuką ,,Pridėti naują įrašą“. Programa jums leis kurti supaprastintą sąskaitą.
Taip pat šį funkcionalumą galite įjungti paspaudus mygtuką Parametrai → Nustatymai → Bendri modulyje ,,Naudoti supaprastintą SF sąsają“.
Pastaba. Norėdami išjungti šį funkcionalumą, paspauskite tą patį mygtuką ir būsite grąžinti į tą patį režimą.
Parametrai → Nustatymai → Papildomi prekybos požymiai
Jei norite aktyvuoti papildomą lauką - Prekyba modulyje, kur įmonė galės įrašyti papildomą informaciją, eilutėje „Požymis 1” įrašykite lauko pavadinimą. Jei norite aktyvuoti daugiau laukų, reikšmes įrašykite į kitus laukus. Pavyzdžiui, galite nurodyti krovinio važtaraščio numerį ir kt. informaciją. Užpildžius laukus, spauskite mygtuką „Išsaugoti”.
Sandėlis → Prekyba
Modulyje formuojant pardavimo sąskaitą dešiniajame kampe prie „Pap.info” laukelio atsiras papildomai sukurti papildomi požymiai.
Į tuos laukus pagal poreikį galite pildyti informaciją, šią informaciją matysite B1.lt programoje. Ataskaitoje ir pardavimo sąskaitoje ši informacija neatsispindės.