Inventory accounting, purchase and sale document register

Warehouse

Registration of purchases and sales, movement of goods and monitoring of stock as well as electronic commerce
Prekyba modulis

Sales

The module is designed to create sales documents, write-offs, commercial offers, internal transfers of goods and returns of purchased goods.
You can send documents to one or all of your customers directly from the program by e-mail.
All program users are provided with a free of charge simplified sales invoicing

Purchases

Possibility to register purchasing documents using the module.
"Additional costs" function allows to increase the purchase price of goods based on the data provided in:

    • invoice for the purchase of goods;
    • another purchase document;
    • in a general journal entry.

Possibility to apply the required deduction method to the purchase record.
Pirkimai modulis

Product balances
Stock of goods in the company to this day according to the warehouse, code, supplier and other characteristics

Consignment balances
Checking of stock or registering consignment sales

Movement of goods
Movement of selected goods in the selected warehouse
El. prekyba grafikas

E-commerce

The module provides synchronized orders from e-stores that are integrated with the program.
Once uploaded, order records can be viewed or deleted. Documents (sales invoice and write-off) are created automatically on the basis of these orders in the "Commerce" module.

Integrations

Customer prices
Individual prices to each customer

Automated invoicing
Generation of invoices according to concluded contracts with customers

Repricing
Repricing of selected goods according to the selected method

Inventorisation
Actual and accounting verification of residual goods

Confirmation of movement
Confirmation of internal record between warehouses

Cash register sales
Cash register sales integrated in the program

Sales returns

Returns of sold goods or services can be registered in the module.
All returns registered in the company can be viewed, edited or deleted.

Pardavimų grąžinimai

Frequently Asked Questions

Sales

How do I print a prepay invoice?

Norėdami atspausdinti sąskaitą, nustatykite pradinius parametrus.
1. Sukurkite operacijos rūšį
Žinynai → Sandėlio → Operacijos rūšys

2. Sukurtą operaciją sujunkite su seriją
Žinynai → Sandėlio → Dok. serijos
Jei žymėjimo „Spausdinti sąskaitą?“ prie operacijos rūšies nebus, tada galėsite atsispausdinti tik komercinį pasiūlymą ar išankstinę sąskaitą.

3. Suformuokite išankstinę sąskaitą
Sandėlis → Prekyba

The error "Incorrectly filled in correlated accounts" is displayed after invoicing. Why?
Yra neteisingai aprašyta operacijos rūšis, nurodyta tik viena iš dvejybiniam įrašui reikalinga pusė (nurodytas pvz. tik debeto ar kredito kor. sąskaita). Pasitikrinkite kor. sąskaitas "Operacijų rūšys".
How to send an invoice by e-mail mail directly from the B1.lt program?
Sandėlis → Prekyba
Modulyje suformavę pardavimo dokumentą paspauskite mygtuką „Siųsti el. paštu“.

Atsidariusiame lange pasirinkite norimą spausdinimo šabloną, kalbą, formatą, nurodykite el. paštą (jei prie kliento nurodytas el. paštas, jis ateis iš kliento kortelės), jei reikia „Kopiją sau“ pažymėkite varnele, ir palikite norimą žinutę. Spauskite mygtuką „Siųsti“, sąskaitą galima siųsti tik vienu el. paštu.

Why does the VAT amount on the invoice and the sales position table sometimes differ by 1ct?

Taip gaunasi dėl to, kad pozicijų lentelėje sumos skaičiuojamos nuo keturių skaičių po kablelio - pvz. 16,6942, o sąskaitoje - jau nuo suapvalintos sumos - pvz. 16,69.

Į sąskaitą faktūrą įtraukiama apvalinta suma, o sumavimas pozicijų lentelės apačioje yra tik dėl bendros informacijos.

Taip pat skirtumas galimas dėl to, kad B1.lt sistemoje pagrindinė kaina - tai kaina be PVM, todėl visi skaičiavimai yra daromi pridedant PVM prie tos kainos, o neišskaičiuojant.

I want to sell under VAT Art. 96. How to do it?
1. Žinynai → Sandėlio → Operacijos rūšys
Jeigu Jūs išrašote sąskaitas su PVM str. 96 , susikurkite naują operacijos rūšį, kurioje pažymėkite PVM suma neįrašoma į bendrą žurnalą“, PVM suma nebus įrašyta į bendrą žurnalą.

2. Sandėlis → Prekyba
Sukurkite pardavimo sąskaitą prekyba modulyje ir priskirkite naujai sukurą operaciją Operacijos rūšis“ laukelyje.
PASTABA: PVM laukelyje galite nurodyti 96PVM, tada matysite PVM sąskaitoje faktūroje komentarą ties PVM grafa, kad sąskaita išrašyta remiantis PVM 96 str.
The VAT invoice does not show the amount in jars when the currency is GBP (British Pounds). Just write "null" in that place.
Sistema supranta tris galūnes -as, -a, -is. Jei jūs parašėte galūnę -ai (svarai) - tai tada sistema nesupranta kaip turi rašyti, vienas piniginis vienetas yra anglijos svaras. Pakoreguoti galūnę galima: Žinynai → Valiutos
How do I order a custom print template?
  1. Atsiųsti norimą šablono pavyzdį į programoje esantį „Konsultavimas“  (galimi šriftai: DejaVu Sans, DejaVu Sans Mono, DejaVu Serif);
  2. Sulaukti B1.lt patvirtinimo, kad galimas pageidaujamo šablono sukūrimas;
  3. Minimali šablono kaina (PVM sąskaita — faktūra, sąskaita —faktūra, važtaraštis) nuo 250 € + PVM;
  4. Pervesti sutartą mokestį pagal pateiktą išankstinę sąskaitą į kontaktuose nurodytą sąskaitą;
  5. Sulaukti individualaus spausdinimo formos šablono (paruošimas trunka nuo 2 dienų iki mėnesio);

Pastaba:

  • Individualus šablonas, tai bet kokie B1.lt šablono pokyčiai: pavadinimo pakeitimas, šrifto pasirinkimas, papildomos informacijos įkėlimas, nereikalingos informacijos nuėmimas, stulpelių ar eilučių išdėstymo pakeitimas, teksto dydžio ar ryškumo koregavimas ir pan.
  • Po užsakymo įvykdymo, papildomi (užsakyme neaprašyti) koregavimai daromi tik už papildomą mokestį.
  • Šablonas niekada neatitiks 100% užsakyto šablono pavyzdžio, kadangi šablonas ruošiamas su JasperReports programa (ne Paint, Word ar PhotoShop), patikrinamas jo veikimas B1.lt sistemoje ir tik tada pajungiamas įmonės paskyroje.
  • Individualaus šablono kopijavimas neįmanomas kitam spausdinimo formos šablonui ar kitai vartotojo įmonei, nes skiriasi kiekvieno šablono struktūra (pvz.: PVM sąskaitos faktūros turi 35 laukus, prekių priėmimo-perdavimo aktas - 26).
  • Užsakytas šablonas nėra susietas su programos atnaujinimais, todėl individualus šablonas gali po kurio laiko "pasenti" ir neturėti papildomų reikiamų laukų. Norint atlikti bet kokius atnaujinimus ar pakeitimus, šie darbai bus apmokestinti.
When printing an invoice in English, the position of the person issuing it is written only in LT.

Personalas→ ŽinynaiPareigos
Norint, kad išrašančio asmens pareigos matytųsi ant sąskaitos faktūros anglų kalba, reikia įvesti vertimą.

Pastaba. Pasirinkus spausdinti „Sąskaitą faktūra (liet. + angl.)“ ar „PVM sąskaita faktūra (liet. + angl.)“ - šio vertimo nesimatys.

How to sell services without creating a new product card?
Žinynai → Prekių kortelės → Prekės
Sukurkite prekės kortelę pavadinimu „Paslaugos“.
Formuodami pardavimo dokumentą iš prekių sąrašo pasirenkite sukurtą kortelę „Paslaugos“, laukelyje „Prierašas“ įrašykite norimą tekstą. Prierašas laukelyje įrašyta informacija matysis spausdintoje sąskaitoje.
How to print an invoice so that the same goods are not divided into two lines when there are from different purchases?
Norint, kad sąskaitoje vienodos prekės atsispindėtų vienoje eilutėje, generuojant sąskaitą laukelyje „Grupavimas“, pasirinkite „Grupuoti vienodas prekes“.
How to change the bank current account in sales VAT invoices?
KlientaiKlientai
Raskite savo įmonę, laukelyje „Banko sąskaitos“ įrašykite naują įmonės banko sąskaitą.
Svarbūs požymiai vedant banko sąskaitų duomenis:
Pagrindinė - ši banko sąskaita bus spausdinama pirmu numeriu sąskaitose - faktūrose.
Rodyti sąskaitose - tik su šiuo nurodytu požymiu banko sąskaitos bus spausdinamos sąskaitose - faktūrose.
Logo in the invoice, where to upload?
Logotipas įkeliamas Parametrai → Nustatymai → Sistema
The invoices receive a VAT deviation
Pavyzdžiui: suma be PVM = 254,79, PVM suma = 53,53, o galutinė suma = 308,32, o turėtų būti: 254,79 + 21% = 308,2959 t.y. 308,30 ir 254,79 x 21% = 53,506, o ne 53,53
Sistema Parametrai Pardavimai
Pažymėkite „Pardavimuose pagrindinė suma be PVM ir PVM apskaičiuojama nuo bendros sumos“ (o ne iš pozicijų, todėl jei rodoma sąskaitoje kaina su PVM ir suma su PVM, gali nesutapti).
Programoje yra 2 būdai PVM skaičiavimo:
  1. Kiekvienos prekės pozicijos kainos be PVM suma + prekės pozicijos PVM suma = Kaina su PVM (varnelė nuimta).
  2. Kiekvienos prekės pozicijos kainos be PVM suma + PVM tarifas (pvz.: 21%) = Kaina su PVM (varnelė uždėta).
Pastaba: Po parametrų pakeitimo, jei koreguosite jau suformuotas sąskaitas - jos pasikeis pagal naują žymėjimą, todėl, jei nenorite, kad pasikeistų duomenys - jas prieš tai užrakinkite.
How can goods be moved from the main warehouse to another warehouse? (Internal movement)
1. Sukurkite naują operaciją
Žinynai Sandėlis Operacijos rūšys

2. Suformuokite vidinio judėjimo operaciją.
Sandėlis Prekyba
Formuodami perkėlimą atkreipkite dėmesį, jei varnelė bus uždėta ant „Patvirtinti vid. judėjimą“ papildomai, turėsite atlikti veiksmą, pasitikrinimui, nuėjus į skiltį Sandėlis Vid. judėjimo patvirtinimas. Bet jeigu ji nebus uždėta, nieko patvirtinti nereikės. Užregistravus operaciją paspauskite mygtuką „Išsaugoti“.
 

 

How to inform the debtor through the International Debt Management System InformDebtor?
Sandėlis Prekyba

Modulyje prie pardavimo sąskaitų, kurių neapmokėtas likutis yra didesnis už 0, rasite mygtuką „Informuoti skolininką“. Jei norite pasinaudoti tarptautine skolų valdymo sistema „Inform Debtor LTD“, paspauskite mygtuką „Informuoti skolininką“. Atsidariusiame lange paspauskite „Sutinku“, jei automatiškai norite būti priregistruotas prie „Inform Debtor“ sistemos. Jei nenorite registruotis savo vartotojo el. paštu, pakeiskite skolintojo el. paštą į reikiamą. Tam, kad kaskart atidarius šiam langui būtų užsipildomas teisingas el. paštas, pasikeiskite jį:
Parametrai → Integracijos → InformDebtor.
Po sutikimo būsite nukreiptas į tarptautine skolų valdymo sistema Inform Debtor LTD puslapį, kur galėsite pridėti papildomą informaciją, reikiamus failus skolai pagrįsti ir panašiai.

 
 
 
How to create a sales document with KPO (cash receipt)?

Sandėlis → Prekyba
Užregistruokite pardavimo dokumentą.
Pardavimo dokumente spauskite mygtuką „Kiti veiksmai“ → „Kurti kasos pajamų orderį“. Būsite perkelti į Kasa → Kasa modulyje sukurtą Kasos pajamų orderio įrašą. Reikia patikrinti ar duomenys atkelti teisingi, jei reikia pakoreguokite ir atspausdinkite orderį.

How to register a customer by registering purchases / sales?

Sandėlis → Prekyba
Registruodami naują pirkimą/pardavimą eilutėje Klientas“ įveskite įmonės pavadinimą: 

  • Iš vidinių šaltinių - ateina įmonių rekvizitai, kurie yra užregistruoti rankiniu būdu Klientai→ Klientai kortelėje. 
  • Iš viešųjų šaltinių - ateina įmonių rekvizitai, kurie yra B1.lt duombazėje. Kai pasirenkate naują klientą iš Iš viešųjų šaltinių, automatiškai yra sukuriama kliento kortelė Klientai→ Klientai modulyje.

How to record purchases / sales according to "Margin"?
1. Sukurkite naują prekės kortelę, priskirkite grupę „Marža“.
Žinynai → Prekių kortelės → Prekės
Pastaba, jei parduodate prekę su paprastu PVM ir pardavimai pagal „Marža“, susikurkite dvi atskiras korteles.
 
2. Formuojant pirkimą ar pardavimą pagal maržą, naudokite būtent tas prekių korteles, kurias sukūrėte su prekių grupe „Marža“.
Sandėlis Prekyba/Pirkimai
 
3. Prieš formuojant FR0600 deklaraciją sugeneruokite ataskaitą, su PVM nuo maržos apskaitymui:
Ataskaitos → Atsargų ataskaitos
Pasirinkite:
1. „Pardavimo PVM nuo maržos apskaičiavimas (PVM įst. 92 str.)“
2. „Pardavimo PVM nuo maržos apskaičiavimas (PVM įst. 103 str. 2 d.)“ ataskaitą.

Ataskaitos → Atsargų ataskaitos „Galimi“ pasirinkite atitinkama filtrą, kokie duomenys reikalingi.
 
4. Pasitikrinkite, ar visi pirkimai ir pardavimai pagal „Marža“ ateina į ataskaitą.

5. Remiantis Marža ataskaitos duomenimis, užregistruokite papildomą įrašą apie priskaitytą nuo maržos gautiną arba mokėtiną PVM.
DK Bendras žurnalas

6. Į PVM deklaraciją įrašykite sumas (rankiniu būdu pildant deklaraciją) arba susiekite korespondentinę sąskaitą, kurioje apskaitote maržą su atitinkamu FR0600 deklaracijos laukeliu.
Deklaravimas Deklaracijų požymiai 
How to register a sales account without creating a product card?

1. Sukurkite prekės kortelę su prekės požymis Paslauga“.

Žinynai → Prekių kortelės → Prekės

2. Įrašykite norimą tekstą, kuris atsispindės sąskaitoje faktūroje.

Sandėlis → Prekyba
Registruojant pardavimo sąskaitą faktūrą prie ,,Pardavimo pozicijos” stulpelyje pasirinkite sukurtą prekę, o stulpelyje ,,Prierašas“ įrašykite norimą tekstą.
3. Įrašius tekstą paspauskite mygtuką „Spausdinti“.

How to combine pre-invoices in B1.lt system and issue one VAT invoice?

Sandėlis → Prekyba
Kaip veikia sujungimas? Sujunkite vienodo tipo sąskaitas, pvz. išankstines sąskaitas. Pažymėkite įrašus, kuriuos reikia sujungti ir spausti mygtuką :


Atsidariusioje lentelėje pažymėkite įrašą rutuliuku, kurį įrašą palikti ir spausti mygtuką sujungti.
Kai dokumentai sujungti, atidaryti įrašą ir priskirti naują operaciją jei reikia.

Pastaba. Sujungus sąskaitas, atgal atšaukti veiksmo nebus galima, todėl reikia atsakingai  atlikti sąskaitų sujungimą. Taip pat, jei išankstinėje sąskaitoje pasirinktos prekės ir prekės iškeliauja iš sandėlio, išankstinės sąskaitos panaikinamos ir prekės pozicijos atsiranda PVM sąskaitoje faktūroje. Jei išrašomoje sąskaitoje naudojamos paslaugų kortelės (nes prekių tuo metu dar nebuvo sandėlyje) atlikus sąskaitų sujungimą,  prekių pozicijos neparenkamos, užregistruoti jas reikia ranka.

Where can I enter information about the manufacturer of a product?

Žinynai → Prekių kortelės → Prekės

Atidarykite prekės kortelę ir laukelyje „Gamintojas“ sukurkite naują gamintoją ir pasirinkite informaciją.

Vėliau formuodami pardavimo dokumentą prie prekės pozicijos pasirinkus prekę, ateina ir informacija apie gamintoją.

How to sell a product when there is no stock?

B1.lt programoje parduoti prekių į minusą nėra galimybės. Jei reikia išrašyti klientui pardavimo sąskaitą, o prekių dar nėra:

  1. Žinynai → Prekių kortelės → Prekės → Spausti žalią pliusą → Susikurti prekių korteles su požymiu „Paslaugos“ → Išsaugoti.
  2. Modulyje „Sandėlis“ → „Prekyba“  naudokite tą pačią prekės kortelę, tik pavadinimą koreguokite laukelyje „Prierašas“Yra du galimi variantai, kaip sutvarkyti sandėlį po prekių pardavimo su Paslaugos požymiu:
    a) Gavus prekes į sandėlį ankstesne data nei pardavimas, galėsite pakeisti parduotas prekes su Paslaugos požymiu į realias prekes, kurių nebuvo pardavimo metu sandėlyje.
    b) Gavus prekes į sandėlį vėlesne data nei pardavimas, turėsite sukurti nurašymo aktą modulyje „Sandėlis“ → „Prekyba“.
Item price is 5 characters after the decimal point

Nėra galimybės reguliuoti skaitmenų skaičiaus po kablelio, nei pirkimuose, nei pardavimuose.
Kai kurie klientai naudoja tik 2, kiti 4, kiti 5, o kriptovaliutos pardavėjai net 6 simbolius po kablelio, todėl šiam pakeitimuį įvesti nėra greito ir lengvo sprendimo būdo. Nors pakeitimas nedidelis, bet daro įtaką visoms ataskaitoms programoje.
1-2 metų laikotarpyje galimai bus atlikti pakeitimai, nes poreikis didėja, o prekiaujantiems kriptovaliuta tai ypač svarbu.

Why aren't invoices / reports generated?

Bandant sugeneruoti išrašytą PVM sąskaitą faktūrą ar ataskaitą spausdinimui bei i.SAF xml failą, lange matomas pranešimas: „Ataskaita įtraukta į generavimo eilę... 0%“
Patikrinkite ar su kita interneto naršykle sąskaitos ar ataskaitos generavimas veikia.
Dažniausiu atveju problema išsprendžiama kai išvalomas interneto naršyklės Cashe ir cookies.
Plačiau paskaityti galite kaip išvalyti slapukus jei naudojate Chrome naryklę: https://support.google.com/accounts/answer/32050?hl=lt&co=GENIE.Platform%3DDesktop

How to send a sales invoice together with an additional file?

Sandėlis → Prekyba modulis

Sukurti pardavimo įrašą ir išsaugoti papildomus dokumentus „Failų saugykla“.

Pardavimo dokumentui siųsti spausti „Kiti veiksmai“ → „Siųsti el.paštu“.

Atsidariusiame lange pasirinkti siunčiamos pardavimo sąskaitos šabloną, patikrinti ar matomas laiško gavėjo adresas, pagal poreikį papildyti siunčiamos žinutės tekstą ir pažymėti papildomus failus, kurie turi būti išsiųsti kartu su pardavimo sąskaita ir spausti mygtuką "Siųsti".

 

How to send many sales invoices to different customers at the same time?

Sandėlis → Prekyba modulis

Pažymėti pardavimo įrašus, kurių pardavimo sąskaitas reikia išsiųsti klientams ir spausti mygtuką „Masinis sąskaitų siuntimas klientams“


Atsidariusiame papildomame lange:
1. Pasirinkti pardavimo sąskaitos šabloną;
2. Užpildyti laukelius „Tema“ ir „Žinutė“
3. Spausti „Siųsti“ 
Apie sėkmingai atliktą dokumentų siuntimą, informaciją matoma lange:


Išsiųstus dokumentus galite rasti "Išsiųstų el. laiškų registras" modulyje. 

Pastaba. Kad sąskaitų siuntimas vyktų sklandžiai, reikia patikrinti Klientai → Klientai modulyje laukelį „El. paštas“ ar užpildytas el.pašto adresas.


Write off
How to write off materials / fuels according to total accounting?

1. Perkant prekes ar kurą pasitikrinkite, ar sąskaitų plane medžiagų kor. sąskaitoje (20XX) nėra uždėta varnelė ties „Atsargos“. Jei yra, nuimkite.

DK → Sąskaitų planas


2. Sukurkite operacijos rūšį Nurašymas (suminė apskaita)“.

Žinynai → Sandėlio → Operacijų rūšys


3. Sukurkite prekės kortelę su Prekės požymis“ – Paslauga.

Žinynai Prekių kortelės Prekės


4. Sukurkite naują dokumentą.

Sandėlis → Prekyba

Spauskite „+“, t.y. pridėti naują įrašą, sukurkite naują įrašą su operacijos rūšimi „Nurašymas (Suminė apskaita)“. Prie prekės pozicijos pasirinkite 3 punkte sukurtą prekę.


5. Išsaugokite dokumentą, spauskite ,,Išsaugoti".


6. Pasitikrinkite ar gerai užregistravote dvejybinį įrašą.

How to write off materials / fuel?

 

  1. Perkant prekes ar kurą pasitikrinkite, ar sąskaitų plane medžiagų kor. sąskaitoje (20XX) yra uždėta varnelė ties „Atsargos“.

Prekyba → Sąskaitų planas

  1. Sukurkite operacijos rūšį ,,Nurašymas“:

Žinynai → Sandėlio → Operacijų rūšys

Aprašant kor. sąskaitą, būtina nurodyti tik vieną sąnaudų sąskaitą (6XXX).

 

  1. Sukurkite naują dokumentą:

Sandėlis → Prekyba

Spauskite „+“, t.y. pridėti naują įrašą, sukurkite naują įrašą su operacijos rūšimi „Nurašymas“. Aprašykite prie prekių pozicijos, ką ir kiek nurašote, išsaugokite įrašą. Laukelyje prie prekės pardavimo pozicijos galite nurodyti kitą kor. sąskaitą, laukelis „Savik. kor. sąskaita“, jei norite kad sąnaudos užsiregistruotų į kitą kor. sąskaitą. Taip pat, jei prekės kortelėje buvo nurodyta sąnaudų kor. sąskaita, programa automatiškai paims šią sąskaitą, ją taip pat galite koreguoti į reikiamą.


  1. Išsaugokite dokumentą.
  2. Pasitikrinkite ar gerai užregistravote dvejybinį įrašą.

 

Why is the write-off note with cost centers incorrect?
Kad įrašas būtu teisingai atvaizduojamas apskaitoje, nurašymas turi būti formuojamas pagal kiekvieną kaštu centrą atskirai.

Customer prices
How to assign the same price of a specific product to several customers?

Du kartus su kairiuoju pelės mygtuku (double click) spaudžiate ant pasirinktos prekės (Kliento kainos) arba pažymėję prekę spaudžiate redagavimo mygtuką. Atsidariusioje formoje pasirenkate, kuriems klientams taikyti kitą kainą. Spaudžiate perkelti arba du kartus su kairiuoju pelės
mygtuku (double click). Klientai persikelia į lentelę „Klientai, kuriems bus priskirta kaina“ ir spaudžiate priskirti.

klientokainospagalpreke

How to assign the price of a specific product to the selected customer?

Sandėlis → Kliento kainos

1. Modulyje išsirenkamas klientas. Lentelėje „Kliento kainos“ išfiltruojama konkreti prekė arba prekės kelios. P.S. Kiek bus prekių eilučių tiek visoms ir priskirs norimą kainą.
išfiltruojamas_klientas_ir_prekė

2. Įvedama reikiama suma ir paspaudžiamas mygtukas „Atnaujinti kainas“.
priskiriama_kainą

3. Po atlikto veiksmo prie prekių, stulpelyje „Kaina“ atsiranda suma kurią nurodėte atnaujinti. Jei norite pridėti/atimti procentą, programa kainą ims bazinę iš prekių kortelės.
jau_priskirta
Pastaba. Jei nustatyta prekės kaina klientui neatkeliama, reikia patikrinti nustatymus ar priskirtas požymis „Prekės kaina be PVM iš prekės kortelės“ (Parametrai Nustatymai Pardavimai)

Automatic invoicing
How to register a contract for automatic invoicing?

1. Dokumentai → Sutartys → Sutartys
Nauja sutartis įvedama pasirinkus sukurti ir užpildžius lentelę. Įrašą išsaugojame. 
2. Sandėlis → Automatinis sąskaitų išrašymas
Įvestai sutarčiai galima nustatyti automatinį sąskaitų išrašymą (sąskaita bus išrašoma kiekvieną mėnesį).
Šiame modulyje užpildykite laukus „Sąskaitos data“ ir „Darbuotojas“, tik tada spauskite generuoti. Programa sugeneruos sąskaitas pagal pasirinktas sutartis ir jus perkels į Sandėlis → Prekybą modulį. Sukurtos pardavimos sąskaitosi dalyvaus apskaitoje. Sukurti įrašai bus mėlynos spalvos kad identifikuoti automatinio kūrimo procesą.


Purchases
How to register purchase invoices when purchasing goods from the EU? (FR0600)

Klientai→ Klientai
Kad pirkimai iš ES patektų į atitinkamus laukus FR0600 formoje, kliento kortelėje pažymėkite požymį „ES narė“. Laukelyje „PVM kodas“ įrašykite PVM kodą.

Sandėlis → Pirkimai

Laukelyje „PVM tarifas“ nurodykite 0 PVM. Skola klientui nebus didinama, taip pat į DKBendras žurnalas bus neįrašomos menamos PVM sumos, bet ateis į deklaracijos tinkamus laukus.
Registruojant sąskaitas, kiekvienai prekei galima nustatyti požymį „PVM registro požymis“, kuriame vartotojas pasirenka ar tai - ES prekė arba ES paslauga, ne ES prekė. Pažymėjus šiuos duomenis, sistema automatiškai užpildo FR0600 formos reikiamus laukus.
Pastaba. Jei laukas „PVM registras“ neatsiranda, patikrinkite kliento informacijoje ar visi laukai užpildyti teisingai.

How to register a purchase in another currency?

Parametrai Buhalterija
Įvedame kor. sąskaitas (paveiksle pateiktos pavyzdinės kor. sąskaitos) ir įrašą išsaugome.

Sandėlis Pirkimai

Registruojant pirkimo dokumentą, pasirinkite prekei reikiamą valiutą.

Banko žinyne kiekvienai valiutai pasirenkama atskira kor. sąskaita.  Vykdant apmokėjimą per banką už prekes kita valiuta, galima iškart sudengti norimą dokumentą, lauke „Dengiamo dokumento Nr.“ pasirinkus norimą sudengti dokumentą.

Jeigu jūs dengiate kintančios valiutos dokumentus, tai valiutų skirtumai surašomi automatiškai. Taip pat valiutų skirtumo santykio pokytį reikia suskaičiuoti kiekvieno mėnesio paskutinę dieną per banką (kintančios valiutos).

Valiutų kursų perskaičiavime galima pažymėti kelias kor. sąskaitas ir joms suskaičiuoti valiutų kursų svyravimą, kuriame galima peržiūrėti, kokie valiutos kurso perskaičiavimai buvo skaičiuoti.

How to enter overheads correctly?

Sandėlis → Pirkimai

Prekių savikainą padidinti galima 3 būdais:
I. Kai pridėtinės išlaidos (transportas, pakavimas ir kita) išskirtos tiekėjo sąskaitoje
II. Kai sąskaita gaunama iš kito tiekėjo kaip. pvz: prekių pristattymo paslauga
III. Kai įrašas registruojamas bendrąjame žurnale, pvz; pagal muitinės deklaraciją paskaičiuoti mokesciai.
Galima naudoti visus 3 pridėtinių išlaidų variantus vienu metu, tik pirma užpildomi variantai ir tik tada spaudžiamas mygtukas „Surašyti savikainas“.

veiksmų seka pagal I variantą:
1. Užpajamuoti įsigytas prekes pagal pirkimo sąskaitą įprastai, tik išlaidų suma netraukiama į pirkimo poziciją
2. Įvesti apmokestinamą PVM sumą pagal pirkimo sąskaitą, nes po surašymo nebus galima koreguoti:

3. Paspausti tab „Pridėtinės išlaidos“
4. Laukelyje „Pridėtinės išlaidos iš sąskaitos“ įvesti sumą, kuri nurodyta sąskaitoje prekių savikainai pakelti ir spausti „Surašyti savikainas“
5. Po atlikto „Surašymo“ dokumentas nekoreguojamas 
6. Galite matyti stulpelyje "Savikaina" kokia prekių savikaina, po pridėtinių išlaidų surašymo:

veiksmų seka pagal II variantą:
1. Užpajamuoti įsigytas prekes pagal pirkimo sąskaitą įprastai
2. Užpajamuoti iš kito tiekėjo įsigytą paslaugą. Paslauga turi būti užpajamuota tame pačiame sandėlyje kaip ir prekės, ir ši palsauga turi būti registruojama kaip "prekė". Vadinasi jei perkamas transportas, šis transportas bus matomas prekių likučiuose.
3. Prekių pirkimo dokumente spausti tab „Pridėtinės išlaidos
4. Bloke „Pridėtinės iš pirkimų“ spausti
5. Paspaudus „Pieštuką“ surasti pirkimo dokumentą, kuriuo turi būti didinama prekių įsigijimo kaina
6. Išsaugoti pasirinkimą ir atlikti surašymą spaudžiant „surašyti savikainas“
7. Po surašymo dokumentas užrakinamas, koreguoti jo negalima.

Taip pat galite matyti, prekės vertės padidėjimą stulpelyje „Savikaina“

veiksmų seka pagal III variantą:
1. Užpajamuoti įsigytas prekes pagal pirkimo sąskaitą įprastai
2. DK → Bendras žurnalas kurti „D“ arba „K“ įrašą
3. Prekių pirkimo dokumente spausti tab „Pridėtinės išlaidos
4. Bloke „Pridėtinės iš BŽ“ spausti 
5. Paspaudus „Pieštuką“ surasti įrašą bendrąjame žurnale, kuriuo turi būti didinama prekių įsigijimo kaina

6. Išsaugoti pasirinkimą ir atlikti surašymą spaudžiant „surašyti savikainas“

7. Po surašymo dokumentas užrakinamas, koreguoti jo negalima.

Taip pat galite matyti, prekės vertės padidėjimą stulpelyje „Savikaina“

Kol prekių nėra parduota iš pirminio prekių įsigijimo dokumento, pridėtines išlaidas galima atšaukti, taip prekių savikaina vėl bus priskirta pagal Pirkimo sąskaitą. Norint atšaukti pridėtinių išlaidų surašymą spausti mygtuką „Ištrinti surašytas savikainas“

Pastaba. Jei surašant savikainas gaunamas klaidos pranešimas , kad nėra pozicijos =1 ...,  vadinasi reikia pirkimo poziciją išdalinti: viena eilutė - prekių kiekis 1 vienetas, ir kita eilutė - visas likęs prekių kiekis. Šis veiksmas reikalingas, nes paklaidos išlyginimui reikalinga pirkimo pozicija, kurios kiekis lygus 1vnt.
Jei prekės bent viena prekė jau parduota iš pirkimo dokumento, pridėtinių išlaidų funkcijos nebus galima naudoti, kol nebus panaikintas pardavimo įrašas.
Operacijose nurodytos pavyzdinės kor. sąskaitos. Kor. sąskaitas naudokite pagal savo įmonės patvirtintą sąskaitų planą ir apskaitos tvarką.

How to register a purchase refund (credit account)?

Galimi du variantai:

1. Žinynai→ Sandėlio →Operacijos rūšys ir Sandėlis → Pirkimai
Jeigu tai tik nuolaidos, ar paslaugos, kurios neįtakoja prekių liukučius, galima registruoti grąžinimą (Kreditinė arba nuolaidos). Formuojant tokį pirkimą sumos įvedamos su minuso ženklu.

akcijos

2. Sandėlis → Prekyba
Jeigu turi sumažėti prekių likutis - turi būti registruojama operacija susikūrus Operacijos rūšys per Sandėlis → Prekyba modulį.
Registruojant dokumentus su šia operacija sumažės skola tiekėjui ir pirkimo PVM, o prekės bus nurašytos iš tos korespondencinės sąskaitos, į kurią ji buvo padėta pirkimo metu (pagal pirkimo operacijos rūšį naudojamas kor.sąskaitas arba pagal prekės kortelėje priskirtas kor.sąskaitas).
Uždėjus varnelę Prioritetas? -  buhalterinis įrašas bus įrašytas į Operacijos rūšys lauke Kredito kor. sąskaita nurodytą kor. sąskaitą.
Rinkdamiesi grąžinamas prekes, jas turime surasti sandėlio likučiuose. Į grąžinimo dokumentą grąžinamos prekės atkeliamos jų įsigijimo kaina.

kredit

 

How to create purchase funds when there are overheads ?

Pirkimų grąžinimas, kai savikainoje yra pridėtinių išlaidų veiksmų seka:

  1. Prekyba modulyje pasirenkame + ir nurašome į sąnaudas tą/as prekes, kurios turi būti grąžintos. Nurašome kartu su pridėtinėmis išlaidomis.
  2. Pirkimai modulyje sukuriame naują įrašą + ir iš naujo užpajamuojame prekes, kurios turi būti grąžintos tik be pridėtinių išlaidų. Rekomenduojame Operacijos rūšį naudoti ne įprastą Pirkimui, bet susikurti naują, kuriame nebūtų skolos tiekėjui, bet tik 2 klasės korespondencijos.
  3. Žinynai → Sandėlio → Operacijos rūšys sukuriame naują operacijos rūšį Pirkimo grąžinimui registruoti+
  4. Prekyba modulyje pasirenkame naują įrašą + ir nurodome operacijos rūšį (pirkimo grąžinimas). Šiuo įrašu jums bus atkeliamas grąžinimas prekės be pridėtinių išlaidų (užpajamuotos 2 žingsnyje).
VAT registers and correct deduction of VAT (representation, non-deductions, purchases under Article 96)

Galimi keli variantai užregistruoti pirkimo dokumentą su skirtingais PVM tarifais.Tačiau į PVM registrus turi būti sukeliama pirminė informacija, o ne taip, kaip yra apskaityta apskaitoje. Sistemoje yra realizuoti šie PVM įskaitymo būdai:

  1. Reprezentacinių sąnaudų pirkimas;
  2. Neleidžiamų atskaitymų pirkimas;
  3. Mišrių atskaitymų pirkimas;
  4. Pirkimas pagal PVM 96 str.

Reprezentacinės sąnaudos

  • Pirmiausia reikia nustatyti Neleidžiamų atskaitymų korespondentinę sąskaitą: Parametrai → Nustatymai → Buhalterija. Su šia sąskaita bus surašyti 50% reprezentacinių sąnaudų bei PVM sumų.
  • Užregistruojamas pirkimo dokumentas.
  • Kai dokumentas užregistruotas, tuomet nuspaudžiate mygtuką Išskaičiavimai ir pasirenkate Suskaičiuoti reprezentaciją:

B1.lt pirkimai reprezentacijai

  • Jei reikia ištrinti surašytus duomenis, tuomet nuspaudžiate mygtuką Išskaičiavimai ir pasirenkate Ištrinti suskaičiuotą reprezentaciją.
  • Kokios sumos surašytos, galite pažiūrėti per dvejybinį įrašą šiam pirkimui arba per bendrą žurnalą, šių įrašų dok. tipas yra REP.

 

Neleidžiami atskaitymai

  • Pirmiausia reikia nustatyti Neleidžiamų atskaitymų korespondentinę sąskaitą: Parametrai →Nustatymai → Buhalterija.
  • Užregistruojamas pirkimo dokumentas.
  • Kai dokumentas užregistruotas, tuomet nuspaudžiate mygtuką Išskaičiavimai ir pasirenkate Iš PVM į neleidžiamus:

pvm_ne

  • Atidaroma kortelė, kurioje įrašote sumą. Ši suma bus įrašyta į neleidžiamus atskaitymus ir spaudžiate mygtuką Skaičiuoti.

pvm_ne2

  • Jei reikia ištrinti surašytus duomenis, tuomet nuspaudžiate mygtuką Išskaičiavimai ir pasirenkate Ištrinti PVM neleidžiamus.
  • Kokios sumos surašytos galite pažiūrėti per dvejybinį įrašą šiam pirkimui arba per bendrą žurnalą, šių įrašų dok. tipas yra PVM-N.

 

Mišrūs atskaitymai

  • Užregistruojamas pirkimo dokumentas.
  • Kai dokumentas užregistruotas, tuomet nuspaudžiate mygtuką Išskaičiavimai ir pasirenkate Iš PVM į kitas:

pvm_kiti

  • Atidaroma kortelė, kurioje įrašote sumą ir nurodote, į kokią kor. sąskaitą perkelti sumą ir spaudžiate mygtuką Skaičiuoti.

pvm_kiti2

 

  • Jei reikia ištrinti surašytus duomenis, tuomet nuspaudžiate mygtuką Išskaičiavimai ir pasirenkate Ištrinti PVM į kitus.
  • Kokios sumos surašytos galite pažiūrėti per dvejybinį įrašą šiam pirkimui arba per bendrą žurnalą, šių įrašų dok. tipas yra PVM-M.

 

Pirkimas pagal PVM 96 str.

  • Nustatykite parametrus: Parametrai → Nustatymai → Buhalterija. Nustatykite kor. sąskaitą „PVM str. 96 straipsnio surašymui“ naudojama išskaičiavimui pagal 96 str. surašyti. Kiekviena įmonė renkasi kokią sąskaitą naudoti.
  • Užregistruojamas pirkimo dokumentas.
  • Kai dokumentas užregistruotas, tuomet spausti mygtuką Išskaičiavimai ir pasirinkti Surašyti 96 str. PVM:

pvm_96

  • Jei reikia ištrinti surašytus duomenis, tuomet nuspaudžiate mygtuką Išskaičiavimai ir pasirenkate Ištrinti 96 str. PVM.
  • Kokios sumos surašytos galite pažiūrėti per dvejybinį įrašą šiam pirkimui arba per bendrą žurnalą, šių įrašų dok. tipas yra PVM96.
Why does not allow copying of the purchase document shows the error "Error copying. Non-unique entry."
  • Pirmą kartą kopijuojant automatiškai sukuriamas dok. numeris - šios dienos data;
  • Turite pakeisti numerį į jums reikalingą;
  • Nepakeitus - kopijuojant tą pačią dieną sekantį dokumentą, bus rodomas šios klaidos pranešimas.
I get an error message: "Services cannot be added to the inventory account." What am I doing wrong?
Kai registruojate paslaugų pirkimą, pagal operacijos rūšį priskiriama korespondentinė sąskaita su požymiu "atsargos", todėl rodomas klaidos pranešimas "Negali būti paslaugos įtrauktos į atsargų sąskaitą".
Galite pirkimo pozicijoje pakeisti korespondentinę sąskaitą, ją įrašykite į stulpelį „Kor. sąskaita“.

Kad nereikėtų kiekvieną kartą rinkti kor. sąskaitų, galite kortelėje įrašyti kor. sąskaitas. Kai registruosite tokį pirkimą, ar pardavimą kor. sąskaita bus imama iš prekės kortelės.
How do I register a late-received VAT invoice?

1. DK → Sąskaitų planas
Susikurti naują tarpinę gautino PVM kor. sąskaitą sąskaitų plane:2. Parametrai →  Nustatymai → Buhalterija
Priskirti tarpinę PVM kor. sąskaitą laukelio nustatymuose „Tarpinė PVM sąskaita (kai registruojamas PVM vėliau nei pirkimo dokumento data)“:

3. Sandėlis → Pirkimai

Užregistruoti pirkimo dokumentą įprastai tik: 
Laukelyje Pirkimo data“ nurodoma data iš pirkimo dokumento;
Laukelyje „PVM data“ nurodoma data, kada gautas dokumentas (jei dokumentas gautas ir įtrauktas į apskaitą laiku, šio laukelio nepildyti):


Apskaitoje įrašai atvaizduojami:

Pagal dokumento datą išrenkami duomenys į ataskaitas: pirkimo dokumentai, suderinimo aktas, pirktos prekės;
PVM deklaracija (FR0600) formuojama pagal laukelio „PVM data“ duomenis (jei jis užpildytas) ir i.Saf registre pateikiamos iš pirkimo dokumento dvi datos. 

Pastaba. Jei pildomas laukas „PVM data“ iki 2023-05-31 įrašai nėra registruojami per tarpinę PVM kor sąskaitą. Pakeitimas įsigalioja tik tada jei laukelyje „PVM data“ nurodyta data yra  2023-06-01 ir vėlesnė.
Instrukcijoje pateikiamos pavyzdinės korespondencinės sąskaitos iš sąskaitų plano, kad duomenys būtų teisingi, rekomenduojame kor. sąskaitas naudoti pagal savo įmonės patvirtintą sąskaitų planą ir apskaitos vedimo politiką.

How to register a purchase invoice if the purchase in the invoice with Art. and simple VAT?

1. Parametrai → Buhalterija
Parametruose nustatykite kurią kor. sąskaitą naudosite pirkimo sąskaitos PVM pagal 96 straipsnio surašymui.
Laukelyje „PVM str. 96 straipsnio surašymui“ įrašykite kor. sąskaitą. Gali būti naudojama 4 klasės atskira kor. sąskaita, bet kiekviena įmonė renkasi kokią sąskaitą naudoti. Įrašius informaciją išsaugokite.

2. Sandėlys → Pirkimai
Užregistruokite pirkimo sąskaitą. Prie „Pirkimo pozicijos“ užregistruokite pozicijas, kurios bus apskaitomos pagal 96 str. PVM. Užregistravus 96 str. pozicijas spauskite mygtuką „Išskaičiavimai“ ir „Surašyti 96 str. PVM“. Ir tik atlikus išskaičiavimus, užregistruokite visas kitas ne 96 str. pirkimo pozicijas.

PASTABA: Pritaikyti 96 str. PVM atskaitymui galite tik surašytoms prekėms ar paslaugoms. Po atlikto surašymo, užregistruokite pirktas prekes ar paslaugas su PVM, kurio atskaityti nereikia.

How to record a purchase if the reporting person paid with their own funds?Как зафиксировать покупку, если отчитывающееся лицо оплатило свои средства?
1. Atskaitingam asmeniui sukurti kor. sąskaitą 2445X:

DK → Sąskaitų planas


2. Sukurti pirkimui operacijos rūšį:

Žinynai → Sandėlio → Operacijos rūšys

Įrašyti į operacijos rūšį reikiamas kor. sąskaitas pagal savo įmonės patvirtintą sąskaitų planą. Varneles sužymėkite ties „Aktyvi“, „Įtraukti į PVM registrą“ ir „Pirkimas“.

3. Registruoti pirkimo dokumentą:
Sandėlis → Pirkimai

Spausti , laukelyje „Operacija“ naudoti naujai sukurtą operaciją. Taip pat „Avansinis darbuotojas“ lauke užpildyti avansinį darbuotoją.

4. Patikrinti dvejybinio įrašo kor. sąskaitas:


5. Norėdami suformuoti darbuotojo avanso apyskaitą spauskite Ataskaitos → DK ataskaitos ataskaita „Avansinė apyskaita - pasirinktam darbuotojui".

Pastaba. Registruojant pirkimą su kor. sąskaitą 443X,  ši sąskaita užsidaroma, o skola perkeliama atskaitingam asmeniui.

How to register a purchase to avoid entering the i.SAF?

Žinynai → Sandėlio → Operacijos rūšys
Sukurkite naują operaciją Pirkimas, ne i.SAF su reikiamais nustatymais.

Registruojant pirkimą pasirinkite naujai sukurtą operaciją. Taip užregstruota sąskaita nepateks į iSAF.

How to register an invoice with the help of DI?

1. Įkelkite sąskaitą į B1.lt sistemą.

Sandėlis Pirkimai

Įkelti sąskaitą galima keliais būdais: paspaudžiant mygtuką „+ Pridėti failą“ (pasirenkant reikiamą sąskaitą iš dokumentų aplanko savo kompiuteryje) arba nutempiant failą į  lauką „+ Pridėti failą“.

2. Atpažinkite duomenis.

Kai failas įkeltas, paspauskite ant jo vieną kartą.

Laukelyje „Tipas“ pasirinkite „Pirkimas“ ir spauskite žalią mygtuką „Atpažinti duomenis“.

Pastaba. Tų laukelių informaciją, kurios programa neatpažino, galite užpildyti  rankiniu būdu.
3. Įtraukite į apskaitą dokumentą.

Paspauskite mygtuką Įtraukti į apskaitą“

Paspaudus šį mygtuką, programa sukurs buhalterinį įrašą ir pirkimo dokumento failą prisegs prie pirkimo dokumento. Kol kas programa neatpažįsta Pirkimo pozicijos“, užregistruokite šį įrašą ranka.

Kai dokumentas jau užregistruotas, jį išsaugokite ir patikrinkite, kokie kor. įrašai buvo užregistruoti.

How to record the purchase of fuel without using a calculator?

Sandėlis → Pirkimai

Spauskite „+“. Atsidariusiame lange užpildykite laukus. Prie Pirkimo pozicijos“ pasirinkite prekę, kurią norite užpajamuoti, pvz. „benzinas“. Įrašykite kiekį ir į lauką Suma su PVM“ įrašykite galutinę sumą iš čekio, t.y. sumą su PVM. Jei turite galutinę sumą be PVM, galite šią reikšmę įrašyti į lauką Suma su nuolaida be PVM“.

How to record the purchase of fuel if the reporting person paid with his own funds?

1. Atskaitingam asmeniui sukurti kor. sąskaitą 2445X.

DK → Sąskaitų planas

2. Sukurti pirkimui operacijos rūšį:

Žinynai → Sandėlio → Operacijos rūšys

Įrašyti į operacijos rūšį reikiamas kor. sąskaitas pagal savo įmonės patvirtintą sąskaitų planą. Varneles sužymėkite ties „Aktyvi“, „Pirkimas“.
Jei pirkimo įrašas turi patekti į i.SAF registrą tuomet papildomai uždėti požymį „Įtraukti į PVM registrą“.

3. Registruoti pirkimo dokumentą:

Sandėlis → Pirkimai

Spausti , laukelyje „Operacija“ naudoti naujai sukurtą operaciją. Taip pat „Avansinis darbuotojas“ lauke užpildyti avansinį darbuotoją.

4. Patikrinti dvejybinio įrašo kor. sąskaitas:

5. Norėdami suformuoti darbuotojo avanso apyskaitą spauskite Ataskaitos → DK ataskaitos ataskaita „Avansinė apyskaita - pasirinktam darbuotojui".

Pastaba. Registruojant pirkimą su kor. sąskaitą 443X,  ši sąskaita užsidaroma, o skola perkeliama atskaitingam asmeniui.

How to register the received invoice (purchase) for services from third parties so that the amounts are included in the FR0600 declaration?

Registruojant sąskaitą nurodykite PVM registro požymį prie pozicijos: "ES paslaugos, ne ES prekės".

Pastaba. Sumos pateks į deklaraciją FR0600, jei teisingai bus nurodytas požymis prie kliento – Užsienis.

How do I register a credit account for a returned item purchased in GBP or another currency?
Savikaina nesutampa dėl valiutos svyravimo skirtumo, todėl kreditinę siūlytume įvesti kaip paslaugą, o prekę nurašyti aktu eurais, tada atsiradusi valiutų skirtumą įvesti per bendrą žurnalą.
How to register current assets or prepare a report?

Yra ataskaita, kurioje galite matyti įmonės įsigytą ilgalaikį ir trumpalaikį turtą ir kuriam darbuotojui jis yra priskirtas. Darbuotojas, jam priskirtą turtą, gali matyti savo darbuotojo paskyroje. Vadovas dabar gali matyti – kiek kompiuterių, stalų, telefonų ir t.t. faktiškai yra įmonėje.

 

1. Užregistruokite turtą ir priskirkite darbuotojui.

Turtas Mažavertis turtas Mažavertis turtas

Aprašykite reikiamus laukus.

2. Taip pat galite užregistruoti turtą registruodami pirkimą.

Sandėlis Pirkimai

Suformuotame pirkimo dokumente prie „Pirkimo pozicijos“ paspauskite mygtuką „Perkelti į mažavertį turtą“ ir aprašykite reikiamus laukus.

3. Priskirtą turtą galite pamatyti ataskaitoje.

Turtas → Bendra ataskaita

4. Darbuotojas prisijungęs prie darbuotojo kabineto, taip pat gali matyti jam išduotą turtą.

Paskyra → Darbuotojo kabinetas → Išduotas inventorius

How to enter an insurance contract? How to allocate future costs for periods?
Išdalinti būsimas sąnaudas galima per Bendro žurnalo kortelę, registruojant Pirkimus ir jei tai Draudimo sutartis per Draudimo registrą.

Draudimo sutarties įvedimas: 

  • Dokumentai=>Draudimai=>Draudimų registras įvedama nauja draudimo sutartis paspaudus mygtuką
  • Atsidariusiame lange užpildote Draudimo sutarties duomenis, nurodote, kurį automobilį draudžiate, įvedate draudimo Įmokos sumą bei draudimo pradžios ir pabaigos datas. Draudimo objektas ,,Automobilis Nr.1", sukurkite prekės kortelę.
  • Įvedamos Debeto ir Kredito kor. sąskaitos, jei reikia įsirašomos pastabos.
draudimas
  • Žemiau esančioje lentelėje įvedami Bendorojo būsimojo įrašai, jei reikia paskaičiuojami būsimojo laikotarpio sąnaudos. Įrašas įvedamas paspaudus mygtuką .
  • Atsidariusioje lentelėje pasirenkate kas kiek surašyti draudimo įmokas, bei į kurią debeto kor. sąskaitą.
draudimas3
  • Spaudžiam .
  • BŽ įrašai lentelėje susirašo korespondencijos.
draudimas3
  • Užbaigti draudimo įrašo įvedimui, spaudžiame .
 
How to register goods balances when transferring accounting to B1.lt program?
Prekių likučių įkėlimui galite naudoti du pasirinkimus:
1 variantas
Importuoti paruoštą excel, kuriame surašote prekių korteles ir likučius. Vadovaudamiesi nuosekliomis instrukcijomis įkeliate į B1.lt programą paruoštą excel failą:
Duomenų importas → Prekių likučiai

2 variantas
1. Sukurkite operaciją prekių likučių įkėlimui
Žinynai → Sandėlis → Operacijos rūšys
Spauskite „+“, sukurkite naują operaciją „Likučių įvedimas prekės“. Nurodykite kredito kor. sąskaitą (pvz. 99) ir debeto kor. sąskaitą (20XX, nurodykite atsargų kor. sąskaitą). Dešinėje pusėje nurodykite aktyvi ir pirkimas.
Pastaba. Debeto kor. sąskaitą taip pat galėsite nurodyti prie kiekvienos prekės pozicijos.
Pastaba. Jei perkeliate buhalterinius likučius iš kitos programos, vadovaukitės taisykle, klientą nurodykite savo įmonę. Perkeliant likučius įrašus registruokite tą pačia data ir vienoje pusėje nurodykite kor. sąskaitą 99. Tik registruojant ilgalaikio turto įsigijimą, turtą registruokite kada tas turtas buvo įsigytas.

2. Sukurkite prekių korteles
Žinynai → Prekių kortelės→ Prekės
Sukurkite prekės kortelę su prekės požymiu „Prekės“. Spauskite mygtuką „Išsaugoti“.

3. Užregistruokite likučius
Sandėlis → Pirkimai
Spauskite „+“ ir sukurkite operaciją likučių įkėlimui. Pasirinkite sandėlį, kur laikysite užregistruotas prekes, operaciją pasirinkite kur sukūrėte pirmame žingsnyje. Klientą pasirinkite savo įmonę. Prie „Pozicijos“ pasirinkite prekių korteles kur sukūrėte antrame žingsnyje, pasirinkus prekę įrašykite vienetus ir kainą.

Pastaba. Būtina prekių apskaitymui naudoti kor. sąskaitą su Kiekiniu prekės požymiu: DK → Sąskaitų planas ties atsargų kor. sąskaita pažymėkite varnelę „Atsargos“.
Why can't I choose an employee?
Patikrinti darbuotojui priskirtą Darb.grupę ir jos požymį.
  • Jei darbuotojas dirba pagal darbo sutartį:
  1. Personalas → Darbuotojai → „Vardenis Pavardenis“ turi būti priskirta Darb.grupė su požymiu „Darbuotojai pagal darbo sutartis“ ir sukurta darbo sutartis.
  • Jei darbuotojas dirba ne pagal darbo sutartį:
  1. Personalas → Žinynai → Darbuotojų grupės → Sukurti naują darbuotojų grupę, kurioje nėra požymio „Darbuotojai pagal darbo sutartis“.
  2. Personalas → Darbuotojai → „Vardenis Pavardenis“ turi būti priskirta naujai sukurta Darb.grupė, kurioje nėra požymio „Darbuotojai pagal darbo sutartis“, tada šis darbuotojas bus matomas kaip dirbantis.
How to transfer the goods balances to the B1.lt program

Jūsų ankstesnė buhalterinė programa turėtų palaikyti duomenų eksportą  Excel formatu. Jums tereikia suformuoti prekių likučių failą su reikiamais duomenimis.

Parametrai → Duomenų importas → Prekių likučiai.

Prekių likučių perkėlimą sudaro 4 žingsniai:

  • Pasirinkti šabloną;
  • Parsisiųsti šabloną;
  • Įkelti paruoštą failą;
  • Importuoti failą.

Modulyje pasirinkite ,,Prekių likučiai“, pažymėkite ir spauskite ant mygtuko ,,Kitas žingsnis“.

Atsidariusiame lange parsisiųskite duomenų failo Excel šabloną, į kurį reikės pildyti prekių likučius. Norėdami tai padaryti, spauskite žalią mygtuką ,,Parsisiųsti šabloną“. Užpildykite parsisiųstą lentelę (laukelių reikšmės nurodytos B1.lt programoje) atkreipkite dėmesį, kurie laukai yra privalomi. Tų, kurie neprivalomi, galite nepildyti. Jūsų ankstesnė buhalterinė programa turėtų palaikyti duomenų eksportą Excel formatu. Jums tereikia nukopijuoti duomenis iš ankstesnės buhalterinės programos eksporto failo į B1.lt šablono atitinkamus stulpelius.
{remainder-import-attributes}

Kai užpildysite lentelę, spauskite mygtuką,,Kitas žingsnis“.

Laukelyje ,,Failas“ nutemkite failą į įkėlimui skirtą sritį ekrane arba spragtelėkite kairiu pelės klavišu ir pasirinkite failą iš aplanko, kuriame jis išsaugotas. Tokiu būdu įkelsite jį į B1.lt programą.

Importavus likučius, suformuotą failą rasite modulyje Sandėlis Pirkimai,  funkcija ,,Likučių įvedimas“. Importavus failą, būtinai jį patikrinkite. Taip pat modulyje Žinynai Sandėlio Prekės, bus užregistruotos prekių kortelės.

Item price is 5 characters after the decimal point

Nėra galimybės reguliuoti skaitmenų skaičiaus po kablelio, nei pirkimuose, nei pardavimuose.
Kai kurie klientai naudoja tik 2, kiti 4, kiti 5, o kriptovaliutos pardavėjai net 6 simbolius po kablelio, todėl šiam pakeitimuį įvesti nėra greito ir lengvo sprendimo būdo. Nors pakeitimas nedidelis, bet daro įtaką visoms ataskaitoms programoje.
1-2 metų laikotarpyje galimai bus atlikti pakeitimai, nes poreikis didėja, o prekiaujantiems kriptovaliuta tai ypač svarbu.

How to distribute Future Period Costs in Purchase Module?

Sandėlis  → Pirkimai

Veiksmų seka:
1. sukurti pirkimo įrašą;
2. pažymėti pirkimo poziciją;
3. pasirinkti išdalinimo mygtuką:
4. atsidariusiame lange užpildyti laukus ir spausti „Generuoti":

Periodo pradžios data - atkeliama įrašo data, jei reikia, galima keisti.
Periodo pabaigos data - iki kokios datos reikia išsidalinti.
Surašyti kas - pasirenkate sąnaudų surašymo periodiškumą: kas mėnesį, kas ketvirtį, kas metus.
Kor. sąskaitą - pasirenkate į kokią kor. sąskaitą išdalinti sumas.


Norėdami ištrinti surašytas būsimas sąnaudas — pažymėti pirkimo poziciją ir spausti mygtuką „Ištrinti surašytas būsimas sąnaudas“ .

Patikrinti sąnaudų išdalinimą galima pagrindiniame pirkimo įrašo lange spaudžiant mygtuką „Rodyti/Slėpti Dvejybinius įrašus 

Pastaba. sąnaudos paskirstomos pagal pasirinkto periodo dienų skaičių, o ne mėnesį, todėl atitinkamai vieną mėnesį sąnaudų suma gali būti didesnė arba mažesnė atsižvelgiant į dienų skaičių tame mėnesyje.

How to enter the received discount on purchased goods to reduce the cost price?

Jei prekių tiekėjas suteikė nuolaidą įsigytoms prekėms, įsigijimo savikainą sumažinti galima 2 būdais:

I Būdas. Jei prekės dar neparduodos iš pirkimo:
1. Grąžinimui naudoti operacijos rūšį tą pačią, kuri naudota pirkimui įvesti (kainą vesti su minusu), naudoti prekės kortelę:

2. Prekių įsigijimo savikainos mažinimas:
2.1 Surasti pirminį pirkimo dokumentą, kuriam turi būti pritaikyta suteikta nuolaida:
2.2 Atidarius įrašą spausti „Pridėtinės išlaidos“ „Pridėtinės iš pirkimų“ → išrinkti prekę → „Surašyti Savikainas“

3. Suteikta nuolaida proporcingai pritaikoma visoms įsigytoms prekėmėms:

II Būdas. Kai prekės jau parduotos ar dalis jų parduota: 
1. Susikurti tarpinę kor sąskaitą sąskaitų plane:


2. Susikurti grąžinimui operacijos rūšį Žinynai → Sandėlio → Operacijos rūšys: 

3. Gautą nuolaidą prekėms registruoti Sandėlis → Pirkimai modulyje, pasirenkant „Paslaugos kortelę“, kainą nurodyti su minuso ženklu.

Kadangi dalis prekių parduota anksčiau, surašytos savikainos pardavimo dokumente koreguoti nėra galima, todėl rekomenduotume parduotų prekių savikainos mažinimą iškelti į kitą kor sąskaitą, nei numatyta operacijos rūšyje, kaip pvz nurodyta: kor sąskaitą 609 
4. Sukurti nurašymo operacijos rūšį:

5. Sandėlis → Prekyba registruoti prekių nurašymą

6. Sukurti operacijos rūšį, prekių nauja savikainos kaina užpajamavimui: Žinynai → Sandėlio → Operacijos rūšys:

7. Prekių registravimas nauja savikaina: Sandėlis → Pirkimai modulyje.
Naują prekės kainą pasiskaičiuoti rankiniu būdu, įvertinat suteiktą nuodaidą prekėms:

8. Įvestų buhalterinių duomenų patikrinimas ataskaitose, nes tarpinė kor. sąskaita po atliktų veiksmų turi „užsidaryti“:

Pastaba. Instrukcijoje pateikiamos pavyzdinės korespondencinės sąskaitos iš sąskaitų plano, kad duomenys būtų teisingi, rekomenduojame kor. sąskaitas naudoti pagal savo įmonės patvirtintą sąskaitų planą ir apskaitos vedimo politiką.

Why do I get the error "No intermediate VAT corr. account specified"?
Sandėlis → Pirkimai modulyje bandant saugoti pirkimo įrašą rodoma klaida: „Nėra nurodyta tarpinė PVM kor sąskaita“.
Rekomenduojama patikrinti ar Parametrai →  Nustatymai → Buhalterija yra nurodyta tarpinė PVM kor.sąskaita.


Sales returns
How to make a sales return?

Jei pirkėjas nori grąžinti prekes (prekės grįžta į sandėlį):

Grąžinimas registruojamas Sandėlis → Pardavimų grąžinimas, susikūrus Operacijos rūšį pvz.: Pardavimų grąžinimas. Varnelės - Pirkimas ir Pardavimų grąžinimas, Įtraukti į PVM registrą, pažymėti, kad tai Kreditinė sąskaita.

pard-graz

 

How do I reconcile returns on goods that have been sold before?

Grąžinimas registruojamas Sandėlis → Pardavimų grąžinimas, susikūrus Operacijos rūšį pvz: Pardavimų grąžinimas be pardavimų. Varnelės - Pirkimas ir Pardavimų grąžinimas be pardavimų, Įtraukti į PVM registrą, pažymėti, kad tai Kreditinė sąskaita.

How to register a refund if the goods were sold through a cash register?

Jei prekės buvo parduotos per kasą:

Grąžinimas registruojamas Sandėlis → Pardavimų grąžinimas, susikūrus Operacijos rūšį pvz: Pardavimų grąžinimas. Varnelės - pirkimas ir pardavimų grąžinimas, įtraukti į PVM registrą, pažymėti, kad tai kreditinė sąskaita.
Kai sukursite grąžinimo dokumentą, jį priskirkite prie Kasos pardavimų minusinio čekio, pasirinkę stulpelį Dokumentas. Tada jis pasižymės, kad yra sutvarkytas. 

How to make a sales refund if the services are sold under Article 96?

Kadangi tai ne parduotų prekių, o paslaugų su PVM 96 str. grąžinimas, siūlome susikurti identišką pardavimo operacijos rūšiai operaciją, kurią naudojate "Grąžinimai" apskaitymui, tik operacijos rūšies tipą pasirinkite "Kreditinė PVM sąskaita faktūra".
Registruojate Pardavimai>Operacijos rūšis "Grąžinimas 96 str." renkatės tą pačią paslaugą (96str) tik kainą rašot su minuso ženklu.
Sugeneravus Grąžinimą, pagal šią formą turite konvertuoti į Word ir ten parašyti prie PVM sąskaitos faktūros "Kreditinė".

Why are there no sales invoices issued to the customer when creating a sales return?

Pildant pardavimo grąžinimą patikrinkite ar dokumentui parinkta ta pati valiuta, kokia yra naudojama pardavimo dokumente.


Stock
Why it doesn't show stock balances even though the items are entered in the purchase documents?
DK → Sąskaitų planas
Sąskaitų plane kor. sąskaitai nurodykite požymį „Atsargos“ ir tada per naują užregistruokite atsargas. Jei nebus pažymėta, tada sandėlio prekės bus ne kaip kiekinė apskaita.

Prekės judėjimas
How to see the movement of the product?

Sandėlis → Prekės judėjimas

Užpildyti laukelius „Prekė“ ir „Sandėlis“, jei reikia koreguoti laukelį "Data nuo".
Ataskaitai formuoti spausti mygtuką „Gauti“.

Suformuotoje ataskaitoje pateikiama informacija, kada pasirinkta prekė buvo nupirkta, grąžinta, parduota ar nurašyta.


E-commerce
How to connect B1.lt system with e-mail. in the store?

B1.lt sistemos su el. parduotuve sujungimas vykdomas:

Examples of orders from e-commerce

Sandėlis → El. prekyba
Sinchronizuoti užsakymai iš el. parduotuvės į B1.lt ateina į El. prekyba modulį. Jei įrašas pilkas, tai užsakymas sutvarkytas, t.y. prekė nusirašė iš sandėlio. Jei įrašas baltas, galite priskirti nurašoma prekę.


Atidarius vieną užsakymą (paskauskite ant įrašo du kartus) „Buhalterinė informacija“ lange galima pamatyti kokie įrašai užsiregistravo B1.lt sistemoje. Laukelyje Pardavimo dok. serija ir numeris atvaizduojamas pardavimo dokumentas, kuris bus užregistruotas apskaitoje. Nurašymo akto dok. serija ir numeris atvaizduojamas pardavimo dokumentas, kuris bus užregistruotas apskaitoje. Šie sugeneruoti dokumentai užsiregistruoja Sandėlis → Prekyba modulyje su kor. sąskaitomis. Paspaudus mygtuką ,,Peržiūrėti", programa atidaro dokumentą sandėlis modulyje. Skiltyje Sandėlio likučiai" matote likučius, kurie yra sandėlyje, jei matote ten įrašą, vadinasi programa nenurašė medžiagos.

In the e-commerce module how to know if a product has been removed from stock or not?

Sandėlis → E-prekyba

Sinchronizuoti užsakymai iš el. parduotuvės į B1.lt užsiregistruojami modulyje „E-prekyba“. Jei įrašas – pilkas, vadinasi užsakymas – sutvarkytas, t.y., prekė iš sandėlio nurašyta. Jei įrašas – baltas, prekę prie nurašytų galite priskirti rankiniu būdu..

Įeikite į sutvarkytą užsakymą, t.y., pilkos spalvos įrašą, paspauskite ant jo du kartus.

Prie srities „Užsakymo pozicijos“ esančiame stulpelyje „Prekė“ nurodomos tos prekės, kurios atėjo iš Amazon parduotuvės. Jei stulpeliai „Nurašoma prekė“ ir „Nurašomos prekės kodas“ užsipildė, vadinasi šis užsakymas rado prekę B1.lt apskaitoje. Tai reiškia, jog tokia prekės kortelė yra užregistruota: Žinynai Prekių kortelės Prekės. Jei užsipildė stulpelis „Nurašytas kiekis“, vadinasi prekė buvo nurašyta, t. y., buvo sukurtas nurašymo dokumentas. Prekiaujant per modulį „E-prekyba“, prekė nurašoma atskiru dokumentu. Kaip atrodo šis dokumentas galite pamatyti srityje „Buhalterinė informacija“. Šie sugeneruoti dokumentai užsiregistruojami: Sandėlis Buhalterinė informacija modulis „Su kor. sąskaitomis“.

Įeikite į nesutvarkytą užsakymą, t.y., baltos spalvos įrašą, paspauskite ant jo du kartus.

Prie srities „Užsakymo pozicijos“ esančiame stulpelyje „Prekė“ nurodomos tos prekės prekės, kurios atėjo iš Amazon parduotuvės. Jei stulpeliai „Nurašoma prekė“ ir „Nurašomos prekės kodas“ užsipildė, vadinasi šis užsakymas rado prekę B1.lt apskaitoje. Tai reiškia, jog tokia prekės kortelė yra užregistruota: Žinynai Prekių kortelės Prekės. Jei stulpelis „Nurašytas kiekis“ neužsipildė, vadinasi prekė nebuvo nurašyta.

Pastaba. Jei prekė sandėlyje nebuvo užregistruota, t.y., jos nebuvo sandėlyje arba ji nebuvo sujungta per SKU kodą, prekė nenusirašys. Taip pat įrašai, kurie užregistruoti modulyje „E-prekyba“, neturi kor. sąskaitų ir buhalterinėje apskaitoje nedalyvauja.

Į ataskaitą „Nenurašytos pozicijos“ įeina tos prekės, kurios atėjo iš Amazon parduotuvės, tačiau nebuvo nurašytos, nes jos nebuvo sandėlyje. Šią ataskaitą galite naudoti prekėms užsakyti.

How to re-import orders from e-shop via API?

1. Sandėlis → „E-prekyba“ modulyje pažymėkite užsakymus, kuriuos norite ištrinti ir spauskite mygtuką „Trinti pasirinktus įrašus“. Atsidariusioje lentelėje spauskite mygtuką „Taip“. Bus ištrinti susieti pardavimo, nurašymo dokumentai. Trynimas gali užtrukti, nes programa tikrina susietus įrašus.

2. Nueikite į el. parduotuvę administracinę panelę, suraskite B1.lt įskiepį ir nustatykite datą, pakeitimus išsaugokite.
3. Spauskite mygtuką - „Reset order“, arba „Atstatyti užsakymus“. Taip bus ištrinta informacija, apie įkeltą užsakymą į B1.lt programą.
4. Paleiskite užsakymų sinchronizavimo komanda, kad į B1.lt programą Sandėlis → „E-prekyba“ modulį iš naujo įkristų užsakymai. 
5. Nueikite į Sandėlis → El. prekyba modulį ir patikrinkite ar užsakymai importuoti. Importas gali užtrukti, šiek tiek palaukite.
Pastaba. Ši instrukcija negalioja el. parduotuvėms Verskis, Amazon, Ebay, Shopify, Etsy.
How to adjust write-offs from e-commerce?
Sandėlis → E-prekyba.
  1. Surandame užsakymą, kurio nurašymo aktą norime koreguoti.
  2. Atidarome užsakymą ir pasirenkame „Buhalterinė informacija“. Spaudžiame mygtuką „Peržiūrėti“.
  3. Automatiškai atsidaro nurašymo aktas.
  4. Pardavimo pozicijoje panaikiname prekę iš nurašymo akto.
  5. Išsaugome pakoreguotą nurašymo aktą paspaudę mygtuką „Išsaugoti“.
  6. Sandėlis → E-prekyba →Surandame užsakymą, kurio nurašymo aktą koregavome.
  7. Užsakymo pozicijoje pasirenkame prekę, kuriai norime priskiti kitą nurašomą prekę. Pažymime, kad prekės eilutė nusispalvintu žalia spalva ir spaudžiame mėlyną pieštuką:
  8. Atsidariusiame lange prie pozicijos „Nurašoma prekė“ spaudžiame pieštuką:
  9. Priskiriame norimą prekę iš sąrašo. Išsaugome.
  10. Užsakymo pozicijoje pasirenkame prekę, kuri buvo koreguota. Lentelėje „Sandėlio likučiai“ taip pat pasirenkame prekę, kuri bus nurašoma. Spaudžiame mygtuką „Nurašyti“.
PASTABA: Norint nurašyti paslaugos kortelę ar prekės kortelę su požymiu „Paslauga“ , jos likutis nebus rodomas lentelėje  „Sandėlio likučiai“.
How to re-import orders from e-shop platform?

Veiksmų seka:
1. Modulyje „Sandėlis“ → „E-prekyba“ pažymėkite užsakymus, kuriuos norite ištrinti ir spauskite mygtuką „Trinti pasirinktus įrašus“.
Atsidariusioje lentelėje spauskite mygtuką „Taip“. Bus ištrinti susieti pardavimo, nurašymo dokumentai ir banko įrašai. Trynimas gali užtrukti, nes programa tikrina susietus įrašus.
2. „Parametrai“ → Integracijos → „eBay“, „Amazon“, „Shopify“, „Etsy“, „Pigu.lt“, „Varlė.lt“ ar „Verskis“ nustatykite datą, nuo kada iš naujo įkelti užsakymus į B1.lt.
3. Išsaugokite pakeitimus ir spauskite mygtuką „Gauti duomenis“.

How to choose the VAT rate for a specific country in my e-shop?
Jei naudojate WooComerce, PrestaShop, OpenCart, Magento ar savo suprogramuotą individualų įskiepį:
  • Parametrai → Integracijos → API → Pasirinkti prie savo elektroninės parduotuvės prijungtą raktą;
Jei naudojate Ebay, Amazon, Shopify, Etsy arba Verskis.lt;
  • Parametrai → Integracijos → eBay, Amazon, Shopify, Etsy arba Verskis.lt → Pasirinkti savo elektroninės parduotuvės raktą:

  1. Atsidariusiame parametrų lange spausti funkciją „Importuoti PVM tarifus“:
  2. Supildyti reikiamus laukus → Spausti „Importuoti“:
  3. Programa automatiškai importuoja visų šalių tarifus pagal Jūsų pasirinktus parametrus. Jei reikia pakoreguoti, susirandate šalį, šalia jos spaudžiate pieštuko ikoną ir pasirenkate reikiamą PVM:


How do I select a VAT classifier in my e-shop settings?
Jei naudojate WooComerce, PrestaShop, opencart, Magento ar savo suprogramuotą individualų įskiepį:
  • Parametrai → Integracijos → API → Pasirinkti savo elektroninės parduotuvės raktą;
Jei naudojate eBay, Amazon, Shopify, Etsy arba Verskis.lt;
  • Parametrai → Integracijos → eBay, Amazon, Shopify, Etsy arba Verskis.lt → Pasirinkti savo elektroninės parduotuvės raktą:
  1. Atsidariusiame parametrų lange surasti parinktį „Naudojami PVM klasifikatoriai“ → Spausti pieštuko ikoną, norint priskirti reikiamą klasifikatorių pagal PVM kodą iš PVM klasifikatorių sąrašo:
  2. Spausti „Išsaugoti“.
How to enter a return for goods sold through the e-shop?

Sandėlis → Pardavimo grąžinimai modulis

Prekių ar paslaugų parduotų per elektroninę parduotuvę grąžinimą galima registruoti dviem būdais:

1. variantas:
1.1 sukurti grąžinimo operacijos rūšį: 

1.2 Sandėlis → Pardavimo grąžinimai kurti grąžinimo įrašą
užpildyti privalomus laukus ir grąžintas prekes ar paslaugas „Grąžinimo pozicijos“

Pildant grąžinimą atkreipti dėmesį į laukelį „Kaina be PVM“ šiame laukelyje pildoma prekės savikainos kaina, o Laukelyje „Grąžinimo kaina“ pildoma prekės ar paslaugos pardavimo kaina iš pirminio pardavimo dokumento.
Apskaitoje toks įrašas bus registruojamas su tokiomis korespondencijomis: 

2. variantas:
2.1 sukurti operacijos rūšis Žinynai → Sandėlio → operacijos rūšys
Grąžinimui: 

prekių grąžinimui į sandėlį operacijos rūšį: 

2.2 Sandėlis → Pardavimo grąžinimai
   2.2.1 kurti grąžinimo įrašą;
   2.2.2 užpildyti privalomus laukus ir surinkti  „Grąžinimo pozicijas“;
Pildant grąžinimą ir pasirinkus iš sąrašo grąžinamą poziciją reikia įvesti tik kiekį, visi kiti laukai užpildomi automatiškai pagal pirminį pardavimo dokumentą. Atkreipti dėmesį, kad grąžinimas registruojamas paslaugai, o ne prekei.
Apskaitoje toks įrašas bus registruojamas su tokiomis korespondencijomis: 
2.3 Sandėlis → Pirkimai 
Kurti pirkimo įrašą prekių grąžinimui į sandėlį:

Laukelyje „Tiekėjas“ parenkama “Jūsų„ įmonė į kurią vykdomas prekių grąžinimas;
Laukeliuose „Serija“ ir „Numeris“ pagal įmonės apskaitos vedimo tvarką pildomas vidinio dokumento numeris.
Pirkimo pozicijos „užpajamuoti“ grąžintas prekių pozicijas, kurios turi būti grąžintos atgal į sandėlį;
Laukelyje „Pirkimo kaina“ nurodoma prekės savikaina;

Apskaitoje šis įrašas registruojamas su tokiomis korespondencijomis: 

Pastaba. instrukcijoje pateikiamos pavyzdinės korespondencinės sąskaitos iš sąskaitų plano, kad duomenys būtų teisingi rekomenduojame kor. sąskaitas naudoti pagal savo įmonės patvirtintą sąskaitų planą ir apskaitos vedimo politiką.


Consignment stock
Consignment when your company delivers goods to a customer.
  1. Susikurkite užbalansines sąskaitas (jei reikia, jei nenaudosite kor. sąskaitų iš sąskaitų plano), pvz.: 80 - Konsignacinės prekės; 81 - Įsipareigojimai dėl konsignacinių prekių.
  2. Pasiruoškite operacijos rūšį. Siūlome pažymėti požymį "Prioritetas", kad nepriklausomai, kas nurodyta pirkimo pozicijoje, būtų teisingi bendro žurnalo įrašai. Jei žadate atiduoti prekes su išskirtu PVM, tuomet turite sukurti ir PVM kor. sąskaitą. Sąnaudų kor. sąskaitos nereikia pildyti. - pvz.:kosignacija
  3. Sukurkite pardavimo dokumentą Sandėlis=>Prekyba su šia operacijos rūšimi.
  4. Kai reikia išrašyti sąskaitą (kai klientas parduoda prekes) - pasirenkite meniu punktą - Sandėlis=>Konsignaciniai likučiai
    Išsirinkite (naudojant lenteles filtrus) kokiam klientui norite išrašyti sąskaitą ir surašote prekių kiekius stulpelyje Konsigkiekis, kuriuos perkeliate į sąskaitą.

kons.pardavimas1

Užpildote reikiamus laukus: Dokumento data ir Operacijos rūšis ir paspaudžiate mygtuką Kurti dokumentą:

kons.pardavimas

Tada sistema iš konsignacinių dokumentų perkelia nurodytą kiekį prekių į pardavimo dokumentą. Konsignacinis įrašas pasikeičia, sumažėja tiek, kiek išrašoma prekių.
arba
Kitas variantas: jei nenorite, kad konsignacinis dokumentų DK įrašas pasikeistų, o darytų atvirkštinius, tai tuomet Jūs turite daryti prekių grąžinimą ir tada tiesiog daryti pardavimą.

Pastaba:

  • Padarius atvirkštinį įrašą (prekių grąžinimą) Konsignacinių likučių kiekis išliks nepasikeitęs.
  • Praeitų metų Konsignacinio likučio koreguoti (parduoti) nebegalima.

 

 

Consignment when your company receives goods from a supplier.
  • Susikurkite Operacijos rūšį, pagal kurią į sandėlį įkeliate prekes. Pvz.: D2014 (prekės) K44XX (mokėtinos sumos tiekėjams už konsignaciją). Pvz.:

kons.atsar

  • Pirkimus registruojate kaip ir bet kokią sąskaitą Sandėlis=>Pirkimai
  • Kai gaunate sąskaitą faktūrą prekes, kurias pardavėte, registruojate pirkimą taip D44XX  K443. Siūlome pažymėti požymį "Prioritetas", kad nepriklausomai, kas nurodyta pirkimo pozicijoje, būtų teisingi bendro žurnalo įrašai. Pvz.:

kons.pirk

 

What should be the operation to return the consignment goods (we sell the consignment and they return to us)?

Jūs turite:

  • Keisti Konsignaciniame pardavime išrašytų prekių kiekius arba
  • Per Konsignaciniai likučiai suformuokite pardavimo dokumentą su atitinkama operacijos rūšimi ir tada pagal tai darykite grąžinimo dokumentą.

Inventarisation
How to make an inventory in the company?

Prieš pradedant inventorizaciją patiktinti Parametrai → Nustatymai → Inventorizacija ar užpildytos operacijų rūšys.
Sukurti naują operacijos rūšį galite per Žinynai Sandėlio Operacijos rūšys.

Sandėlis → Inventorizacija sukurti naują įrašą, pasirinkus sukurti ir užpildyti Datą, Numerį, pasirinkti pagal ką rūšiuoti prekes.

B1.lt apskaita inventorizacija

pozymiaiinventorizaciją galima vykdyti pagal tam tikrus požymius, kuriuos galima pasirinkti paspaudus „Požymiai“. Atsidariusioje kortelėje pagal pateiktus požymius Sandėliai, Tiekėjai, Prekių/paslaugų požymiai, Prekių grupės, Prekės, Kor. Sąskaitos pasirenkame reikiamus požymius ir perkeliame atitinkamus įrašus. Pavyzdžiui pasirenkame požymį „Sandėlis“ ir pasirenkame, jog inventorizaciją vykdysime tik sandėlyje „Pagrindinis“. Pasirinkus spaudžiame atgal.

Pasirinkus ir užpildžius visu duomenis spaudžiate generuotilikucius, kuri pagal pasirinktus požymius, automatiškai sugeneruos visų prekių likučius ir bus vykdoma prekių inventorizacija. Informacija pateikiama lentelėje „Inventorizacijos pozicijos“.

Inventorizaciją taip pat galima vykdyti rankiniu būdu įvedant prekes. Kortelėje „Inventorizacijos pozicijos“ spaudžiame pridėti, lentelėje įvestoje eilutėje, laukelyje „Prekė“ pasirenkame (filtruojame) ir įvedame inventorizuojamas prekes ir užpildome kitus reikiamus laukus. Taip inventorizuojamos visos prekės.

invent.pozic

Suformavus dokumentą, galima spausdinti buhalterinį arba faktinį inventorizacijos aktą pasirinkus ir spausdinimo funkciją. Paspaudus veiksmaileis sukurti prekių pertekliaus ar nurašymo aktą.


Inventarisation
How to carry out revaluation of goods?

Sandėlis → Perkainavimas
Modulis naudojamas prekių pardavimo kainos keitimui pasirinktoms prekių kortelėms arba rūšiuojant jas pagal: prekių/paslaugų požymius, prekių grupes, prekes, gamintojus.

Prekių perkainavimui atlikti, galima naudoti 3 skirtingus metodus:
1. Fiksuota kaina: kai pasirinktoms prekių kortelėms priskiriama nurodyta pardavimo kaina be PVM. Užpildžius laukelyje „Fiksuota kaina“ spausti mygtuką „Perkainoti“.
Pakeitimai atvaizduojami bloke „Perkainotos prekės“


2. Procentas nuo savikainos: pasirinktoms prekių kortelėms nurodomas antkainio dydis procentais. Pardavimo kaina be PVM paskaičiuojama nuo paskutinės prekės įsigijimo kainos pridedant nurodytą procentą.
2.1 Paskutinė prekės įsigijimo savikaina atvaizduojama prekės kortelėje: Žinynai Prekių kortelės → Prekės

2.2 Sandėlis → Perkainavimas pasirinktoms prekių kortelėms nurodomas laukelyje „Procentinis dydis“ ir  spausti mygtuką „Perkainoti“.

Pakeitimai atvaizduojami bloke „Perkainotos prekės“

3. Bazinė kaina. Pridėti (arba „- atimti“) pasirinktoms prekių kortelėms nurodomas dydis kuriuo turi būti padidinta arba sumažinta prekės pardavimo kaina be PVM. Jei norima sumažinti dydis nurodomas su minuso ženklu.
3.1 Bazinė kaina, tai prekės kortelėje nurodyta pardavimo kaina:


3.2 Pasirinktoms prekių kortelėms laukelyje  „Bazinė kaina. Pridėti (- atimti)“ nurodomas dydis, kuriuo turi būti padidinta arba sumažinta prekės pardavimo kaina ir  spausti mygtuką „Perkainoti“.

Pakeitimai atvaizduojami bloke „Perkainotos prekės“

Pastaba.
Atlikus pardavimo kainų pakeitimą (Perkainavimą) veiksmo atšaukti nėra galima, pastebėjus neatitikimą pardavimo kainą galimą koreguoti prekės kortelėje arba modulyje „Perkainavimas“ pagal tinkamą perkainavimo metodą.


Cash register sales
How to make a sale with a cashier's check?

Pasiruošimui:

1. Sukurkite operacijos rūšį:

Žinynai → Sandėlio Operacijos rūšys

2. Užregistruokite sąskaita iš kasos čekio

Sandėlis Prekyba

Spaudžiate sukurti pardavimo dokumentą, pasirenkate operacijos rūšį, kurią sukūrėte pirmame punkte. Įvedimo formoje atsiranda papildomas laukas „Pardavimas su kasos čekiu“,

Sąskaitos data  turi būti tokia pat, kaip ir kasos čekio data, kitu atveju nebus atkeliamos prekės. Kai suvedėte reikalingus duomenis, t.y. data, klientas ir kt., į „Pardavimas su kasos čekiu“ įrašote čekio numerį ir paspaudžiate mygtuką „Atkelti prekes“. Čekio informacija atkeliama ir tada galite spausdinti sąskaitą.

Pastaba. Taip registruojama operacija, kai B1.lt programa sujungta su kasos aparatu.

 


Parameters for the "Warehouse" module
No selling price, what to do?

Parametrai → Pardavimai

Aprašykite kokia kaina turėtų ateiti „Pardavimo kaina“ lauke:

  • Prekės kaina be PVM iš prekės kortelės
  • Prekės savikaina

Pasirenkama viena iš kainų, tuomet kai vykdomas pardavimas pasirenkant prekę automatiškai atkeliama viena iš kainų.

Pastaba. Pardavimo kaina gali būti užregistruota prekės kortelėje, arba ją galima priskirti konkrečiam klientui.


Prekės kaina prekės kortelėje.

Additional feature of the product
Parametrai → Nustatymai → Papildomi prekių požymiai
Jei norite aktyvuoti tik vieną lauką, eilutėje Papildomas laukas 1” įrašykite lauko pavadinimą. Jei norite aktyvuoti daugiau laukų, tada reikšmes įrašykite ir į kitus laukus. Pavyzdžiui, galite nurodyti prekės serijos numerį, ID kodą, IMEI kodą ar partijos numerį. Jei norite, kad naujai aktyvuoti laukai atsispindėtų ataskaitose ir sąskaitose, pažymėkite varnele. Užpildžius laukus, spauskite mygtuką Išsaugoti”.

Žinynai → Prekių kortelės → Prekės
Aktyvuoti laukai atsiranda šiame modulyje kiekvienoje kortelėje prie „Papildomi” lauko informacijos. Į šiuos laukus galite įrašyti prekės reikšmes.


PASTABA: Formuojant Pardavimo dokumentą, šie laukai matysis prie prekės pozicijos. Laukelyje Prekė” galite vykdyti paiešką pagal sukurtas reikšmes. Taip pat pardavimo sąskaitoje atsispindės šių užpildytų laukų duomenys. Modulyje „Prekės judėjimas” galite pagal papildomą požymį rasti kada prekė buvo pirkta, kam ir kada parduota.
What parameters should be set so that the entire balance of the product is included in the sales invoice?
Parametrai → Nustatymai → Pardavimai

Įėjus į modulį pažymėkite varnele ,,Įkelti visą prekės kortelės likutį pardavimo sąskaitoje“. Registruojant pardavimo sąskaitą pasirinkus prekę iš sandėlio bus atkeltas visas prekės likutis.

What are the settings for all issued sales invoices to have a due date?

Parametrai → Nustatymai → Pardavimai

Laukelyje ,,Pardavimo sąskaitoje apmokėjimo terminas (dienomis)“ įrašykite apmokėjimo terminą dienomis. Registruojant pardavimo sąskaitą automatiškai bus pridėta tiek dienų į laukelį ,,Apmokėti iki nuo sąskaitos išrašymo dienos, kiek nurodėte parametuose .

Pastaba. Jei Klientai modulyje kliento kortelėje bus įrašytas kitas  ,,Apmokėti per“ terminas, programa kaip prioritetinį nustatymą taikys iš kliento kortelės.

How do I register for a VAT classification to appear on an invoice or i.SAF report?

Priskirkite PVM klasifikatorių prie PVM tarifo.

Žinynai Sandėlio PVM tarifai

  • „Pavadinimas“ lauke įrašykite pavadinimą;
  • „Skaitinė reikšmė“ nurodykite PVM tarifą;
  • „Klasifikatorius“ pasirinkite iš galimų kodų PVM1, PVM100, PVM12 ir t.t.;
  • „Data nuo“ taip pat nepamirškite nurodyti.

Pastaba. Nebūtina nurodyti PVM klasifikatoriaus sąskaitoje prie „Pardavimo pozicijos“. iSAF registras formuojamas tokiu būdu: jei nėra nurodytas klasifikatorius prie pozicijos, imamas iš PVM tarife nurodytas klasifikatorius, todėl pildymas pozicijoje nėra privalomas.

What settings do I need to set up a simplified invoicing?

Sandėlis → Prekyba
Įrankių juostoje įjunkite mygtuką ,,Įjungti supaprastintą SF sąsają. Paspaudus šį mygtuką paspauskite mygtuką ,,Pridėti naują įrašą. Programa jums leis kurti supaprastintą sąskaitą.

Taip pat šį funkcionalumą galite įjungti paspaudus mygtuką Parametrai → Nustatymai → Bendri modulyje ,,Naudoti supaprastintą SF sąsają.
Pastaba. Norėdami išjungti šį funkcionalumą, paspauskite tą patį mygtuką ir būsite grąžinti į tą patį režimą.

Additional trade feature

Parametrai → Nustatymai → Papildomi prekybos požymiai
Jei norite aktyvuoti papildomą lauką - Prekyba modulyje, kur įmonė galės įrašyti papildomą informaciją, eilutėje „Požymis 1” įrašykite lauko pavadinimą. Jei norite aktyvuoti daugiau laukų, reikšmes įrašykite į kitus laukus. Pavyzdžiui, galite nurodyti krovinio važtaraščio numerį ir kt. informaciją. Užpildžius laukus, spauskite mygtuką „Išsaugoti”.


Sandėlis → Prekyba 
Modulyje formuojant pardavimo sąskaitą dešiniajame kampe prie „Pap.info” laukelio atsiras papildomai sukurti papildomi požymiai.
Į tuos laukus pagal poreikį galite pildyti informaciją, šią informaciją matysite B1.lt programoje. Ataskaitoje ir pardavimo sąskaitoje ši informacija neatsispindės.

Note: Learn more about inventory accounting, income and expense grouping, and accounting with free accounting courses.

How to use the warehouse module