i.MAS, i.SAF, i.VAZ ir SAF-T – kas tai?

Išmanioji mokesčių administravimo sistema (i.MAS) - tai 7 posistemiai, kurie bus kuriami trejomis grupėmis.
1-a grupė (privaloma naudoti nuo 2016-10-01), tai:

  • i.SAF - posistemis, skirtas teikti išrašytų ir gautų sąskaitų - faktūrų duomenis elektroniniu standartizuotu formatu kas mėnesį visiems PVM mokėtojams. B1.lt programoje absoliučiai nemokamas.
  • i.VAZ - posistemis, skirtas perduoti, gauti ir naudoti elektroninius važtaraščius krovinių vežimui kelių transportu LR teritorijoje. Įeina į planą Minimalus

2-a grupė, tai:

  • SAF-T - standartinė buhalterinės apskaitos duomenų rinkmena, jo paskirtis – standartizuoti duomenų pateikimą, teikiama mokestinių patikrinimų metu ir nurodytam periodui.
  • SAF-T teikimo pradžia pagal mokestinius laikotarpius:
    • nuo 2017 m. sausio 1 d. įmonėms, kurioms Grynosios pardavimų pajamos 2015 m. didesnės nei 8 mln. €;
    • nuo 2018 m. sausio 1 d. įmonėms, kurioms Grynosios pardavimų pajamos 2015 m. didesnės nei 45 tūkst. €;
    • nuo 2019 m. sausio 1 d. įmonėms, kurioms Grynosios pardavimų pajamos 2015 m. didesnės nei 700 tūkst. €.

3-a grupė dar formuojama, t.y. VMI ruošia naujas i.MAS dalis.

Ar padaugės darbo su i.MAS?

Vyrauja 3 požiūriai į šį klausimą:

  • VMI - oficialiai teigia, kad i.MAS tikslas: „mažinti administracinę naštą mokesčių mokėtojams“;
  • Buhalteriai - baiminasi, kad jų darbas padidės iki 45%: „Įmonei reikės prisitaikyti prie naujų reikalavimų, gal net pakeisti seną apskaitos programą - o kas įmonėms kompensuos papildomas laiko išlaidas!?“;
  • B1.lt - daro viską, kad buhalteriams darbo apimtis nedidėtų;

Registruokitės jau dabar