A detailed guide on how to get started with an accounting program

Where to start?

Information for a new user who wants to start using an accounting program
PRADĖKITE NAUDOTIS

Registration

Instructions on how to get started with the program

Beginning of the work

Instructions on how to set the program settings

Transfer of balances

Instruction on how to input company balances

Questions/Answers

Frequently asked questions from clients

Registration and company creation


Register, create a company and issue your first invoice in a few minutes

Quick account registration will take 30 sec.

Creating a new company in just 1 minute.

The first invoice in 2 minutes.

How to use B1.lt accounting program
Paskyros naudojimas.
Company accounting usage.

 

Starting a new business without residues.
How to create a new company with balances in B1.lt. Transfer of balances
How to register in the B1.lt program to issue for free Invoicing?
1. Prisiregistruokite prie B1.lt programos, įvedę į naršyklę https://www.b1.lt/, užpildykite laukus ir paspauskite mygtuką „Registruotis“.

2. Atsidariusiame lange pasirinkite „Supaprastintas sąskaitų išrašymas“ ir spauskite mygtuką „Kitas žingsnis“.

3. Pasirinkite, kas esate įmonėje („Direktorius“ arba Vadybininkas“) ir spauskite mygtuką „Kitas žingsnis“.

4. Įveskite Jūsų įmonės duomenis, t.y., kurios įmonės buhalteriją norite registruoti su B1.lt programa ir spauskite mygtuką „Sukuri įmonę“.

5. Sukūrę įmonę, gausite tai patvirtinantį pranešimą.
How to create a new company?
Paskyra → Darbalaukis

Norint sukurti naują įmonę, paspauskite mygtuką „+ Sukurti naują įmonę“.
Užpildykite naujos įmonės duomenis. Kurdami įmonę galite panaudoti turimos įmonės duomenis kaip šabloną. Pastaba. Pasirinkus jau esamą įmonę, visi jos duomenys bus nukopijuoti į naująją, t. y. kliento pavadinimas, sąskaitų planas, (jei buvo suvesti) pirkimai bei pardavimai ir pan.

Kai paspausite „Sukurti“, gausite pranešimą: „Kuriama įmonės duomenų bazė. Tai gali užtrukti iki 30 sek.“.

Darbo pradžia

Instrukcija, kaip pradėti dirbti su buhalterinės apskaitos programa, kokius parametrus nustatyti ir kaip tai padaryti:

1. Pradinių parametrų nustatymas:
1.1. Sutvarkome sąskaitų planą pagal savo įmonės veiklą;
1.2. Nustatome visus reikiamus parametrus;
2. Žinynų užpildymas:
2.1. Prekių kortelių: prekės (paslaugos), prekių požymiai, prekių grupės, mato vienetai, gamintojai;
2.2. Sandėlių: sandėliai, operacijos rūšys, dokumentų serijos, PVM tarifai ir kiti.
3. Likučių perkėlimas:
3.1. Importuojame klientus / tiekėjus ir prekių korteles;
3.2. Suvedame visus buhalterinius, banko, kasos, pradinius prekių, ilgalaikio turto, likučius.
4. Pirkimo ir pardavimo dokumentų registravimas:
4.1. Pirkimo dokumento registravimas;
4.2. Pardavimo dokumento registravimas;

5. Darbo užmokesčio parametrų nustatymas: 
5.1. Darbo užmokesčio skaičiavimas;
5.2. Įvairių DU ataskaitų spausdinimas;
6. DK ataskaitų bei i.MAS deklaracijų, parametrų nustatymas:
6.1. Finansinės atskaitomybės straipsnių susiejimas balanso ir pelno (nuostolių) ataskaitoms;
6.2. Sodros bei VMI deklaracijos;
6.3. i.SAFi.VAZ bei SAF-T deklaracijos;
7. Elektroninių parduotuvių susiejimas su B1.lt.
8. POS kasos aparatų susiejimas su B1.lt.

Transfer of balances

 

1. Complete the chart of accounts.

How to create a new cor. account in the chart of accounts?

DK Sąskaitų planas

Kuriant naują kor. sąskaitą, laukelyje „Kodas“ įrašykite naują kor. sąskaitą.  Laukelyje „Pavadinimas“ įrašykite pavadinimą „Kor. sąskaitos“. Svarbu nepamiršti užpildyti laukelį „Priklausomybė“: paspauskite ant pieštuko ikonos ir pasirinkite iš sąskaitų plano kor. sąskaitų.  Laukelyje „Kodas“ esantis skaitmenų skaičius turi būti ilgesnis už esantį laukelyje ,,Priklausomybės kodas".

Atsargos — pažymėkite varnele šią parinktį, jei toje kor. sąskaitoje yra vykdoma medžiagų / atsargų kiekinė apskaita. Jei vedate suminę atsargų apskaitą, varnele šio punkto nežymėkite.
Skaič. valiutų svyravimus — pažymėkite varnele šią parinktį, jei kor. sąskaitoje turite banko sąskaitą kita valiuta.
Avansinės apyskaitos — pažymėkite varnele šią parinktį, jei šioje kor. sąskaitoje vykdoma avanso apyskaita.

Pavyzdžiui, jei norite sukurti naują kor. sąskaitą bankui, galite aprašyti taip:

Užregistravus kor. sąskaitą, nepamirškite paspausti ,,Išsaugoti".

2. Importuokite klientų sąrašą į B1.lt programą arba sukurkite klientus.

How to transfer customer cards to the B1.lt program

Jūsų ankstesnė buhalterinė programa turėtų palaikyti duomenų eksportą į Excel formatą. Jums tereikia suformuoti klientų sąrašą su reikiamais duomenimis.

Klientų kortelių perkėlimą sudaro 4 žingsniai:

  • Pasirinkti šabloną;
  • Parsisiųsti šabloną;
  • Įkelti paruoštą failą;
  • Importuoti failą;

Parametrai → Duomenų importas → Klientai

Modulyje pasirinkite „Klientai“, pažymėkite ir spauskite ant rodyklės „→ Kitas žingsnis“.

Parsisiųskite duomenų failo Excel šabloną, į kurį reikės pildyti klientų duomenis, spauskite ant „Parsisiųsti šabloną“. Užpildykite parsisiųstą lentelę. Laukų reikšmės nurodytos B1.lt programoje.  Atkreipkite dėmesį, kurie laukai yra privalomi. Kurie laukai neprivalomi, galite juos nepildyti. Jūsų ankstesnė buhalterinė programa turėtų palaikyti duomenų eksportą į Excel formatą. Jums tereikia nukopijuoti atitinkamus duomenis iš ankstesnės buhalterinės programos eksporto failo į šablono atitinkamus stulpelius.

Kai užpildysite lentelę, spauskite ant rodyklės „→ Kitas žingsnis“.

Laukelyje „Failas“ nutemkite arba spustelkite pasirinkti. Raskite failą savo kompiuteryje ir pasirinkite užpildytą failą, įkelkite į B1.lt programą.

Suimportavus failą, klientai duomenys užsiregistruos Klientai Klientai modulyje.

How to create a new client?

Klientai → Klientai → Spausti žalią mygtuką „+“ pridėti naują įrašą.

Bendra informacija — užpildyti privalomus laukus bei kitą Jums reikalingą informaciją apie klientą;

Adresai, filialai — spausti žalią mygtuką „+“ pridėti naują įrašą, užpildyti reikiamus laukus, pažymėti varnelėmis prie adreso „Korespondencijai“ ir „Registracijai“.

Banko sąskaitos — norėdami pridėti banko sąskaitą, spausti žalią mygtuką „+“ pridėti naują įrašą;

Pastaba: Jei tai Jūsų įmonės banko sąskaitos numeris, reikia varnele pažymėti kuri „Pagrindinė“ ir kurią banko sąskaitą „Rodyti sąskaitoje“ (matysis pardavimo sąskaitoje). Užregistravus klientą, spauskite mygtuką „Išsaugoti“.
Pastaba: B1.lt programoje visi klientai, tiekėjai, pirkėjai bei darbuotojai ir Jūsų įmonė yra bendrajame sąraše „Klientai“ → modulyje „Klientai“.

3. Importuokite prekių likučius į B1.lt programą arba sukurkite prekės kortelę.

How totransfer the goods balances to the B1.lt program

Jūsų ankstesnė buhalterinė programa turėtų palaikyti duomenų eksportą  Excel formatu. Jums tereikia suformuoti prekių likučių failą su reikiamais duomenimis.

Parametrai → Duomenų importas → Prekių likučiai.

Prekių likučių perkėlimą sudaro 4 žingsniai:

  • Pasirinkti šabloną;
  • Parsisiųsti šabloną;
  • Įkelti paruoštą failą;
  • Importuoti failą.

Modulyje pasirinkite ,,Prekių likučiai“, pažymėkite ir spauskite ant mygtuko ,,Kitas žingsnis“.

Atsidariusiame lange parsisiųskite duomenų failo Excel šabloną, į kurį reikės pildyti prekių likučius. Norėdami tai padaryti, spauskite žalią mygtuką ,,Parsisiųsti šabloną“. Užpildykite parsisiųstą lentelę (laukelių reikšmės nurodytos B1.lt programoje) atkreipkite dėmesį, kurie laukai yra privalomi. Tų, kurie neprivalomi, galite nepildyti. Jūsų ankstesnė buhalterinė programa turėtų palaikyti duomenų eksportą Excel formatu. Jums tereikia nukopijuoti duomenis iš ankstesnės buhalterinės programos eksporto failo į B1.lt šablono atitinkamus stulpelius.
{remainder-import-attributes}

Kai užpildysite lentelę, spauskite mygtuką,,Kitas žingsnis“.

Laukelyje ,,Failas“ nutemkite failą į įkėlimui skirtą sritį ekrane arba spragtelėkite kairiu pelės klavišu ir pasirinkite failą iš aplanko, kuriame jis išsaugotas. Tokiu būdu įkelsite jį į B1.lt programą.

Importavus likučius, suformuotą failą rasite modulyje Sandėlis Pirkimai,  funkcija ,,Likučių įvedimas“. Importavus failą, būtinai jį patikrinkite. Taip pat modulyje Žinynai Sandėlio Prekės, bus užregistruotos prekių kortelės.

How to create a product / service card
Žinynai → Prekių kortelės Prekės

Modulyje spauskite žalią mygtuką „+“ sukurti naują įrašą.
Atsidariusiame lange „Prekė“ užpildykite laukus. Tik trys laukai yra privalomi, jie pažymėti žvaigždute. Visus kitus galite pildyti pagal poreikį:
  • Pavadinimas — įrašykite pavadinimą. Šis laukas yra privalomas;
  • Prekės požymis — pasirinkite prekės požymį „Prekė“ arba „Paslaugos“, arba sukurkite naują požymi. Svarbiausia atkreipti dėmesį, kuriampožymiui priskirta kiekinė apskaita. Šis laukas yra privalomas;
  • Kodas — įrašykite kodą;
  • Kaina be PVM — nurodoma prekės pardavimo kaina, priklauso nuo nustatytų parametrų;
  • PVM tarifas — nurodomas PVM tarifas;
  • Gamintojas — nurodomas gamintojas;
  • Savikaina — rodomaprekės savikaina, šis skaičius koreliuoja su sandėlio informacija;
  • Grupė — gali būti sukurta grupė ir priskirta prekei;
  • Mato vnt. — nurodomas mato vienetas, jį galite pasirinkti iš galimų, paspaudus pieštuko ikoną. Šis laukas yra privalomas;
  • Kaina su PVM — nurodoma pardavimo kaina su PVM;
  • Min. kiekis — minimalus gaminio kiekis;
  • Kilmės šalis — nurodoma gaminio kilmės šalis;
  • Likutis — rodomas prekės likučio skaičius, šis skaičius koreliuoja su sandėlio informacija;
  • Barkodas — įveskite brūkšninį kodą;
  • Pirkimo kor. sąskaitą — galite įrašyti pirkimo kor. sąskaitą. Registruojant pirkimą, pasirinkus šią kortelę, kor. sąskaitos informacija koreliuos su  šiuo laukeliu;
  • Pardavimo kor. sąskaita — galite įrašyti pardavimo kor. sąskaitą. Registruojant pardavimą, pasirinkus šią kortelę, kor. sąskaitos informacija koreliuos su šiuo laukeliu;
  • Sąnaudų kor. sąskaitą — galite įrašyti nurašymo kor. sąskaitą. Registruojant nurašymą, pasirinkus šią kortelę, kor. sąskaitos informacija koreliuos su šiuo laukeliu.
Parinktyje ,,Tiekėjų kodai“ galite įrašyti tiekėją ir kodą. Parinktyje ,,Vertimai“ galite įrašyti prekės vertimą.
Aprašę laukus, spauskite ,,Išsaugoti“.
How to transfer the product cards to the B1.lt program

Parametrai → Duomenų importas → Prekių kortelės

Prekių likučių perkėlimas susidaro iš 4 žingsnių:

  1. Pasirinkti šabloną
  2. Parsisiųsti šabloną
  3. Įkelti paruoštą failą
  4. Importuoti failą

Modulyje pasirinkite Prekių kortelės”, pažymėkite ir spauskite ant rodyklės ,,Kitas žingsnis”.

Atsidariusiame lange parsisiųskite duomenų failo Excel šabloną, į kurį reikės pildyti prekių likučius, spauskite ant Parsisiųsti šabloną”. Užpildykite parsisiųstą lentelę, laukų reikšmės nurodytos B1.lt programoje, atkreipkite dėmesį kurie laukai yra privalomi. Kurie laukai neprivalomi, galite  nepildyti. Jūsų ankstesnė buhalterinė programa turėtų palaikyti duomenų eksportą į Excel formatą. Jums tereikia nukopijuoti atitinkamus duomenis iš ankstesnės buhalterinės programos eksporto failo į B1.lt šablono atitinkamus stulpelius. Kai užpildysite lentelę, spauskite ant rodyklės Kitas žingsnis”.

Laukelyje Failas” nutemkite arba spustelkite pasirinkti. Pasirinkite užpildytą failą ir įkelkite į B1.lt programą.

Suimportavus failą, būtinai patikrinkite Žinynai → Sandėlio → Prekės modulyje, užsiregistruos prekių kortelės.

4. Užregistruokite ilgalaikį turtą.

How to record the entry of fixed assets when the balance of DK is transferred?

Ilgalaikį turtą eksploatuoti galima tik tuomet, kai ši prekė yra sandėlyje, t.y. turi būti įvestas ilgalaikio turto pirkimo dokumentas. Tik tada prekę kaip ilgalaikį turtą galima eksploatuoti.

1. Sukurkite operaciją ilgalaikiui turtui įvesti:

Žinynai → Sandėlio → Operacijos rūšys

Modulyje spauskite žalią mygtuką „+“ sukurti naują įrašą. Kokias kor. sąskaitas naudosite operacijai, tokiais įrašais bus registruojama apskaitoje.
Sukurkite naują operaciją „Likučių įvedimas“ su reikiamais nustatymais ir kor. sąskaitomis. Užpildžius laukus, paspausti mygtuką „Išsaugoti“.
Pastaba. Jei naudojate tarpinę kor. sąskaitą 2060, būtinai patikrinkite sąskaitų plane ar ties šia kor. sąskaita yra pažymėta varnele.

2. Sukurkite prekės kortelę
Sukurkite kortelę, pvz., „Automobilis“ , prekės požymiu pasirinkite „Prekės“ su pažymėta kiekine apskaita. Aprašius nustatymus, spausti „Išsaugoti“.
Prekės požymis
3. Užregistruokite ilgalaikio turto pirkimą
Sandėlis → Pirkimai
Modulyje sukurkite naują įrašą, paspaudžiant mygtuką „Pridėti naują įrašą“. Registruodamas įrašą, pasirinkite sandėlį ir operaciją „Likučių įvedimas“. Klientu nurodykiteJūsų įmonę, nurodykite ilgalaikio turto pirkimo datą, t.y. kada turtas buvo nupirktas arba vėliausią įsigyto turto datą. Lentelės „Pirkimo pozicija“ laukelyje „Prekė“ pasirinkite sukurtą prekę, t.y. automobilį ir nurodykite pirkimo sumą, t. y. už kokią sumą ilgalaikis turtas buvo įsigytas (ne likutis).

4. Sukurkite ilgalaikio turto grupes
Turtas → Ilgalaikis turtas → Žinynai → IT grupės
Grupės bus naudojamos kaip žinynas. Tuomet galėsite prekę eksploatuoti, skaičiuoti nusidėvėjimą (amortizaciją) ar atlikti inventorizaciją.
5. Ilgalaikio turto įtraukimas
Turtas → Ilgalaikis turtas → Ilgalaikis turtas
Spauskite mygtuką „Pridėti naują įrašą“ ir pridėkite ilgalaikio turto dokumentus.
Atsidariusioje lentelėje užpildykite šiuos laukus:
  • IT grupę — pasirinkus automatinį būdą, bus užpildytos kor. sąskaitos;
  • Inventoriaus Nr.;
  • Pasirinkite, kokia skaičiavimo metodika bus taikoma nusidėvėjimui apskaičiuoti. Galimi keturi variantai: tiesiogiai proporcingas, dvigubas – mažėjančios kainos, produkcijos arba metų skaičiaus;
  • Inventorius — iš likučių pasirenkamas ilgalaikis turtas;
  • Nurodykite eksploatacijos datą. Pastaba. Data negali būti nurodyta ankstesnė nei daikto įsigijimo;
  • Įvedimo į ekspl. aktas — paspauskite mygtuką „+“, norint sukurti aktą, t.y. iš sandėlio perkelti į IT;
  • Nurodykite, kokia bus likvidacinė vertė.
Užpildžius šiuos laukus, spausti mygtuką „Išsaugoti“.
Nusidėvėjimo įvedimas

Įeikite į kortelę ir užregistruokite nusidėvėjimą. Lentelėje „Nudėvėjimas“ užregistruokite sukauptą nusidėvėjimą su tarpine kor. sąskaitą 99. Nurodykite, kokia data perkeliate DK likučius.

Užregistravus amortizaciją, spausti mygtuką  „Išsaugoti“. Ilgalaikis turtas užregistruotas.

5. Sujunkite banko sąskaitą su kor. sąskaita ir įkelkite banko likučius.

Bank connection with cor. account, how to connect a bank?

Norint užregistruoti banko įplaukas B1.lt programoje, sujunkite banko sąskaitas su kor. sąskaitomis. Kaip tai padaryti?

  • Papildykite sąskaitų planą;
  • Įrašykite banko sąskaitą;
  • Sujunkite banko sąskaitą su kor. sąskaita.

1. Papildykite sąskaitų planą:
DK → Sąskaitų planas
Sukurkite visas įmonėje naudojamas banko sąskaitų kor. sąskaitas. Pastaba: Kiekviena valiuta turi turėti atskirą kor. sąskaitą. Jei turite banko sąskaitą kita valiuta, pažymėkite varnele „Skaič.valiutų svyravimus“.


2. Banko sąskaitos
Klientai → Klientai

Raskite savo įmonę modulyje „Klientai“, atidarykite ir įrašykite visas įmonės banko sąskaitas puslapyje „Banko sąskaitos“.
Įėjus į banko sąskaitas, norėdamas jas pridėti, spauskite žalią mygtuką pridėti Nepamirškite pažymėti varnele prie tos sąskaitos, kuri „Pagrindinė“ ir kurią „Rodyti sąskaitoje“ (bus matoma pardavimo sąskaitoje).
Užpildžius laukus, paspausti mygtuką „Išsaugoti“.

3. Sujunkite banko sąskaitą su kor. sąskaita
Bankas → Bankų sąsaja su kor. sąskaita
Įėjus į modulį, spauskite žalią mygtuką pridėti ir pasirinkite sukurtą kor. sąskaitą. Įveskite pavadinimą, pasirinkite valiutą bei banko sąskaitą.


Pastaba: Užpildžius laukus, paspausti mygtuką „Išsaugoti“.
How do I enter my initial bank balance?

Bankas → Bankas

1. Pasirinkite banką
Pasirinkite, kuria banko sąskaita norite atlikti operacijas. Laukelyje „Bankas“ spauskite pieštuko ikoną ir pasirinkite banką.

Pastaba. Jei banko sąskaitos pasirinkti negalite, sujunkite banko sąskaitas su kor. sąskaitomis.

2. Užregistruokite banko likutį
Pasirinkus sąskaitą, atsiranda mygtukai „Sukurti (D)“ ir „Sukurti (K)“, atitinkamai leidžiantys sukurti debetinį ar kreditinį įrašą. Pradiniam likučiui įvesti, pasirinkite „Sukurti (D)“ įrašą.

Atsidariusioje lentelėje užpildykite laukus:

Pradinis klientas — iš kliento sąrašo pasirinkite Jūsų įmonę;
Data — įrašykite datą, kurios dienos didžiosios knygos likučius norite įkelti.

Norėdami sukurti naują įrašą, prie pozicijos paspauskite mygtuką „Pridėti naują įrašą“.
Kor. sąskaita — nurodykite tarpinę kor. sąskaitą, t.y. 99 kor. sąskaitą;
Suma — įrašykite nurodytos datos banko sąskaitos likutį.

Užpildžius laukus, spausti mygtuką „Išsaugoti“.
Išsaugojus įrašą, galite patikrinti, kokios kor. sąskaitos buvo užregistruotos.

6. Įveskite kasos likučius.

How to enter the initial cash balance?
1. Kasa → Žinynai

Nustatykite visus reikiamus parametrus: Atsakingi asmenys, Kasų žinynas, Kasos serija ir nr. 
Atsakingi asmenys — užregistruokite kasininką ir buhalterį.
Kasų žinynas — kor. sąskaitą sujunkite su pavadinimu. Nustatykite valiutą. Jei kor. sąskaitos neturite DK → Sąskaitų planas, sukurkite naują.
Kasos serija ir nr. — nustatykite seriją.

2. Kasa → Kasa
Kasą, kuria norite dirbti, galite pasirinkti laukelyje „Kasa. Pasirinkus kasą, atsiranda mygtukai „Sukurti (D)“ ir „Sukurti (K)“, atitinkamai leidžiantys sukurti debetinį ar kreditinį įrašą. Sukurti (D) — sukurti kasos pajamų orderį (KPO), sukurti (K) — sukurti kasos išlaidų orderį (KIO), mygtukas „Spausdinti“ — spausdinti kasos pajamų arba išlaidų orderį.

kasa

Norėdami įvesti pradinį likutį, pasirinkite „Sukurti (D)“ įrašą.
Atsidariusioje lentelėje užpildykite laukus:
Pradinis klientas — iš kliento sąrašo pasirinkite  Jūsų įmonę;
Data — įrašykite datą, kurios dienos didžiosios knygos likučius norite įkelti.

Norėdami sukurti naują įrašą, prie pozicijos paspauskite mygtuką „Pridėti naują įrašą“.
Kor. sąskaita — nurodykite tarpinę kor. sąskaitą, t.y. 99 kor. sąskaitą;
Suma — įrašykite nurodytos datos banko sąskaitos likutį.

Užpildžius laukus, spausti mygtuką „Išsaugoti“.
Išsaugojus įrašą, galite patikrinti, kokios kor. sąskaitos buvo užregistruotos.

7. Įkelkite visus likusius įrašus per DK → Bendras žurnalas.

How to record accounting balances?

DK → Bendras žurnalas
Buhalteriniai likučiai įvedami modulyje „Bendras žurnalas“.

Norėdamas pridėti debetinį, kreditinį ar korekcinį įrašą, turėtumėte spausti mygtuką pridėti_rod atitinkamam veiksmui atlikti.. Pasirinkus „D įrašą“ arba „K įrašą“, atidaroma DK kortelė. Korekcinio įrašo patariame nesirinkti – šis įrašas apima valiutos kurso svyravimus.

Debetas
Norėdamas sukurti įrašą „Skolos tiekėjams“ (kor. sąskaita 443X), turėtumėte spausti pridėti „D įrašą“. Atsidariusioje lentelėje parinktį „Debeto operacija“ rasite kairėje pusėje, o parinktį „Kreditas„ – dešinėje pusėje.

  1. Klientas – įmonė, kurios apskaitą vedate ( iš žinyno pasirenkama Jūsų įmonė);
  2. Dokumento nr. – įrašomas dokumento numeris;
  3. Dok. data – įrašykite likučio perkėlimo datą;
  4. Kor. sąskaitos kodas – įrašykite tarpinę kor. sąskaitą, 99 kor sąskaitą.
  5. Valiuta – numatyta parinkti pagrindinę valiutą. Jei yra poreikis, ją galite keisti. Kai valiutos kursas kinta, jis turi būti importuotas. Atlikti tai galite, pasirinkę atitinkamą mygtukąimport._kurs;
  6. Laukelis „Suma“ bus supildomas automatiškai, todėl šio laukelio atskirai pildyti  i nereikia.

Kreditas

  1. Kor. sąskaita — pasirenkama skolų sąskaita 4431 (ar tokia, kuri Jums reikalinga);
  2. Suma — įrašoma pasirinktos valiutos suma;
  3. Klientas — numatyta parinkti debeto klientą. Norėdami pasirinkti reikiamą klientą, klientų žinyne paspauskite pieštuko ikoną ir pasirinkite. Jei kliento neturite, galite pridėti naują;
  4. Komentaras — jei reikalinga, pridėkite komentarą.
  5. Priklausomai nuo poreikio, pasirinkite reikiamą mygtuką:
    1. išsaugoti norėdami išsaugoti įrašą;
    2. saug-prid norėdami išsaugoti ir sukurti naują kredito įrašą. Tokiu būdu skolos skirtingiems klientams suvedamos vienu dokumentu. 

Suvedus visus duomenis, spausti saugoti_kort. Suradus įrašą bendrajame žurnale ir jį pažymėjus (atsiradus žaliam fonui),, galima spragtelėti du kartus kairiu pelės klavišu ir atidaryti įrašo koregavimo funkciją. Tokiu būdu atitinkamai suvedami visi kiti buhalterinės apskaitos  likučiai.

Dažniausiai užduodami klausimai


Registracija
If you have not received a registration confirmation email?

Jeigu užpildę registracijos anketą negavote patvirtinimo laiško, patikrinkite ar laiškas nepateko į Jūsų nepageidaujamų laiškų (angl. SPAM) aplanką. Jei laiško vis tik negavote, prašome kreiptis el. paštu .

Forgot your password?

  1. Pagrindiniame B1.lt puslapyje spaudžiate mygtuką „Prisijungti“ → Spauskite nuorodą „Pamiršote slaptažodį?“:
  2. Įveskite savo elektroninį paštą, kuriuo jau esate užsiregistravęs ir spauskite mygtuką „Priminti“;
  3. Į nurodytą elektroninį paštą gausite laišką su nuoroda, kurią paspaudę patvirtinate, kad tikrai Jūs prašote priminti slaptažodį;
  4. Į nurodytą elektroninį paštą po patvirtinimo gausite laišką su naujai sugeneruotu slaptažodžiu;
  5. Prisijungdamas prie svetainės įveskite savo el. pašto adresą ir naują slaptažodį;
  6. Pakeitus slaptažodį, programa prašys Jūsų prisijungti iš naujo, įvedant naująjį slaptažodį.
    Rekomenduojame slaptažodžiui naudoti skaičius, didžiąsias ir mažąsias raides.
How to register in the B1.lt program to issue for free Invoicing?
1. Prisiregistruokite prie B1.lt programos, įvedę į naršyklę https://www.b1.lt/, užpildykite laukus ir paspauskite mygtuką „Registruotis“.

2. Atsidariusiame lange pasirinkite „Supaprastintas sąskaitų išrašymas“ ir spauskite mygtuką „Kitas žingsnis“.

3. Pasirinkite, kas esate įmonėje („Direktorius“ arba Vadybininkas“) ir spauskite mygtuką „Kitas žingsnis“.

4. Įveskite Jūsų įmonės duomenis, t.y., kurios įmonės buhalteriją norite registruoti su B1.lt programa ir spauskite mygtuką „Sukuri įmonę“.

5. Sukūrę įmonę, gausite tai patvirtinantį pranešimą.
How do I delete my account?

Kad ištrinti savo paskyrą reikia:

  1. Atsiųsti užklausą dėl paskyros ištrynimo į , nurodant vartotojo el. paštą.
  2. Sulaukti patvirtinimo, kad paskyra ištrinta.
  3. Jei vėl norėsite naudotis B1.lt programa, turėsite iš naujo registruotis.

Pastaba: Po paskyros ištrynimo bus ištrinti visi įmonės buhalteriniai duomenys, kurie buvo suvesti į B1.lt. Po ištrynimo atstatyti duomenų nebegalėsime.


Bendri klausimai 
How is the B1.lt system updated according to the changed legal requirements?

Pasikeitus įstatymų reikalavimams B1.lt apskaitos sistemą mes visada automatiškai atnaujiname nesutrikdant darbo su ja. B1.lt naudojama technologija leidžia labai greitai ir be papildomo mokesčio adaptuoti sistemą pagal besikeičiančią įstatymų bazę.

Is it possible to connect the B1.lt accounting system with e-commerce and automatically transfer the required data?

Taip. B1.lt buhalterinę sistemą galime sujungti su bet kuria el.parduotuvės turinio valdymo sistema kaip, pavyzdžiui, Magento, OpenCart, Prestashop, WooCommerce ar bet kuriuo kitu el. komercijos sprendimui naudojant B1 API bei plugin'us.

Is it safe to use B1.lt?

Tikrai saugu.

Kadangi naudojame „Cloud“ technologiją, stipriausia apsauga yra būtent serverio lygmeniu: ir programinė, ir techninė serverio įranga apsaugota nuo įsilaužimų, daugelių DDoS atakų bei kitų galimų grėsmių. Mokamiems buhalterinės sistemos planams papildomai saugomos atsarginės duomenų kopijos.

Duomenų saugumas B1.lt sistemoje užtikrinamas lygiai taip pat kaip naudojant elektroninės bankininkystės sistemas. B1.lt naudoja SSL sertifikatą duomenų saugumui, o duomenys saugomi Amazon serveriuose. Perduodami duomenys šifruojami panaudojant SSL technologija, kad jų nebūtų galima perimti.

I can't unlock a document that I don't have permission to do. How to unlock?

Paskyra → Įmonės ir vartotojai
Įeikite į modulį ir pasirinkite įmonę.
Atsidariusiame lange „Vartotojai“ prie „Teisės“ patikrinkite koks teisių rinkinys priskirtas vartotojui.

Kai žinote koks teisių rinkinys priskirtas vartotojui, nueikite į langą „Teisės“ suraskite teisių rinkinį ir jį pakoreguokite, uždėkite varnelę „Teisė atrakinti dokumentus“.
Jeigu jums nėra suteiktos teisės keisti teisių, kreipkitės į vartotoją kurio „Vartotojo tipas“ yra „Įmonės administratorius“ arba „Įmonės savininkas“ .

How to order trainings, during which we introduce how to work with the B1.lt program?

Apmokymai, kurių metu supažindiname, kaip dirbti su B1.lt programa, vyksta per Skype arba Microsoft Teams programą darbo dienomis 08.00 - 17.00 val. 

Apmokymų kaina: 50,00€+PVM/val.

Kad užsakyti apmokymus reikia:

  1. Atsiųsti užklausą dėl apmokymų į , nurodant savo telefono numerį, Skype vardą, įmonės ar fizinio asmens duomenis, kuriam bus išrašyta sąskaita. Pridėti preliminarų klausimų sąrašą.
  2. Sulaukti patikslinimo dėl tinkamo abiems pusėms laiko suderinimo.
  3. Apmokėti išankstinę sąskaitą.
  4. Pasiruošti, kad veiktų (ausinės, garsiakalbis) mokymams sutartu laiku.
What is the minimum top-up amount? Is it possible to try the app before you buy?

Pirmas papildymas naujai prisiregistravusiam vartotojui 25€ be PVM. Antrą kartą pildant balansą minimali papildymo suma 50€ be PVM.
Prieš perkant ar papildant balansą Jūs turite teisę nemokamai išbandyti programą su testine įmone: https://www.b1.lt/demo.

What format can a printed document be generated in?

Sąskaitas faktūras ar ataskaitas galima spausdinti pdf formatu, taip pat yra galimybė pasirinkti dokumentą sugeneruoti į Excel ar Word programas, kad galėtų redaguoti.

What is a Expert trial plan?

Eksperto (trial) planas

  • plano veikimas 30 dienų visiškai nemokamai;
  • suteikiamas visiems NAUJAI prisiregistravusiems vartotojams, sukūrusiems įmonę;
  • veikia visos Eksperto plano funkcijos;
  • išjungta Kasdieninės atsarginės kopijos funkcija;
  • pagalba teikiama per programos Konsultacinę sistemą.
Why does B1.lt have no contracts, but there are rules?

Visi mūsų klientai naudojasi išankstiniu apmokėjimu už internetines paslaugas. Ir sutartį atitinka mūsų taisyklės, kur ir nurodomos visi pagrindiniai sutarties punktai.

Žinoma galime pasirašyti ir sutartį, bet sutartis tiek mus, tiek jus įpareigos,

Mes įsipareigoti galime - pvz.: mes privalėsime jums pranešti apie pokyčius per tam tikrą laikotarpį, ar sutarsime tam tikrą kainodarą, negalėsime užkelti tam tikrų atnaujinimų be sutarties pokyčių ir pan.

Jūs turėtumėte tada įsipareigoti – pvz.: turėsite mokėti mums ne mažesnę sumą nei XXX per mėn., ar vesti ne mažiau nei XXX įmonių apskaitą, ar turėti ne mažiau nei XXX vartotojų ir pan.

Can I use B1.lt as an invoicing program?
Taip, Jūs galite rašyti tik sąskaitas, o apskaitą vesti kitur. Taip pat patariame sąskaitas ir buhalteriją vesti vienoje programoje.
Jeigu turite IV ir planuojate registruoti UAB ateityje, tai labai rekomenduojame pradėti vesti apskaitą su B1.lt programa. Vėliau galėsite lengvai nukopijuoti įrašus ir turėsite istoriją.
What is a Certified Partner?
Sertifikuotas partneris yra klientas turintis planą „Partneris“ ir atitinkantis išvardintus reikalavimus:
  • Esate apskaitos (buhalterinė) įmonė ir esate pasiskelbę apskaitos įmonių sąraše;
  • Turi bent 15 aktyvių įmonių, kurioms vedą apskaitą su B1.lt;
  • Bent 30% klientų jungiasi į B1.lt su mokamu planu.
Nauda plano turėtojams:
  • Visi Sertifikoto Partnerio darbuotojai gauna nemokamą planą;
  • Galimybė patiems priskirti Partnerio planą;
  • Nemokami apmokymai Partnerio darbuotojams;
  • Papildomos funkcijos
  • Prioritetinis užklausų analizavimas;
  • Sertifikuoto Partnerio planų vartotojai gali nauduotis papildomomis funkcijomis o jų klientai, net turintys Minimalų planą, galės naudotis failų saugykla, automatiniu Paysera banko išrašų importu, automatiniu Swedbank banko išrašų importu;
  • Galimybė užsakyti papildomus modulius;
  • Pirmenybė reitinguojamų buhalterinių įmonių sąraše;
  • Galimybė kaupti Partnerystės taškus ir juos išsimokėti.
What is a processing fee?
Pirmas papildymas naujai prisiregistravusiam vartotojui 25€ be PVM. Antrą kartą pildant balansą minimali papildymo suma 50€ be PVM.
Jei papildote antrą sąskaitą mažesne nei 50€ be PVM suma taikomas 10 € apdorojimo mokestis. Šis mokestis taikomas, nes mokėjimas apdorojamas ranka.
How do I issue a simplified invoice?

Sandėlis → Prekyba
Norėdami išrašyti sąskaitą nueikite į modulį „Prekyba“ ir spauskite žalią mygtuką „+“ - sukuri naują įrašą.

Atsiradusiame lange laukelyje „Sąskaitos tipas“ pasirinkite operacijos rūšį paspausdami juodą „pieštuko“ mygtuką. Pasirinkus operaciją automatiškai užsipildys serija, numeris ir pardavimo data. Nurodykite pirkėją/gavėją paspausdami juodą „pieštuko“ mygtuką. Atsidariusiame lange pasirinkite jau egzistuojantį klientą arba sukurkite naują spausdami žalią mygtuką „+“.

Laukelyje „Apmokėti iki“ įrašykite datą iki kada klientui apmokėti sąskaitą. Laukelyje „Prekė / Paslauga“ įrašykite prekės arba paslaugos pavadinimą, nurodykite mato vienetą, kiekį ir kainą. Norėdami pridėti daugiau prekių arba paslaugų, spauskite žalią mygtuką „+ Pridėti prekę / paslaugą“ ir užpildykite reikiamą informaciją. Norėdami pritaikyti nuolaidą, laukelyje „Nuolaida, %“ įrašykite nuolaidos dydi procentais. Spauskite juodą „pieštuko“ mygtuką prie laukelio „PVM tarifas“ ir pasirinkite tinkantį PVM tarifą. Jei esate ne PVM mokėtojas, rinkitės „Ne PVM objektas“. Norėdami išsaugoti išrašytą sąskaitą, spauskite viršuje esantį žalią mygtuką „Išsaugoti“. Išsaugota sąskaitą rasite bendrame sąskaitų sąraše.

Norėdami atspausdinti išrašytą sąskaitą, spauskite viršuje esantį mygtuką „Spausdinti“. Pasirinkite reikiamą sąskaitos šabloną, kalbą, formatą ir spauskite žalią mygtuką „Sugeneruoti“.
Norėdami el. paštu išsiųsti išrašytą sąskaitą, spauskite viršuje esantį mygtuką „Siųsti el. paštu“. Pasirinkite reikiamą sąskaitos šabloną, kalbą, formatą. Nurodykite gavėjo el. pašto adresą, įrašykite žinutę ir spauskite žalią mygtuką „Siųsti“.
Pastaba. Jei norite operaciją susieti su serija modulyje Žinynai → Sandėlio → Dok. serijos galite nustatyti parametrus. T.y. jums reikiamą seriją ir numerį priskirkite prie operacijos. Taip pat pažymėkite varnele „Spausdinti sąskaitą“.

Company database owner?
Paskyra → Įmonės ir vartotojai

Turint prieigą prie „Įmonės ir vartotojai“ modulio, galima pamatyti kas yra duomenų bazės “Savininkas”.

Savininkas — asmuo sukūręs įmonės duomenų bazę.


Ginčo atveju Juridinis įmonės savininkas (Įmonės vadovas) jei nori gauti prieigą prie savo įmonės ar tapti savininku (pvz. B1.lt programoje Duomenų bazės savininkas yra “buhalteris”), žiūrima kas mokėjo už įmonę, jei mokėjo pati įmonė, duomenys gali būti perduodami savininkui.

Dėl įmonės perdavimo atsižvelgiantį susiklosčiusią situaciją Juridinis įmonės savininkas gali kreiptis į B1.lt su oficialiu dokumento prašymų, nurodant visas aplinkybes, kas mokėjo už įmonę ir nurodant duomenis kam turi būti perduota įmonės bazė.
When is there a fee for reviewing an assignment?
Užduoties nagrinėjimas yra mokamas kai:
  1. B1.lt atliko užduoties nagrinėjimą;
  2. Surastos klaidos priežastys buvo (arba):
    • netinkamai įvesti kliento duomenys;
    • standartinės integracijos pakeitimas iš kliento pusės;
    • integracija buvo padaryta ne pagal taisyklės ir rekomendacijas.
Jei tyrimo metu, surasta klaida yra iš B1.lt pusės — užduoties nagrinėjamas yra nemokama.
Jeigu klientas atsisako patvirtinti užduoties nagrinėjimo taisykles, jo užklausa nebenagrinėjama ir perkeliama į statusą "Uždaryta".

PASTABA:  Prieš pradedant nagrinėti pateiktą užklausą, privaloma pasirūpinti, kad balansas būtų ne mažesne kaip 1 nagrinėjimo valandos kaina.
Jeigu klientas atsisako patvirtinti užduoties nagrinėjimo taisykles, jo užklausa nebenagrinėjama ir perkeliama į statusą "Uždaryta".
How to submit a ticket to a consultant?
1. Spauskite mygtuką „Pagalba“
2. Pasirinkite „Konsutavimas“
3.
Užpildykite privalomus laukus, jei turite pridėkite ekrano nuotrauką ir spauskite „Pateikti užklausą“
PASTABA: jei norite pridėti daugiau nei vieną failą, turite pasirinkti vienu metu visus reikiamus failus ir įkelti.

PASTABA: ši funkcija galima tik vartotojams turintiems „Ekspertas“ arba „Partneris“ planą.
4. Konsultanto atsakymą rasite „Paskyra“ → „Konsultavimas“
Why is outsourcing „expensive“?
  1. B1.lt, kaip ir kiekviena IT įmonė turi ribotus programuotojų ir žmogiškųjų resursų išteklius. Kompanija stengėsi ištobulinti funkcijas, kuriomis naudojasi didžioji dalis vartotojų. Todėl į vienkartinius individualius darbus kompanija žiūri kaip ne į prioritetinius.
  2. Bet koks individualus darbas, kuris orientuotas į vieną klientą konkuruoja su darbu, kuris orientuotas į visus B1.lt klientus. Padaryti individualią ataskaitą 1 klientui arba naują ataskaitą visiems vartotojams užtrunka tiek pat ir turi tokią pat savikaina.
  3. Bet koks produkto ar paslaugos pagerinimas yra susijęs beveik su visa komanda, ir tai labai didina savikainą.
  4. Bet kokį individualų darbą reikia palaikyti ateityje ir techniškai ir per pagalbos sistemą, už ką klientas tikrai kategoriškai nenorės mokėti papildomai.